Dries Van Noten

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
Plaats reactie
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Dries Van Noten

Bericht door rokwens »

Ik reed vandaag langs de winkel van deze couturier en zag daar een herenpop in de etalage staan
die een merkwaardig kledingstuk droeg. Bij gelegenheid ga ik dat eens van dichtbij bekijken.
Het leek op een wijde grijze rok, net over de knie waarvan voor en achterkant tussen de benen aan elkaar vast zitten ter hoogte van de zoom Net een broekrok met laag kruis. Wordt vervolgd !
Laatst gewijzigd door rokwens op 26 okt 2007 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Dries Van Noten

Bericht door rokwens »

Beste rokkers. Ik ben gisteren aan de etalage gaan kijken (in rok). De beschrijving van het kledingstuk die ik hier doorgaf klopt helemaal. Er zit een rits midden-voor. Maar wat wel ongewoon was bij Dries Van Noten is dat hij deze keer de heren en damespoppen door elkaar gezet heeft. Niet meer zoals voorheen ; de heren-etalage aan de achterzijde van het gebouw. Dit is natuurlijk wel positief want zo worden zowel dames als heren van elkaars kledij op de hoogte gebracht. Het negatieve is dat de broekrok op een damespop hing. Deze poppen zijn erg minimalistisch en het verschil valt niet zo op vanuit een rijdende wagen. Mooi vind ik die broekrok niet maar het is wel weer een gemiste kans voor mannen.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: Dries Van Noten

Bericht door Peter v »

Mmm :( Broek rokken. Geen echte rok, MAAR wel erg praktisch, biedt bescherming, en heeft toch het leuke uitstraling van een rok. Te denken aan vakantie b.v. Vrouwen willen ook dan wat bescherming van insecten, prikkende planten, zich vrij kunnen bewegen bij het beklimmen van hellingen, kastelen, enz. Dan heb je geen ongewenste inkijk, en kun je ontspannender bewegen.

Broek rokken mogen van mij, al zijn het geen echte rokken. We moeten wel nuchter en realistisch blijven, een rok is niet altijd praktisch, of geschikt, dus dragen wij rokken wanneer het ook maar enigszins kan.

Bedankt voor de waarneming. Het volgen van trends is niet alleen leuk, maar leerzaam.

Peter v
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Dries Van Noten

Bericht door ecokilt »

Ik heb zelf ook zo'n 'broekrok' - als je beschrijving klopt: voor- en achterkant zitten vast aan elkaar, bij mij iets hoger dan de zoom en met een knoopje. Zelf gemaakt op basis van een heel ruime 3/4 broek (een flyer broek?). Kleur kaki, uitzicht als sportieve 3/4 broek met een paar zakken op.
Voor mij is die 'schijnbroek' of 'broekrok' een tussenstap naar de rok: in de 1e plaats voor mezelf want in rok ben ik nog niet veel op straat geweest, maar met die broekrok wel en ik vind het geweldig om iets aan te hebben dat bijna een rok is, waar zo goed als niemand iets van merkt en waarbij ik mezelf ook compleet op mijn gemak voel. Sorry, ik ben nog niet zo ver met rokken in het openbaar.
Misschien kan dit ook een tussenstap zijn in de mannenmode?
Peter v

Re: Dries Van Noten

Bericht door Peter v »

Hallo ecokilt, ik denk dat een broek rok een broek / je is, net aan de voorkant een halve rok pand, los aan één zijde. geeft aan de voor kant en wikkel rok effect, maar bij het optillen van de voor pand, komt er een broek onder te voorschijn.

Ongetwijfeld, zoals ik al zei, zal het zijn toepassing hebben. Voornamelijk vrouwen, die om praktische redenen, een broek aan willen, maar toch de leuke uitstraling van een rok willen.

Peter v.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Dries Van Noten

Bericht door rokwens »

Peter, ik weet niet hoe zo'n ding heet dat jij beschrijft, maar dat is in geen geval een broekrok.
Weet iemand hoe dat heet ?
Een broekrok bestaat al vele decenia. Het is gewoon een broek met zéééér wijde pijpen die dan wat gegolfd rond je benen hangen en het effect geven van een rok omdat je de scheiding tussen beide pijpen niet meer goed kan zien.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Dries Van Noten

Bericht door ecokilt »

Ik dacht dat de dat skort noemden - toch op websites waar die staan - hoewel de wikipedia het heel algemeen omschrijft en een skort ook een andere broekrok zou kunnen zijn.
Peter v

Re: Dries Van Noten

Bericht door Peter v »

rokwens schreef:Peter, ik weet niet hoe zo'n ding heet dat jij beschrijft, maar dat is in geen geval een broekrok.
Weet iemand hoe dat heet ?
Een broekrok bestaat al vele decenia. Het is gewoon een broek met zéééér wijde pijpen die dan wat gegolfd rond je benen hangen en het effect geven van een rok omdat je de scheiding tussen beide pijpen niet meer goed kan zien.
Ja, natuurlijk je hebt gelijk, ik zat er even naast. Het is denk ik en skort.
Sk irt + Sh ort = Sk + ort = Skort
Plaats reactie