martkplaats shoppen

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
Fries_rokje
Beheerder
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 aug 2007 01:08

martkplaats shoppen

Bericht door Fries_rokje »

Hoi allemaal,

Wederom op marktplaats gekeken naar leuke rokjes die verkocht worden in mijn buurt. En inderdaad vondik een paar mooie rokjes en dus de verkoopster gemaild. Na eerste reactie terug gemaild dat het voor mezelf bedoeld was. Ze reageerde terug, dat ze eerst dacht dat het voor mijn vriendin was, maar vond het leuk dat een man de rokjes wou kopen. Had ze geen probleem mee, sterker nog, ze ging gelijk haar kast bekijken of er nog meer voor mij bij zou zijn. Ik kon langs komen, waarbij ze zelfs een rustig moment binnen haar eigen thuis zou zoeken zodat ik in alle rust de rokjes kon uitzoeken en passen.
Zo gezegd zo gedaan en een afspraak gemaakt.
Toen ik aankwam had ze haar complete rokassortiment uitgestald voor mij. Ze was zelf geen rokdraagster en ik des te meer. Zij vond rokken onhandig en droeg liever broeken, dus mocht bij wijze van spreken haar complete assortiment wel kopen. Nou ja dat maar ff niet gedaan, maar wel een selectie gedaan en vervolgens in alle rust gepast. Uiteindelijk 4 leuke rokjes van goede kwaliteit uitgezocht en betaald voor maar 15 euro. Echt een super koopje en heb haar dan ook hartelijk bedankt.
Zo zie je maar weer dat marktplaats toch een erg leuke en goedkope manier van shoppen is. Maar uiteraard is winkelen in rok ook erg leuk.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: martkplaats shoppen

Bericht door musa »

Hey,vroeger was ik schroom om rokken zelf te kopen,maar nu haal ik gewoon een rok uit de rekken en koop die zonder pinken
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: martkplaats shoppen

Bericht door mikvanes »

Leuk weer eens iets van Fries_Rokje te lezen.

Zelf vind ik dat te veel gedoe. Ik zoek in een tweedehands-winkel op mijn gemak alles wat ik mooi vind. Het is natuurlijk allemaal eigenlijk overbodig. Maar dan heb je voor een paar tientjes weer heel veel leuke kleren. Ik koop ook wel eens nieuw als ik iets tegenkom dat ik echt mooi vind.

Het grootste probleem vind ik eigenlijk het dragen. Een rok kun je overal kopen, maar wanneer draag je het?
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: martkplaats shoppen

Bericht door jan »

Een paar tíentjes, Mik?
Bij ons in de Dorpsstraat hangen de tweedehandsrokken voor een paar Euro.
Leuk, gezellig winkeltje waar ik verleden week nog 3 Suske en Wiske's heb gekocht voor een euro per stuk.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: martkplaats shoppen

Bericht door treintje »

Ik denk dat hij best een verzameling had voor die paar tientjes, Jan ;-).
Zelf koop ik ook regelmatig op Martktplaats. Het voordeel is dat je een uitgebreide keuze hebt, die doorlopend ververst wordt. Er is altijd wel iets leuks te vinden. Maar het is inderdaad wel een gedoe. Ik kan ze niet laten thuisbezorgen, omdat mijn vrouw er eigenlijk niet mee geconfronteerd wil worden, dus ik moet ze altijd zelf ophalen. Bovendien doe ik dat ook liever omdat je dan ook echt ziet wat je koopt.

De reacties van de verkoopsters zijn dan vaak wel weer erg leuk. De reactie die Fries_Rokje kreeg herken ik wel. Als ze in de gaten krijgen dat het voor jezelf is, zijn ze natuurlijk verrast maar ze vinden het vaak wel leuk.
Het grootste probleem is inderdaad het dragen. Je kunt heel gemakkelijk veel meer aanschaffen dan je kunt dragen.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: martkplaats shoppen

Bericht door jan »

Eens in de twee maanden kijk in het tweedehandswinkeltje en dan is de collectie weer anders. Overigens is het truttigheid troef en je moet maar nét jouw maat vinden.
Regelmatig koop ik er stripalbums.
Met zo'n karige bijstandsuitkering wordt je vanzelf vindingrijk.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Fries_rokje
Beheerder
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 aug 2007 01:08

Re: martkplaats shoppen

Bericht door Fries_rokje »

Het Leuke van Marktplaats is inderdaad de keuze is reuze, maar ook de reacties. Soms zeg ik niets van te voren. Maar het is toch beter om het in de e-mails reeds een beetje uit te leggen. De reacties zijn meestal wel leuk. Een heel enkele keer krijg ik geen reactie, maarja onder ander account naam kun je het natuurlijk alsnog wel bestellen heheh ;)
Maar ik draag nu wel een rokje wat geheel nieuw is (met label er nog aangekocht ) voor een paar euro.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: martkplaats shoppen

Bericht door treintje »

Fries_rokje schreef:Soms zeg ik niets van te voren. Maar het is toch beter om het in de e-mails reeds een beetje uit te leggen.
Waarom is dat beter?
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: martkplaats shoppen

Bericht door Jos »

Fries_rokje schreef:Soms zeg ik niets van te voren. Maar het is toch beter om het in de e-mails reeds een beetje uit te leggen. De reacties zijn meestal wel leuk.
ik zeg nooit iets vantevoren, ik sta weliswaar onder <dhr.> op marktplaats, maar meestal merken ze pas, dat ik een man ben, als ik ben hun voor de deur sta. Ik heb echter nog nooit vervelende reacties gehad; uiteindelijk zijn ze blij, dat ze iets kunnen verkopen en aan wie zal hun een zorg zijn.
Over het algemeen krijg ik echter hele leuke reacties.
Als ik schoenen ga kopen (meestal dames) draag ik ook een rok; ook hier dezelfde reacties
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: martkplaats shoppen

Bericht door mikvanes »

Treintje:
Ik denk dat hij best een verzameling had voor die paar tientjes, Jan
Ja, dat klopt. Simpele truitjes zijn iets van 2 euro. Een rok meestal iets van 4. De laatste keer kreeg ik een avondjurk gratis omdat ik dacht dat er mogelijk een niet uitwasbare vlek in zat. In verhouding met vroeger zijn de prijzen wel fors omhoog gegaan. Ik had nu iets van 10 items, terwijl ik dan vroeger iets van de helft zou betalen.

Maar het mooie van die winkel vind ik naast de prijzen, de rust en de ruimte. Als je twee uur wilt zoeken en passen: prima.
Plaats reactie