Mannen short en vrouwen short

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Mannen short en vrouwen short

Bericht door musa »

Het word een mooie zomer en ik kijk rond voor een short en tot mijn verbazing zijn de mannen short's lelijk en bovendien bedekken ze 3/4 van je benen ,dat ik me toch afvraag wat the hell mag de man zijn benen niet tonen of zijn die misschien te lelijk voor het daglicht ,de vrouwen short 's zijn mooi en ze laten teminste iets zien van je bennen ,nu dacht ik als men hier de vrijheid van de man voor kledij wil promoten dacht ik waarom niet, ik heb me een mannen jeansbroek gekocht en heb er een short van gemaakt die kort en mooi is om te dragen,tot nu toe heb ik nog geen reactie gehad.

Ik heb me 3 dagen laten bakken en braden op het strand (wat voor mij zeer uitzonderlijk is ),ik dacht t'zal wel een mooi kleurtje krijgen en ja warempel ik heb een kleurtje .....................ROOD.

Ik wil alleen zeggen dat de man zeer beperkt is in het dragen van kleding en dat de mode niet altijd even mooi is .
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Mannen short en vrouwen short

Bericht door RokSterNL »

musa schreef:Het word een mooie zomer en ik kijk rond voor een short en tot mijn verbazing zijn de mannen short's lelijk en bovendien bedekken ze 3/4 van je benen ,dat ik me toch afvraag wat the hell mag de man zijn benen niet tonen of zijn die misschien te lelijk voor het daglicht ,de vrouwen short 's zijn mooi en ze laten teminste iets zien van je bennen ,nu dacht ik als men hier de vrijheid van de man voor kledij wil promoten dacht ik waarom niet, ik heb me een mannen jeansbroek gekocht en heb er een short van gemaakt die kort en mooi is om te dragen,tot nu toe heb ik nog geen reactie gehad.

Ik heb me 3 dagen laten bakken en braden op het strand (wat voor mij zeer uitzonderlijk is ),ik dacht t'zal wel een mooi kleurtje krijgen en ja warempel ik heb een kleurtje .....................ROOD.

Ik wil alleen zeggen dat de man zeer beperkt is in het dragen van kleding en dat de mode niet altijd even mooi is .
De meeste gemiddelde mannenkleding is niet om aan te zien. Als ik dat weleens tegen dames zeg, dan zeggen sommige. Nou, dat moet je niet zeggen, want er zijn nu toch al meer kleurtjes. Ja ik heb veel poloshirts in diverse kleuren. Dat klopt ook, maar ik mis toch een vrije kledingkeuze.
Voor mij hoeft er geen speciale mannenrok te komen, ik kies wel uit het huidige damessegment. Als het een echte mannenrok wordt, is deze toch niet om aan te zien. Alleen die utilitykilts vind ik nog mooi om te zien. Maar hoe lang ik dat nog zo vind weet ik niet.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Mannen short en vrouwen short

Bericht door rokwens »

Musa, wat jij aanhaalt is inderdaad zo. Als je een mooie short ziet dan is het ofwel een dames-model ofwel een herenmodel ongeveer tot aan de knie. De damesshorts zijn verfijnd, door ontwerpers bedacht en sierlijk afgewerkt met mooie details, andere stoffen , lichte stoffen , andere sluiting, leuke zakken en lendebanden met speciale lussen en riemen enz...de ontwerpers storten hun volle fantasie erop.
Wat de mannenshort betreft , heb ik de indruk dat de kledinggigant zelf wat ineen knutselt met een patroon die hij vanonder het stof gehaald heeft. De vormgeving is nagenoeg steeds hetzelfde, alleen de prints zijn actueel. Maar als je goed rond kijkt zie je oudere mannen met korte shorts rond lopen (vissers bv) die ze al een halve eeuw dragen. Toen was het nog niet gay of vrouwelijk om een korte short te dragen. De vorm was uiteraard zeer basic en het kleurenpallet zéér beperkt, maar het bestond en je kon ze zonder schroom in het openbaar dragen. Mijn vader droeg ze ook aan zee. Ik heb nog een paar van die korte liggen. Ik draag ze niet meer omdat ik ze lelijk vind en omdat ik ondertussen wel mooiere dames-shorts gekocht heb die je als man toch passen. Ik krijg er complimenten voor omdat men ze mooi vindt maar ik zwijg stiekem over de herkomst.
Een vriend van me heeft , net zoals jij , 2 jeans afgnipt en hij krijgt nu de volle laag van zijn dochters omdat hij een jannettenbroekje draagt. Zijn vrouw heeft er al één doen verdwijnen. Ik heb medelijden met die man. Hij wil het ook graag fris hebben en moet aanzien hoe zijn 3 vrouwelijke huisgenoten staan te cokketteren met de meest luchtige outfits. Hij heeft wel een kilt, maar die is uiteraard te warm voor dit weer en die mag hij alléén op festivals aan doen.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Mannen short en vrouwen short

Bericht door willi »

Het doen verdwijnen van kledingstukken die mijn vrouw voor mij niet ziet zitten is not done hier ten huize; ze snapt best dat ze daarmee te ver zou gaan. Aan de andere kant heeft zij totaal geen problemen met damesbroeken voor mij. Zij is het juist die me attent heeft gemaakt op de fraaiere vormgeving en comfortabeler stoffen. Ik draag dan ook al zeer lang niets anders meer; aan broeken.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Mannen short en vrouwen short

Bericht door Viqueen »

Voor een kortere short gewoon bij de sportartikelen kijken,heb die van mij bij scapino gekocht,en is net zo kort als een minirok.En het is vaak een mooie stof.

Dat is voor mij de enige oplossing om de samenleving te laten zien hoe ik er over denk[als het warm weer is dan]
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Mannen short en vrouwen short

Bericht door Ludwigcw »

Op broeken gebied is mijn vrouw gelukkig ruimdenkend naar mij toe. Een broek is tot nader order (zolang de mannenrok niet algemeen is) voor mij mannenkledij. Dus alle broeken, ongeacht van welke kant van de winkel ze komen, moeten kunnen voor mij. Nu zijn er wel modellen die door hun snit of stof keuze mij zeker niet zouden staan. Zelfs het dragen van leggings is geen probleem voor mijn vrouw.

Musa, ik draag regelmatig (en al enkele jaren ) een kaki damesshortje en jeansshortje, overal tot zelfs op het werk (Teambildingday of als we met de muziekgroep op zending zijn ) . Ik heb nog nergens enige vorm van reactie gehad daarop.
De jeansshort komt van bij esprite en de kakishort van bij as aventure, bij deze laatste hebben ze veel modellen van korte trekkingshort die tot nog stoer ogen.

Rokwens, ik heb mijn vader (eind jaren 60 en begin 70 ) ook weten korte shorts dragen in de zomer, dat was toen normaal voor de mannen.

Regelmatig vraag ik in de winkels om een mannenshort, dan hebben ze die, en tonen ze mij dan broeken tot aan de knieën, dan reageer ik met, nee dat zijn bermuda's ik vroeg om shorts. Maar meneer dat zijn de enige shorts dat we hebben voor de heren.
Dus u heb dan geen shorts voor de heren, want die komen niet tot aan de knieën. Als u zulke shorts zoals de dames bedoeld, neen die hebben we niet. Dan zeg ik , bedankt in die ruime ouderwestse bermudabroek ben ik niet geïnteresseerd.
Moeten jullie zeker ook eens doen, de reactie op de gezichten van de verkoopster zijn soms vermakelijk om zien.

Ludwigcw
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Mannen short en vrouwen short

Bericht door Jos »

helemaal gelijk Ludwig,

ik heb zelf in mijn jonge jaren altijd korte broeken gedragen. Op de tennisbaan waren deze ook heel normaal. Ook ik miste deze broeken; nu niet meer, want ik draag korte(re) rokken. Hetzelfde geld voor de zwembroek: voor de man bedekt deze het gehele bovenbeen en de vrouwen blijven er vrijwel "naakt" bijlopen
een fervent rokdrager
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Mannen short en vrouwen short

Bericht door musa »

Ik draag bijna altijd korte broeken in de zomer ,en ik moet nu zeggen mijn bennen beginnen nu al kleur te bekennen,het liefst van al een jeansshort en korte sportshorts draag ik ook graag (alleen geen 3/4),het is zelfs zo dat ik geen zin heb om rokken de dragen nu als het zo warm is (raar maar waar),bij mindere temperaturen 18-22 vind ik het dan wel weer fijn.

Door onstandigheden kan ik niet komen naar Rockster maar bij temp van om en bij de 30 zou ik het toch niet zo leuk gevonden hebben (no offence) hier aan de kust is het lekker verdraagbaar warm en morgen namiddag zal ik naar het strand gaan als mijn zoon beter is (hij is misselijk van de vakantie school Duin en Zee naar huis gebracht) ,nu ligt hij in onze slaapkamer te rusten )

Soit ,life of a father is not always sunshine ;)
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Mannen short en vrouwen short

Bericht door RokSterNL »

Ik loop tegenwoordig al nooit meer in een short. Ik verkies echt de rok boven de short. Ik vind dat zelfs nog aangenamer dan een short. Ik heb er nog wel. Zelfs van die bermudamodellen. Maar niet van die donkere. 1 met dunne lichtblauwe en witte strepen. 1 met brede donker en licht rode verticale strepen. Ze liggen al jaren in de kast. De enige die ik heel af en toe draag is een jeansbroekrok. Ik ga echt voor de wat 'vrouwelijkere' outfit. Ik zeg 'vrouwelijkere' omdat het jammergenoeg nog niet op de herenafdeling verkrijgbaar is. Van mij mogen het best unisexkledingafdelingen worden. Waar iedereen alles van zijn/haar gading kan kopen. Ben je direkt van het hokje man/vrouw af. Iedereen koopt dan ook wat hij/zij graag draagt.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Mannen short en vrouwen short

Bericht door Jos »

Na de voetbalwedstrijden van deze week, waren ook beelden van de wedstrijden uit de jaren 74 en 78, waar Nederland toen heel ver kwam bij het WK. Daar werden ook hele korte sportbroeken gedragen, dezelfde lengte als ik zelf ook altijd op volleybalveld en tennisbaan gedragen heb; lekker kort dus :)
een fervent rokdrager
Plaats reactie