webwinkel met mannen rokken

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: webwinkel met mannen rokken

Bericht door RokSterNL »

Weet je waarom er zoveel weerstand is van bepaalde groepen mannen, tegen mannen die rokken e.d. dragen ?

In oudheid was de vrouw toch in de ogen van de man een lager soort wezen. De man was een opperwezen.

Nu wordt daar door bepaalde groep mannen heden ten dage nog zo over gedacht. Zeker binnen de Islam, maar ook nog onder onze eigen Nederlanders lopen er van die orthodoxe figuren rond. Vandaar dat mannen het prachtig vinden wanneer vrouwen kleding aantrekken wat uit de garderobe van de man komt. Als een man zich dus kleedt in kleding van wat nu nog voor vrouwen is bestemd, verlaagd hij zich tot datzelfde niveau zo wordt dan gedacht.

Ik zie daar wel een waarheid in dat zo'n gedachtegang, zeg nu maar gerust gedachtekronkel bestaat. Maar of ik het met die gedachtekronkel van die mannen eens ben, is punt 2. Nee dus, ik ben het niet eens met die gedachtekronkel. Zij verlagen zich door kritiek te hebben of aanstoot hieraan te nemen.

Ik ga ook voor de wat frivolere en zwierigere rokken, dan van die recht-toe-recht-aan mannelijke modellen.
Gebruikersavatar
jptje
Berichten: 392
Lid geworden op: 01 jan 2008 11:42
Locatie: helmond,noord-brabant,nederland

Re: webwinkel met mannen rokken

Bericht door jptje »

inderdaad de prijs is schandalig,al vind ik het wel hele mooie rokken.
pas waneer echt veel mannen met een rok lopen zullen mannen rokken goedkoper worden vrees ik,al zal dat nog wel een poosje duren waarschijnlijk.
gr jptje
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: webwinkel met mannen rokken

Bericht door willi »

Antwoord voor Rokster.
Dit item heb ik al eerder op het forum geplaatst. Dat er zo negatief wordt gedaan over het dragen van rokken door mannen, valt terug te leiden naar het statusprincipe. Net wat je zegt Rokster, een man verlaagt zijn status met een rok, want rok is vrouw.
Bespottelijk natuurlijk. Maar helaas, de statuscultuur is nog springlevend, ondanks de emancipatie.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
AlexanderInSkirt

Re: webwinkel met mannen rokken

Bericht door AlexanderInSkirt »

AndersLandinger bestaat inderdaad al heel lang. Vroeger, brachten ze nog twee maal per jaar een volledig nieuwe collectie uit maar dat is al lang verleden tijd. Ze hadden toen massa's mooie rokken, ook t-shirten. Ik heb er zelf in totaal meer dan 30 verschillende rokken van gekocht, al durf ik er geen exact getal op kleven. :D (Ze kennen mij daar ondertussen vrij goed :lol: ) Ook waren ze toen veel goedkoper, al betaalde je dan nog makkelijk 180 à 200 euro per rok (en voor sommige toen ook al 400 euro). Na verloop van tijd ging het slechter en hebben ze hun winkel in München definitief gesloten en is hun webwinkel ook een tijdje dicht geweest. Je kan nog steeds dingen uit hun oude collecties laten maken. Ik heb er onlangs nog een t-shirt laten maken op maat zoals ze mij vroeger eentje verkocht hadden en dat was geen probleem. Al koste me dat ongeveer 160 euro . :(

Ik kan begrijpen dat de meeste mensen er zoveel geld niet aan willen geven maar ik wil gewoon niet in een vrouwenrok over straat lopen. Een mannenrok vind ik veel mooier bij een man. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke smaak.

Andere goede webwinkels zijn die van Amok: http://www.amok.ch (je kan daar de webwinkel vinden). Prijzen zijn redelijk en de rokken zijn prachtig afgewerkt. Midas Clothing (http://www.midasclothing.)is ook best ok. Daar heb ik er slechts 5 van, hun rokken vind ik echter iets minder mooi.
Laatst gewijzigd door AlexanderInSkirt op 08 feb 2010 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
AlexanderInSkirt

Re: webwinkel met mannen rokken

Bericht door AlexanderInSkirt »

DIDI69 schreef:Sorry,
dit is pure afzetterij, hiervoor laat mn inderdaad een rok ontwerpen & maken !!!
De leveringskosten zijn dan nog exclusief ....

Dit is een type voorbeeld van hoe sommige verkopers / winkels een doelgroep die zich (nog) niet durft publiekelijk te uiten, door bv zelf een winkel binnen te stappen en in meestal de vrouwenafdeling op zoek te gaan naar een gepaste rok, schandelijk misbruikt door deze drempelvrees via internetshops te gebruiken.

Voor mij: blacklist
Het is echt niet correct om hen af te schilderen als mensen die misbruik maken van mensen met drempelvrees om daar veel geld uit te halen. Ze zijn jaren geleden immers genoodzaakt geweest om hun winkel te sluiten. Ik heb de voorbije jaren behoorlijk veel contact gehad met Robert Landinger van AndersLandinger en ik weet dat ze nagenoeg NIETS verkopen. Ik weet ook niet waarom ze zulke hoge prijzen hebben, ik vind het ook té duur, maar ze doen het alvast niet om er massa's geld mee te verdienen. Misschien moet je geen mensen veroordelen voor je hun volledige situatie en hun volledige kostenstructuur kent, niet?
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: webwinkel met mannen rokken

Bericht door willi »

Dat is het tragische van de situatie. Er zijn te weinig mannen die echt belangstelling hebben voor kleding.
Herenkleding verkopen is zo wie zo geen vetpot en daarom is deze ook meestal veel duurder dan dameskleding. Een kwestie van te geringe omzet en omzetsnelheid.
Alleen grote ketens als H&M kunnen zich een eventuele verliespost permitteren.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: webwinkel met mannen rokken

Bericht door w-sure »

Vind het echt niet gek dat ze nagenoeg niets verkopen. Waarom kunnen vrouwenrokken worden gemaakt em verkocht voor een tientje per stuk, maar moeten mannenrokken minstens €100 kosten, en zie ik ze in deze winkel nog wel voor bijna €1000 hangen.

dat geeft niemand aan welk kledingstuk dan ook uit (behalve de hele rijken, en dat zijn er niet veel, die kopen waarschijnlijk ook niet via internet).
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: webwinkel met mannen rokken

Bericht door masker »

Ik denk dat je bij deze webshop ook moet kijken naar een stukje kwaliteit. Een echte mooie wollen damesrok haal je namelijk ook niet voor een tientje uit het rek bij de C&A, HenM of zeeman. Een mooie wollen rok voor dames kost buiten de opruiming ook al gauw een 150 tot 200 euro. Neem daarbij dat dames vaker wisselen van kleding en dat daarmee de omzet stijgt.
Ik vindt de prijzen die zij vragen voor mijn portemonniks teveel, maar als ik wat meer te besteden had zou ik serieus gaan nadenken over hun collectie.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: webwinkel met mannen rokken

Bericht door willi »

Dat is waar, mijn vrouw heeft eens in een wilde bui een rok gekocht van €215,-. (subliem afgewerkt)
Maar rokken met prijzen van €1000,- en meer, vind je alleen in de PC Hoofdstraat, bij de topontwerpers. Daar koop je de naam bij.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: webwinkel met mannen rokken

Bericht door w-sure »

ja inderdaad, vrouwenrokken zijn er ook wel in duurdere uitvoeringen, maar wanneer je iets nieuws gaat uitproberen doe je dat toch eerst goedkoop. Vrouwen die nooit een rok dragen halen ook niet zo'n duur ding in huis.

Mannenrokken zijn schaars, mannen dragen ze weinig. Dan moet je wel heel zeker van je zaak zijn of een erg goed gevulde portemonnee hebben als je je eerste rok voor €1000 durft aan te schaffen. Dan moet je wel zeker weten dat die heel mooi staat en dat je hem heel vaak aan doet.
Plaats reactie