Vraag naar echte mannenmode

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Vraag naar echte mannenmode

Bericht door Ludwigcw »

Ik heb het bij winkels geplaats want uiteindelijk gaat het daar over.

In vervolg van de commotie rond de H&M mannenrok, had ik gezegd dat ik enkel winkelketens zou mailen met vraag naar een mannenrok in hun collectie. Dat heb ik twee dagen terug gedaan. Van twee heb ik reeds een antwoord gehad, één neutrale met doorverwijzing ( C&A ), en één met een concrete antwoord ( JBC ). Graag had ik nog een contact mail gevonden van ZARA België, daar vind ik enkel een internationaal e-mail ( .com) van. Mocht iemand het vinden ? Bij Zara hebben ze ook regelmatig vernieuwende of echt modieuze dingen voor mannen ( linnen broeken), nu in de solden voor € 4.99 een t' shirt met smalle schouderbandjes ( 1cm) en in fijne afwisselende zwarte en voile zwarte ( licht doorzichtige ) horizontale streepjes voor de mannen gekocht.

Zie hieronder mijn mail dat ik naar verschillende ketens verzonden heb, en de reeds antwoorden:

Geachte,

Graag had ik geweten wat de vooruitzichten zijn betreffende echte vernieuwende mannenmode in jullie aanbod.
De commotie dat H&M creëerde met het aanbieden van een semi - mannenrok (combinatie met kniebroek of legging), zal jullie ook wel niet ontgaan zijn. Zowel in verschillende kranten alsook op internet zijn er verschillende mededelingen daarover te lezen. Voor internet loop de treffers zelfs op tot enkele honderdtallen wereldwijd, en waarbij de reactie grotendeels positief zijn, en de negatieve eender over het type rok gaan dan wel over het feit dat het hier om een mannenrok gaat.

Als zelf graag rok dragende man, volg ik ook de verschillende forum's op internet in verschillende taalgemeenschappen. H&M geeft door de rok, enkel maar landelijk in 1 á 2 winkels aan te bieden, een verwachting gecreëerd die ze door de beperkte aanbod niet geeft kunnen inlossen. De voorraden waren meestal in twee dagen uitverkocht terwijl er veel meer mannen geïnteresseerd waren. Ze hebben de markt duidelijk onderschat.

De markt (vraag naar een mannenrok)is dus wel degelijk veel groter dan dat ikzelf had verwacht, maar waar ik al zo ver ben, dat ik openlijk dingen durf te dragen die je nog niet courant zie, zullen de meeste mannen maar de stap zetten als het echt in de diverse winkels wordt aangeboden.
Uiteindelijk wordt er door veel mannen een rok (meestal een vrouwenexemplaar) al binnenskamer gedragen. Maar de sociale maatschappelijke goedkeuring zal er maar komen als er ook wel degelijk mannenrokken in de winkels aangeboden zullen worden.

Ikzelf draag regelmatig mij zwarte H&M omslag mannenrok die ze vijf jaar terug verkocht hadden. ( toen enkel in drie winkels en gelukkig was ik er op tijd bij ) Als lid van een coverband draag ik die ook soms op een optreden. Regelmatig krijg ik vragen van andere mannen ( alle leeftijden ) die mij vragen waar deze rok te koop is. Dan moet ik hen vertellen dat er momenteel enkel mannenrokken te krijgen zijn bij enkele online shop ( bvb:Utilikilt ) of bij de duurdere kledijontwerpers, met bijhorende dure prijskaartje. Ja, dan haken ze af want de omgeving zegt dan " dat vind je voor de mannen toch niet in de winkels ! ". En zolang jullie daar geen verandering in brengen, en voort de eentonige saaie jeansbroek, hemd, t'shirt en sportschoenen combinatie blijven brengen zal er voor de mannen niks veranderen.
Ik heb het allemaal al eens gehad of heb het nog steeds, en enkel en alleen omdat de streepjes nu eens breder zijn of in de andere richting lopen zal ik bvb. niet nog zo'n hemdje kopen. Er moet meer keuzes zijn in type kledij, en niet enkel in de layout van steeds dezelfde kledij.

Zelfs de jongere dames beginnen nu zelfs deze saaie vormloze kledingstijl over te nemen (bvb: boyfriends jeans), dus van typische vrouwelijk of mannelijk kledij is er nu geen sprake meer, want moesten we als man enkel nog dragen wat nog echt uitsluitend door mannen gedragen wordt, zouden we in onze adamskostuum moeten rondlopen.
Ikzelf haal al de helft van mij kleren bij de damesafdeling. Met een beetje zoeken vind ik wel steeds dingen die mij passen. En de vrouwmode heeft mannelijk ogende aanbod genoeg waardoor er genoeg dingen zijn die ook voor ons draagbaar zijn zonder afbreuk te doen aan ons mannelijkheid.
En het is meestal mooier, aangenamer dragen, stijlvoller dan de enkel functionele en de steeds weerkerende, waarvan enkel de streepjes en de naden eens veranderen, mannenkleren.

De dames kunnen hun stijl kiezen van supervrouwelijk tot stoer mannelijk. Maar de kledingsontwerpers hebben het al begrepen, dat de mannen niet enkel uit macho's en saaie pieten bestaan en presenteren de laatste jaren steeds meer gevarieerde mannenmode. Maar in de winkels is het nog steeds beperkte aanbod en saaiheid troef. Nu dat aanbod mag zeker blijven er zal daar altijd een grote markt voor zijn.
Maar het wordt tijd dat er met de steeds groter wordende groep mannen, die dezelfde rechten en vrijheden willen hebben als de dames op kledij gebied, nu ook eens rekening gehouden word.

Daarom had ik eens graag van jullie gehoord als we binnenkort een bredere aanbod zoals mannenrokken en leggings mogen verwachten in jullie winkels. H&M heeft wel degelijk bewezen dat er een markt voor is.

Alvast bedankt voor jullie aandacht, wachtend op een antwoord met visie !

Lauwaert Ludwig


Antwoord JBC:
Ludwig,

We denken dat de mannenrok misschien ooit mode kan worden, maar op dit moment geven wij er de voorkeur aan om vernieuwing te brengen in onze eigen, actuele collectie. Wij willen ons echter nog niet wagen aan dit type rok omdat wij dit te weinig gedragen zien in het straatbeeld. Misschien dat de Belg hier volgend jaar wel klaar voor is, maar momenteel zien wij hier niet genoeg signalen, om dit effectief op te nemen in onze collectie.

We danken je alvast voor jouw suggesties en voor de belangstelling voor onze collectie en wensen je nog veel winkelplezier bij JBC!

Met vriendelijke groeten,

Ria - Customer Service JBC



Antwoord C&A :

Geachte heer,

We willen u graag bedanken voor de suggesties die u deed met betrekking tot onze collectie.

Mede dankzij zulke suggesties kunnen we onze collectie blijven verbeteren.

Ik heb uw suggesties doorgegeven aan de verantwoordelijke personen zodat zij hiermee rekening kunnen houden bij de selectie van hun volgende collecties.

Met vriendelijke groeten,

C&A Belux
Customer Service
Jean Monnetlaan D150
1804 Vilvoorde
02 257 65 20


Als we hier met meerdere dat zouden doen, zullen we ze misschien wakker schudden !!! :?
DIDI69
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2008 00:05
Locatie: Antwerpen - Vlaanderen - Belgie

Re: Vraag naar echte mannenmode

Bericht door DIDI69 »

Hoy LudwigCW,
Knap initiatief, ga deze week ook een briefje formuleren en verzenden aan diverse winkels, oa:
H&M, P&C, Zara, ....
Bye
Didi
PM volgt
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Vraag naar echte mannenmode

Bericht door Ludwigcw »

Antwoord van Mexx :

Geachte heer Lauwaert,

Hartelijk bedankt voor uw vraag.

Het antwoord van onze marketing-afdeling luidt als volgt:

"Zowel nu als in de nabije toekomst zullen wij geen mannen rokken opnemen in onze collecties.
De markt voor deze product groep is voor ons te klein en vooralsnog niet rendabel."

Het spijt ons u niets anders te kunnen berichten.
Wij wensen u veel succes bij verdere zoekakties.

Met vriendelijke groeten,


Mexx Direct Klantenservice
Tel: 070 – 350157 (30 Ct/Min, Mobiel: Abonnement afhankelijk)
eMail: service.be@mexx.com
eShop: mexx.com



Groeten Ludwigcw
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Vraag naar echte mannenmode

Bericht door rokwens »

Misschien kan je aan Mexx vragen om een wat mannelijker model bij de damesrokken te hangen. Dan kunnen wij mannen daar naar verwijzen en dan zullen ze wel zien bij Mexx dat het wel rendabel is. Ze zullen dan in de winkels kunnen vaststellen dat ze een unisex-model hebben als ook mannen die gaan kopen.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Vraag naar echte mannenmode

Bericht door rokwens »

Om hier even aan toe te voegen : bij Mexx hebben ze (voor zover ik kon vaststellen) alle dames-broeken rechts-sluitend. Dus wat men benoemt als een herensluiting. Dat komt bij dames-jeansbroeken ook vaak voor. Ik weet niet hoe dat komt maar bij manen zie je nooit een links-sluitende rits. Misschien zijn dames unisex-minded en mannen niet ?
Laatst gewijzigd door rokwens op 16 feb 2010 22:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Vraag naar echte mannenmode

Bericht door masker »

Het verschil in links-rechts sluitend bij kleding komt nog uit de tijd dat de rijkere dames een keedster hadden die hun moest helpen met aankleden. Om het de kleedster makkelijk te maken werden knoopjes zo op de kleding gezet dat de kleedster haar rechter hand kon gebruiken voor knopen, rijgen etc. Mannen werden geacht zichzelf aan te kleden dus zaten daar de knoopjes etc zo dat je ze makkelijk dicht en open kon doen.
Nu er vrijwel niemand meer een kleedster heeft (tenzij om gezondheidsredenen) begint het links-rechts verschil te vervagen.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Vraag naar echte mannenmode

Bericht door Ludwigcw »

Antwoord van E5 mode

Geachte heer,

Uw opmerking is ons zeker niet ontgaan en wij kunnen u hieromtrent het volgende meedelen.
Er zullen vandaag de dag inderdaad niet zoveel winkels zijn waar u mannenrokken of leggings voor mannen zal vinden. E5 richt zich ook meer tot de man die een eerder conventionele stijl heeft. Rokken zullen dus niet eerstdaags in onze collectie zitten.
Wij volgen uiteraard de trends op de voet en wie weet komt hierin wel verandering...
Wij hopen dat het voor u ondertussen niet te moeilijk blijft om uw smaak te vinden.

Met vriendelijke groeten,

Greet Raes

Ludwigcw
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Vraag naar echte mannenmode

Bericht door RokSterNL »

Daar kan je het dan weer mee doen.

Zoals gewoonlijk weer een dooddoener. :(
Plaats reactie