Wat we wel kunnen doen!!

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Wat we wel kunnen doen!!

Bericht door Ludwigcw »

Als je naar het ledenaantal kijkt zal je zien dat er de laatste 3 maanden redelijk veel leden bijgekomen zijn. Te beginnen vanaf eind november zijn er werkelijk meer leden per maand bijgekomen dan al de maanden vooraf.

Het was ook eind november dat de mannenrok van H&M verschillende media bereikte. Dus veronderstel ik dat het merendeel van de recente leden, door dat gegeven, actief op internet beginnen te zoeken zijn naar meer info, betreffende de mannenrokken, en zodoende bij ons terecht gekomen zijn.

Het staat natuurlijk iedereen vrij om hier actief aan het forum mee te doen of enkel mee te lezen. Maar ik veronderstel dat iedereen ( vooral mannen natuurlijk ) die zich hier lid maken de wens hebben om ooit een rok te kunnen dragen zoals we nu gewoon een broek dragen.
Tijdens de heisa rond de H&M rok heb ik langs vele forum’s ( meerdere taalgemeenschappen ) gesurft en de reacties gesprokkeld.
Doorgaans waren de reactie merendeels positief, terwijl de meeste negatieve op Amerikaanse forums terug te vinden waren ( maar wie zal dat verwonderen :roll: ). Maar ook de vraag of wens om het eindelijk in de winkels terug te vinden klonk ook overal algemeen.
De actief rokdragende mannen alhier zullen dit ook wel ervaren hebben dat wij ons steeds moeten verantwoorden of uitleggen waarom we een rok dragen. Want een mannenrok zie je toch niet in de winkels. Dus zou het voor ons veel vooroordelen wegwerken ware dat de mannenrok in verschillende kledingsketens aangeboden worden.
De wens word wereldwijd geuit.

Ik heb meerder kledingsketens gemaild en met verwijzing naar de H&M rok de vraag gesteld wanneer zij van plan zijn om iets gelijkaardigs uit te brengen. ( twee weken terug )
Van het merendeel wacht ik nog altijd op een antwoord, of krijg ik nu met regelmaat een reclamefolder in mijn mailbox maar zonder antwoord op mijn vraag. Enkele hebben geantwoord ( zie andere topic onder ‘winkels’ ), maar dan afwachtend.

Het is eerder het verhaal van wie was er eerst “ de kip of het ei ” . Zij vinden dat er nog niet genoeg mannen met rokken te zien zijn in het straatbeeld; en wachten daarop voordat ze zich aan een mannenrok zullen wagen. De merendeel van ons wacht op een redelijk aanbod van de kledingsketens voordat we buiten zullen komen.
Dus dat wachten op elkaar kan zo nog lang duren. :( Wat kunnen we daar aandoen.

Dus oproep naar alle leden :

Iedereen hier, actieve leden en diegene die enkel meelezen, kunnen individueel twee dingen doen.

Ofwel kom je actief in rok buiten zodat we met meer in het straatbeeld zichtbaar worden.

Ofwel schrijf je regelmatig de kledingsketens aan met de vraag naar mannenrokken, als die constant door meerder mensen getrigger worden zal het besef ook wel komen. Deze laatste mogelijkheid is voor diegene die nog niet zo ver zijn, dat ze buiten durven te komen, de comfortabelste oplossing. En je werk actief mee aan het verwerven van onze rechten voor het dragen van de mannenrok.

Alvast aan alle recentelijk bijgekomen leden “Hartelijk welkom op dit forum” ! :D

Groeten Ludwigcw ;)
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Wat we wel kunnen doen!!

Bericht door Jos »

een goede oproep Ludwigcw,

ik wil er alleen nog iets aan toevoegen.
Ik krijg steeds meer en meer het idee, dat de winkelketens wel willen, maar de investering te groot vinden, omdat zij, zoals je al aangeeft, te weinig mannen in rok in het straatbeeld zien. Laten wij de winkels de mogelijkheid geven een unisex afdeling te creeeren, waar voor de man en de vrouw gelijke kleding te koop is; waarbij natuurlijk voorop staat, dat de rok duidelijk aanwezig is met een ruime keuze.
Ludwigcw schreef:Als je naar het ledenaantal kijkt zal je zien dat er de laatste 3 maanden redelijk veel leden bijgekomen zijn. Te beginnen vanaf eind november zijn er werkelijk meer leden per maand bijgekomen dan al de maanden vooraf.
:)
Dus mannen, en vooral de nieuwe leden, neem aktief deel aan de discussies en als je zover bent, doe als andere leden:
laat je op straat in rok zien :D :D

en zoals ludwig al zei:
Alvast aan alle recentelijk bijgekomen leden “Hartelijk welkom op dit forum” !
ik sluit mij hier bij aan
een fervent rokdrager
Jo K
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 apr 2009 13:46

Re: Wat we wel kunnen doen!!

Bericht door Jo K »

De unisec afdeling is een goed idee. Volgens mij moesten toen de vrouwen een broek begonnen te dragen zij ook op de mannenafdeling terecht.

Dus waarom ons laten tegenhouden? Gewoon doen. Telkenmale ik een rok ben gaan kopen heb ik nog geen enkele keer een negatieve reactie gekregen, ook niet als ik vroeg om die te mogen passen.

Groet,
Jo
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Wat we wel kunnen doen!!

Bericht door willi »

Voor kledingzaken die met het probleem ‘rokken voor mannen’ te maken hebben is het inderdaad de oplossing om een aparte afdeling ‘stoutmoedige’ rokken op te zetten. Dus rokken die niet behangen zijn met bloemetjes, strikjes en rouches; want die zijn er genoeg, zeker in spijkergoed, maar ook in ander stoffen.
En dat ze er dan een bord bovenhangen met het opschrift ‘Uniseks’ of ‘Unirokken’of ‘Rokken voor Iedereen’.
Natuurlijk geeft dat wat meer werk; men moet hiervoor een bewuste keuze maken uit de collectie en een zaak/stijlgerichte status quo bepalen, waarmee sommige shoppende dames misschien (tijdelijk) wat problemen zullen hebben.
Maar de aanhouder wint en alles went.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie