Geen plannen om mannenrok te gaan verkopen.

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Geen plannen om mannenrok te gaan verkopen.

Bericht door WesleyN »

Mannenrokken zijn niet mijn smaak. Ik vind ze niet mooi. Ook de meeste gewone mannenkleding kan ik absoluut niet waarderen. Mijn vrouw had een keer voor 200 Euro aan kleding gekocht voor mij. Het was nog een verjaardagscadeau. Nou ik kon alles weer terugbrengen. De verkoper keek mij achterdochtig aan. Maar dat kon me niet zoveel schelen. Hij vroeg nog, of ik nog even wil kijken of er iets anders ligt wat ik wel mooi vind. Nou nee, was mijn gedachte.
Ik ben elders voor 200 Euro kleding gaan kopen. Trendy zaken dus.

Gelukkig kan ik steeds meer mannenkleding vinden die wel de moeite waard zijn. Dan zit ik op de trendy afdeling. Ik ben daar zeer kritisch in. Als het maar strak is. Mijn eerste skinny van wat ik heb, is een vrouwenbroek. Vind ik eigenlijk de mooiste broek die ik heb. En iedereen weet niet beter dat het een mannenbroek is.
Maar nu kan ik gewoon een mannenskinny kopen of minimaal een slimfit. Genoeg aanbod. Ook wat shirts en overhemden ben ik kritisch.

Vroeger was alles bij zwart. Maar tegenwoordig probeer zoveel kleur in mijn klerenkast te krijgen.

Wat rokken betreft, toch liever een vrouwenrok. Mannenrokken zijn te ruim, te lang en te wijd.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Geen plannen om mannenrok te gaan verkopen.

Bericht door sam »

WesleyN schreef:Wat rokken betreft, toch liever een vrouwenrok. Mannenrokken zijn te ruim, te lang en te wijd.
Dat ben ik met je eens. de pasvorm is beter. mannenrokken zijn over het algemeen hobbenzakken. En denk nou niet dat ik ga voor een vrouwelijke stijl want ik combineer een rok met de rest van mijn garderobe.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Geen plannen om mannenrok te gaan verkopen.

Bericht door musa »

Daar volg ik jullie ook in,ik heb dezelfde idee wat mannenrokken betreft ,ook ik combineer gewone "vrouwenrokken" met mijn normale kleren juist in de winter zal ik zwarte panty's aandoen en dat staat zeer mooi met een donkere jeansrok.
rokkie
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jun 2011 22:23

Re: Geen plannen om mannenrok te gaan verkopen.

Bericht door rokkie »

Jos schreef:leuk rokje, alleen is Zalando een van de duurdere internet winkels, maar dit is een fijne kwaliteit, zeer elastisch.
Kenmerkend voor veel vrouwenkleding, dat er elastan in verwerkt zit, maakt het materiaal lekker elastisch en heeft dus gewoon een betere pasvorm
Zalando is een beetje duurder dan anderen maar je hebt er ongelooflijk veel keuze .ik heb daar al mijn rok gezien voor 34.95€ zeg nu niet dat dat niet betaalbaar is hé.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Geen plannen om mannenrok te gaan verkopen.

Bericht door WesleyN »

sam schreef:Dat ben ik met je eens. de pasvorm is beter. mannenrokken zijn over het algemeen hobbenzakken. En denk nou niet dat ik ga voor een vrouwelijke stijl want ik combineer een rok met de rest van mijn garderobe.
Ja mannenrokken zijn zo ik zelf noem vaak erg lomp. En dat ze geen mannenrokken verkopen. Prima. Mijn smaak kleding is al in de winkel verkrijgbaar.

De rokken die ik heb gekocht liggen bij mij ook in het verlengde van mijn overige kleding. En ik lees en zie steeds weer dat bij jullie de rok ook in het verlengde ligt van wat jullie normaal ook dragen. Dat vond ik ook leuk om dat te constateren.

Wij hebben met zijn drieën ieder afzonderlijk een berg kleding. Ik zorg er in ieder geval dat mijn kleding netjes in de kast hangt of ligt. Dat is noodzakelijk in onze chaos thuis.

En als mensen mijn kleding vrouwelijk vinden. Dan is dat maar. Mijn kleding is redelijk basic qua vorm en kleur. En dat vindt men weer mannelijk?!
Teksten mag wat mij betreft niet seksistisch, te zelfingenomen of macho zijn. (Als het om mijn kleding gaat).

Zalando heeft net als die andere postorder bedrijven relatief veel keus. Dat maakt het wel moeilijk de juiste maat te bepalen. (Al die verschillende merken) Mijn kledingmaat is iets van 31/32 (c.q. 38). En dat staat er weer dat je maat groter cq. kleiner moet kiezen En met schoenen weet ik het ook nooit. De ene keer 42 en da andere keer weer 43. Bij H&M en CoolCat weet ik inmiddels welke maat ik moet kiezen. Een aantal jaar geleden hadden wij BlueTiekIn o.i.d. (Zij hadden veel Italiaanse merken.) Helaas failliet gegaan.

En de prijs bij Zalando? Haha Ik zag jas van bijna €2.300,-. Dat vind ik wel wat duur, sorry. Maar €34,95, niet echt...
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Geen plannen om mannenrok te gaan verkopen.

Bericht door wimjansma »

Ik koop nooit een mannenrok. Ben er ook niet naar op zoek. Trouwens, bij ons op het dorp zullen ze zoiets beslist niet in de collectie opnemen.
Liever koop ik gewoon een rokje, of dat rokje nou bedoeld is voor een man of een vrouw dat mag hem de pret niet drukken.
Of de sluiting nou links of rechts zit is ook maar een kwestie van gewoonte.
Je slaagt dan overigens veel gemakkelijker in een dames-modezaak, of op de damesafdeling van een warenhuis.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Geen plannen om mannenrok te gaan verkopen.

Bericht door musa »

Ik koop ook nooit een mannenrok,altijd een jeansrok,mijn vrouw zegt soms om eens een andere stof aan te trekken maar na een
paar keer dragen kom ik altijd weer terug op mijn jeansrokken.
Mijn favorite online winkels zijn
http://www.zalando.be
http://www.tweedehands.be
http://www.laredoute.be
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Geen plannen om mannenrok te gaan verkopen.

Bericht door wimjansma »

musa schreef: kom ik altijd weer terug op mijn jeansrokken.
Mijn favoriete rokjes zijn en blijven ook blauwe, verschoten jeans. Mijn eerste rokje.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Geen plannen om mannenrok te gaan verkopen.

Bericht door rokwens »

Jos schreef:in ieder geval weer een goede poging om de mannenrok onder de aandacht te brengen; alleen levert het helaas weer niets op
Deze vraag heb ik reeds meermaals gesteld in winkels. En het antwoord was steeds gelijkluidend. Hoe kunnen we mannerokken in de rekken krijgen als de winkeliers zelf modebarbaren zijn.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
rokkie
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jun 2011 22:23

Re: Geen plannen om mannenrok te gaan verkopen.

Bericht door rokkie »

Dat de herenrok niet in de etalage komt is het grootste probleem , ik weet zeker als hij te koop is,word hij verkocht en gedragen in het openbaar ,wie durft? zo was het 50 jaar geleden ook met de damesbroek .
Plaats reactie