geen onderscheid

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: geen onderscheid

Bericht door mikvanes »

Treintje:
Dat komt omdat wij zelf verkapte vrouwen zijn?
Dat zou ik niet willen beweren.

Voor mezelf: ik weet dat ik man ben, omdat ik een mannenlichaam heb en daar heb ik verder geen probleem mee. Maar ik vind die specifieke vrouwenrol wel heel leuk en intrigerend. Voor een man is dat toch ook niet zo gek en ergens wel begrijpelijk?

Ik heb het geluk (of de pech) dat ik die rol soms wel kon/kan spelen en dan zie je tenslotte ook het beperkte en onbenullige er van in.

Ja, ik ben daardoor wel heel anders tegenover die rol komen te staan, terwijl ik er tegelijkertijd toch ook nog steeds een zwak voor heb.

Is het niet veel logischer om te veronderstellen dat in beginsel zowel mannen als vrouwen die rol kunnen spelen, maar dat in onze cultuur die rol specifiek wordt gereserveerd voor vrouwen en dat mannen die die rol wel spelen of zelfs maar proberen te spelen, systematisch ontmoedigd en gediscrimineerd worden?
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: geen onderscheid

Bericht door jan »

Ik had het ook over kijken naar vrouwen, beste Mik.

Het topic gaat trouwens over een winkel met mannenrokken. Niet over verkapte vrouwen
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: geen onderscheid

Bericht door treintje »

mikvanes schreef:Is het niet veel logischer om te veronderstellen dat in beginsel zowel mannen als vrouwen die rol kunnen spelen, maar dat in onze cultuur die rol specifiek wordt gereserveerd voor vrouwen en dat mannen die die rol wel spelen of zelfs maar proberen te spelen, systematisch ontmoedigd en gediscrimineerd worden?
Tot die slotsom waren we volgens mij al eerder gekomen. Het probleem is alleen dat de mannenrol tegenwoordig al lang niet meer exclusief voor mannen gereserveerd is... Dat is het oneerlijke eraan.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: geen onderscheid

Bericht door mikvanes »

Als vrouwen de mannenrol spelen, is het een logische stap dat mannen de stereotype vrouwenrol gaan spelen, lijkt me.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: geen onderscheid

Bericht door willi »

Tot die slotsom waren we volgens mij al eerder gekomen. Het probleem is alleen dat de mannenrol tegenwoordig al lang niet meer exclusief voor mannen gereserveerd is... Dat is het oneerlijke eraan.

Als vrouwen de mannenrol spelen, is het een logische stap dat mannen de stereotype vrouwenrol gaan spelen, lijkt me
.

Jullie bedoelen met die ‘rol’ natuurlijk de economische/maatschappelijke gedragingen van mannen en vrouwen.
Toch?

Dat er bij het uitvoeren van die ‘rollen’ wellicht aan ‘kleding’ wordt gedacht is m.i. factor II. Een factor die niét van toepassing behoeft te zijn bij de uitvoering van die rol.
Zie hiervoor het kleedgedrag van de vrouw in de mannenrol. “Wel in uniform maar mét toegestane uitzonderingen!”.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: geen onderscheid

Bericht door mikvanes »

Die stereotype vrouwenrol die ik hier bedoel is de vrouw als vrouwelijke vrouw, als leuk, lekker ding. Als showgirl. Als seks-object. Dat is dus een rol waar vrouwen vaak de pest aan hebben.
Plaats reactie