Sarong en kaftan

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
Plaats reactie
Inuk
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2007 08:13
Locatie: Almelo in Overijssel

Sarong en kaftan

Bericht door Inuk »

Bij http://www.Sennalee.nl zijn mooie sarongs en kaftans te koop voor een redelijke prijs.
Ik heb er meerdere gekocht en ook Rokster heeft er 1 gekocht. Ik ben er tevreden over.
Warme groet,
Walter
Jonas
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 aug 2007 20:09

Re: Sarong en kaftan

Bericht door Jonas »

Het geeft mij allemaal toch maar het ongemakkelijke gevoel dat de winkel het allemaal als kleding voor vrouwen bedoelt. Als man heb ik niet het gevoel dat er iets voor mij te vinden is.
Wij mannen op dit forum zoeken natuurlijk zelf wel uit wat ze zelf als man willen dragen. Maar toch.

Kijk, dat is nu weer tekenend hé: een new age winkel gaat ervan uit dat mensen die de winkel bezoeken geïnteresseerd zijn in dat soort kleding. Vind ik goed tot zover. Maar ze gaan er dan ook meteen vanuit dat dat alleen vrouwen interesseert. Als mannen het kopen, des te beter, de kassa rinkelt. Maar moeite zullen ze er niet voor doen.

Maar goed, allemaal wel wat te begrijpen vanuit verkopers-standpunt. Welke man met spirituele geveoelens zou dat nu willen/durven uitdrukken door kleding ? Die spiritualiteit uitdrukken gaat toch enkel maar met jurken en rok-achtige dingen. En dat doet toch geen man aan ?

Stom hé ? Moeten we dat die mensen eens niet vertellen ?
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Sarong en kaftan

Bericht door rokwens »

Inderdaad Jonas. Maar we zitten nog in de startfase. Mannen die méér willen zoals wij zijn er nog niet genoeg. Tenminste toch niet zij die er voor durven uitkomen dat ze met kleding ook gevoelens willen uiten. Maar dat betert volgens sommige artikels die ik al gelezen heb.
En of we dat moeten kenbaar maken, natuurlijk, daar zijn we volop mee bezig maar het resultaat is nog maar nauwelijks zichtbaar.
Wij zijn het topje van de ijsberg, de rest zit nog bevroren onder water.
Ik zoek al jaren naar mensen die de touwtjes in handen hebben en over beslissingsrecht beschikken voor wat er in confectie komt.
Welke kledingketen is trendsetter ? Zou het familiebedrijf C&A te benaderen zijn ?
Hans Noordstrand zou connecties in de confectie hebben had men ons verteld. We zien er wel niet veel van. Hij zwijgt in alle talen, reageert niet op berichten. Ik heb nu toch het gevoel dat hij ons, en dan vooral RokSter en Westwood, serieus bedrogen heeft en ons voor zijn kar gespannen heeft voor
eigen publiciteit. Teus had dat vroeger al opgegooid en nu denk ik dat hij gelijk had.
Er is iemand onder ons die in zijn buurt woont en samen met hem op de foto staat bij de opening van een winkelcentrum in Groningen. Ik zou graag hebben dat die man even gaat aankloppen bij Hans Noordstrand. Ik woon er te ver vandaan. Zou dat kunnen ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: Sarong en kaftan

Bericht door Peter v »

Heren, rokwens en Jonas, correct. Er is weinig te merken van waar wij zitten, van enige betrokkenheid van winkeliers, verkopers van mode, van mode ontwerpers.

Wat wij nodig hebben is acceptatie, bekendheid. Dat zal leiden tot medewerking. Om te denken dat er een groot selectie aan rokken gemaakt zal gaan worden voor de man is denk ik niet rieel. Zonder gebruik te maken van de rokken van de dames planken, is het aanbod zeer beperkt, zelfs met een aantal rokken voor mannen erbij.*

Vergeet niet, dat er is een enorm gevarieerde behoefte onder de rok dragende mannen, dus met een handvol van die praktische saaie mannen rokken komen wij er niet. Als het puur om het bekende stoere mannelijke gaat, dan houden wij er mee op, dan moet iedere mannelijke rok drager een prachtige mannelijke rok, de echte kilt, kopen en dragen. einde verhaal. Alom bekend, geaccepteerd.

Maar er is veel meer. Het gaat ook veel verder dan alleen gevarieerde rokken, maar om voor velen, het breken met traditionele mannen denken, kleding stijlen. Freestyling, mooie kleding stukken zoeken, die veelal dan van de dames rekken afkomstig zijn.

* Ook dat is eigenlijk een dubieuze benaming. Je zou een model rok voor beide seksen kunnen hebben, zoals dat nu al het geval is, met een "mannen lijf" passing en een "Dames lijf" passing. Het is dan de passing dat bepaalt welke model lijf het voor bestemd is, en niet het model, met of zonder versierselen en zo.

Andere kleding, om een prettige geheel mee te maken vind ikzelf, is nog altijd zeer moeilijk te vinden, zeker in de onder prijs segment. Vooral sluitende boven kleding zoals echt gedetailleerde bloezen enz, voor mannen. Truien an andere kleding is dikwijls veel te wijd. Als vrouwen nauwer sluitende kleding probleemloos aan kunnen, dan kunnen mannen dat ook. het staat vaak net dat stuk beter tezamen met een rok. Omdat het moeilijk is te vinden in de heren kleding, zoek ik het in de dames kleding, maar dat is niet zo maar geslaagd, vanzelf. de mouw wijdte en lengte is vaak en probleem. Verder is er een wereld aan echt leuke kleding stukken voor de vrouw die ik niet in de heren confectie tegen kom, en graag ook aan mijn garderobe zou willen toevoegen.
Niet omdat het de naam heeft "vrouwen mode"maar omdat het gewoon mooie kleding is.

Een voorbeeld hiervan is:
http://www.catwlk.nl/esty-p-204.html
Esty (€85.00EUR)

Romantisch blouse met open overhemd kraag. In de kraag is kant verwerkt . In wijdte reguleerbare manchetten. Aansluitend model. Getailleerd door een elastisch smokwerk.
90% Katoen 10% Elasthan Hand wash

Dis weliswaar, ook weer een aardig dure bloes, :( maar dit zie je maar niet of heel weinig bij mannen bloezen.

Het zijn net dit soort details dat meer mogelijk maken, het leuker maken, an als het ook jou, de man past, helemaal tof!

Het zal altijd een groot probleem blijven. heb je als man, enigszins de zelfde verhoudingen als een vrouw, dan zijn er veel kleding stukken, naar behoefte die je aan kan. heb je dat niet, blijft het schipperen met wat je kunt samenstellen.

Terug naar de mensen waar wij het van hebben moeten. Zij moeten geprikkeld worden om er in hun eigen belang aandacht aan te schenken, en dat wij daar vervolgens van profiteer. Want als het rok dragen en alles wat daar nog bij komt, uit de onwetendheid getrokken wordt, en een "gewoon "begrijpbaar gebeuren is, dan is het gemakkelijker voor alle partijen om daar op in te spelen. Warenhuizen kunnen dan zonder bedenkingen bepaalde neutrale rokken, die wij nu ook al dragen, en nu ook al de ideale mannen EN vrouwen pasvorm hebben, als uniseks adverteren. Dat zonder dat er dan opeens alle vrouwen die rokken niet meer willen dragen. :shock: :? Dat is ook nog weer iets dat om de hoek komt kijken.

Eenvoudig is het zeker niet.
Maar als wij zelf er niet achter aan blijven gaan op verschillende manieren, met tegelijk honderd duizenden andere mannen over de hele (westerse) wereld die nu hetzelfde doen, dan komt er niets van terecht. Als individu kun je niet zo vel, maar meerdere tesamen kun je veel bereiken. Nu alleeen de juiste ingang vinden en dan maar zien wat voor behoeftes er zijn en hoe die ingevuld kunnen worden.

Peter v.
Plaats reactie