Aderlass mannenrokken bij Attitude Holland

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Aderlass mannenrokken bij Attitude Holland

Bericht door RokSterNL »

Ik heb vorig jaar de zwarte Gothic kilt van het merk Criminal Damage gekocht bij het postorderbedrijf in alternatieve kleding Attitude Holland. Sindsdien krijg ik als er een nieuwe catalogus uit is deze thuis gestuurd.

Ze hebben ook een website: http://www.attitudeholland.nl

Tijdens het bladeren kwam ik een tweetal mannenrokken tegen. Ik heb ze ingescand en hoop dat het bestand te openen is. Ik zal het bestand als een jpg bestand bijvoegen.
Bijlagen
sc00003f28.jpg
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Aderlass mannenrokken bij Attitude Holland

Bericht door rokwens »

Prima, zo blijven we toch op de hoogte van mannenrokken in de alternatieve sfeer.
Of ze nu mooi zijn of niet, het blijven rokken voor mannen en dat is het belangrijkste.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Natuurmens
Berichten: 125
Lid geworden op: 05 feb 2008 08:32
Locatie: Berltsum Friesland

Re: Aderlass mannenrokken bij Attitude Holland

Bericht door Natuurmens »

rokwens schreef:Prima, zo blijven we toch op de hoogte van mannenrokken in de alternatieve sfeer.
Of ze nu mooi zijn of niet, het blijven rokken voor mannen en dat is het belangrijkste.
Sluit ik me bij aan
Je kunt je in rok/kilt mannelijke kleden. Dan staat en zit het berengoed. Ik vind dat het forum de vrouwelijke richting is uitgaan, en kan me daarmee niet verenigen. Om deze reden heb ik besloten dit forum te verlaten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Aderlass mannenrokken bij Attitude Holland

Bericht door RokSterNL »

Heb onlangs voor mijn vakantie de rode geruite tartan skirt aangeschaft. Zit hartstikke fijn.

Foto van mij in deze rok volgt t.z.t.
Peter v

Re: Aderlass mannenrokken bij Attitude Holland

Bericht door Peter v »

Als die rokken jou aanspreken, ga je gang, en ik lees dat RoksterNL de tartan heeft gekocht, prima, kan goed staan, die is tenminste niet zo extreme, maar persoonlijk vind ik die rokken, zeker als die zwarte, maar spuug lelijk, het lijkt alsof het idee van bepaalde verkopers is dat als het maar lelijk is, dan is het mannelijk. :roll: :( Het is misschien zo dat het uiteraard wel voor een aantal mannen wel interessant is, dat het juist in het Gothic scene precies past, of zoals er altijd iemand wel geïnteresseerd is in elk kleding creatie hoe mooi of lelijk het ook is. Het getoonde lijkt mij echt iets voor gothic type mannen, niet dat al die kleding in mijn ogen "lelijk" is, En ik bedoel NIET daar mee vrouwelijk, maar het is wel meer "weinig zeggend" en erg lomp, weinig stijlvol, niet bepaald "mooi". Ziet er meer uit alsof het een zelf maak probeersel is dat nog een keer opnieuw maar dan goed in elkaar gezet moet worden. Het doet mij denken aan het beeld dat mannen altijd werk kleding aan moeten hebben, als het maar goed beschermt, enorme zakken heeft, ruim, lomp niet bepaald modieus is enz. dan mag het mannelijk heten, nou waarom lopen niet alle mannen dan niet in oorlog tenue?

Ik reageer zo niet omdat het mij wat uit maakt, ik weet wel wat ik mooi vind en draag het dan ook, maar ik vind dat wij eerlijk naar onszelf en naar anderen mogen en MOETEN zijn, zodat er geen valse informatie, verkeerde signalen worden gegeven aan diegene die pas komen kijken wat het rok dragen betreft. Als wij zouden zeggen dat wij het mooi vinden, op basis van intimidatie, van angst om te zeggen dat het niet is wat wij willen, dat het een stap te ver is voor enkelen onder ons, maar dat niet zeggen, dat zou ernstig zijn, aan gevend hoe weinig vrij diegene in dat geval zich voelen. En echte vrijheid op mode gebied, daar is het om te doen. Omdat ik het vaker heb gehoord en gelezen, en dat er erg de indruk gewekt wordt dat het niet echt een bewuste keuze is maar het na sleep van jaren mannen broeken indoctrinatie. Wij hebben het nu voor het zeggen, wat wij elk voor ons willen, laten wij dan nu ook kiezen dat wat wij echt willen, en NIET wat wij vinden ANDEREN :twisted: :roll: :shock: :twisted: goed zullen vinden.

Ik hoop dat mannen dat soort kleding nemen omdat ze oprecht dat mooi vinden. En niet nemen omdat het juist lelijk is, en dat ze denken dan gemakkelijker "geaccepteerd" te worden door mensen van wie wij zo wie zo al geen acceptatie nodig zijn.

Trouwens alle rokken die de mannelijke figuur goed passen, die jou als genetische man, met een rechte of zandloper figuur passen, en zal ik zeggen redelijk neutraal zijn, worden wanneer een man die aantrekt ook "mannen" rokken. Als een mannen rok die naam mag dragen omdat het smaakloos, lelijk is, dan is er iets radicaal mis. Dat er van die rokken verkocht worden ligt misschien ook aan het feit dat er rokken met een vergelijkbare uiterlijk niet ruim voorhanden te krijgen zijn. Dan is men blij met het beperkte aanbod. Wat ik ook zeg, het is altijd wat jij zelf vind dat telt.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Aderlass mannenrokken bij Attitude Holland

Bericht door RokSterNL »

Nou eerlijk gezegd vind ik deze geruite tartan best passen. Bij de dames heb je ook kortere modellen. Dus een ruitstof is best heel erg leuk. Overigens de kleermaker vond hem ook heel erg leuk. Zij vertelde ook dat de dames deze ruitstof ook hebben bij rokken, en dat dat tijdloos is. Nu is dit een mannenrok, maar als ik dat er niet bij vermeld zou hebben, dan wist je niet anders dan dat het een damesmodel geweest zou kunnen zijn.

Inderdaad die zwarte gothicrokken moet ook niet ons uitgangspunt zijn. Maar het staat wel degelijk gekleed als je naar een zakelijke/plechtige gelegenheid moet. Dan trek je geen jeansrok aan. Dat is mijn persoonlijke mening.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Aderlass mannenrokken bij Attitude Holland

Bericht door RokSterNL »

Peter v schreef:Als die rokken jou aanspreken, ga je gang, en ik lees dat RoksterNL de tartan heeft gekocht, prima, kan goed staan, die is tenminste niet zo extreme, maar persoonlijk vind ik die rokken, zeker als die zwarte, maar spuug lelijk, het lijkt alsof het idee van bepaalde verkopers is dat als het maar lelijk is, dan is het mannelijk. :roll: :( Het is misschien zo dat het uiteraard wel voor een aantal mannen wel interessant is, dat het juist in het Gothic scene precies past, of zoals er altijd iemand wel geïnteresseerd is in elk kleding creatie hoe mooi of lelijk het ook is. Het getoonde lijkt mij echt iets voor gothic type mannen, niet dat al die kleding in mijn ogen "lelijk" is, En ik bedoel NIET daar mee vrouwelijk, maar het is wel meer "weinig zeggend" en erg lomp, weinig stijlvol, niet bepaald "mooi". Ziet er meer uit alsof het een zelf maak probeersel is dat nog een keer opnieuw maar dan goed in elkaar gezet moet worden. Het doet mij denken aan het beeld dat mannen altijd werk kleding aan moeten hebben, als het maar goed beschermt, enorme zakken heeft, ruim, lomp niet bepaald modieus is enz. dan mag het mannelijk heten, nou waarom lopen niet alle mannen dan niet in oorlog tenue?

Ik reageer zo niet omdat het mij wat uit maakt, ik weet wel wat ik mooi vind en draag het dan ook, maar ik vind dat wij eerlijk naar onszelf en naar anderen mogen en MOETEN zijn, zodat er geen valse informatie, verkeerde signalen worden gegeven aan diegene die pas komen kijken wat het rok dragen betreft. Als wij zouden zeggen dat wij het mooi vinden, op basis van intimidatie, van angst om te zeggen dat het niet is wat wij willen, dat het een stap te ver is voor enkelen onder ons, maar dat niet zeggen, dat zou ernstig zijn, aan gevend hoe weinig vrij diegene in dat geval zich voelen. En echte vrijheid op mode gebied, daar is het om te doen. Omdat ik het vaker heb gehoord en gelezen, en dat er erg de indruk gewekt wordt dat het niet echt een bewuste keuze is maar het na sleep van jaren mannen broeken indoctrinatie. Wij hebben het nu voor het zeggen, wat wij elk voor ons willen, laten wij dan nu ook kiezen dat wat wij echt willen, en NIET wat wij vinden ANDEREN :twisted: :roll: :shock: :twisted: goed zullen vinden.

Ik hoop dat mannen dat soort kleding nemen omdat ze oprecht dat mooi vinden. En niet nemen omdat het juist lelijk is, en dat ze denken dan gemakkelijker "geaccepteerd" te worden door mensen van wie wij zo wie zo al geen acceptatie nodig zijn.

Trouwens alle rokken die de mannelijke figuur goed passen, die jou als genetische man, met een rechte of zandloper figuur passen, en zal ik zeggen redelijk neutraal zijn, worden wanneer een man die aantrekt ook "mannen" rokken. Als een mannen rok die naam mag dragen omdat het smaakloos, lelijk is, dan is er iets radicaal mis. Dat er van die rokken verkocht worden ligt misschien ook aan het feit dat er rokken met een vergelijkbare uiterlijk niet ruim voorhanden te krijgen zijn. Dan is men blij met het beperkte aanbod. Wat ik ook zeg, het is altijd wat jij zelf vind dat telt.

Je moet mij nu onderhand wel kennen wat voor persoon ik ben als het gaat om rokken dragen. Dat ik niet alleen maar rokken draag die zgn. de angst om met intimidatie te maken te krijgen draag. Ik koop en draag wat ik leuk vind. Zo ook deze tartan skirt. Ik vind hem neutraal overkomen. Als je deze aan een vrouw zou geven zie je niet of het nu een mannenrok is of dat het een damesrok is. Beiden kunnen het evengoed dragen. Dat het dan niet aan ieders smaak voldoet, okay dat mag, maar we moeten ook objectief kunnen blijven kijken. Hier dan de foto die ik nog zou maken. Peter v, ik zou nu jou mening graag willen hebben hoe je er nu tegen aan kijkt, zonder het plaatje uit de catalogus van Attitude Holland erbij te halen.
Bijlagen
RokSterNL in tartan skirt van Aderlass.jpg
Peter v

Re: Aderlass mannenrokken bij Attitude Holland

Bericht door Peter v »

Ja maar natuurlijk, er zijn rokken bij zoals die jij nu aan hebt, die vrij neutraal zijn, en ik moet zeggen een goede keus blijkt en jou goed staat!!En het lijkt alsof er blauwe strepen in de rok zijn, wat weer dan goed past met het blauw van de shirt, netjes.

Maar er zijn ook veel "mannen" rokken die echt wel weer naar de andere kant van het extreme gaan, en DIE vind IK zelf niet zo mooi, waaronder rokken van de leveranciers / fabrikanten voor het Gothic scene. Dus ik zou bijna zeggen "Gothic rokken"wat dan beter aangeeft voor welke doel ze zijn bedoeld. Dat zijn dan ook meer Gothic kleding stukken, dan rokken zoals wij die dragen... even door denken. Ook schreef ik:

"Als die rokken jou aanspreken, ga je gang, en ik lees dat RoksterNL de tartan heeft gekocht, prima, kan goed staan, die is tenminste niet zo extreme, maar persoonlijk vind ik die rokken, zeker als die zwarte, maar spuug lelijk"

Ik vind dus de rok dat jij nu aan hebt in de foto ook wel mooi. Op de foto, en met de tasje vond ik toevallig hem iets minder, maar het ging niet specifiek om de tartan rok. Meer om de andere rokken, die dikwijls zijn zoals ik ze beschreef. Het feit dat die dan "mannen rokken " heten zal niet zeggen dat het rokken voor mannen zijn..... Maar waarschijnlijk voor het doelgroep, mannen in de Gothic scene. Dat een lange zwarte rok netjes staat is natuurlijk bekend, maar ik denk minder met overdreven riemen, zakken etc. En zijn die rokken dan ook vaak nogal zwaar uitgevoerd, niet bepaald elegant en dan heb ik het NIET over vrouwelijk. VEen zwarte vakantie afrits broek is ook niet bepaald een sollicitatie broek tov een heren pantalon / broek dat bij een pak zou kunnen, Vergeet niet dat deze rokken ook voor een heel specifieke markt gemaakt zijn, voor de Gothic, of sterk daar na neigen. Dat is wel een van de vele stromingen in het freestyle kleding keuze van de moderne man die als basis een rok / gerokte kleding stuk heeft. Overigens is er natuurlijk in het Gothic scene ook vele ( overdreven ) broeken.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Aderlass mannenrokken bij Attitude Holland

Bericht door RokSterNL »

Nee de strepen zijn zwart van kleur. Waarschijnlijk komt het door de belichting dat het net lijkt alsof het blauw is en hij is in werkelijkheid ook wat roder. Het lijkt nu een beetje cyclaamkleurige rok.

En toch gekocht bij een bedrijf in alternatieve kleding, waaronder ook Gothic kleding.
Plaats reactie