Aliexpress

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
Plaats reactie
John J
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 dec 2014 19:26

Aliexpress

Bericht door John J »

Iemand wel eens bij http://nl.aliexpress.com besteld?
Ze hebben enorm veel keus voor een goede prijs.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Aliexpress

Bericht door Jos »

ja, ik heb er wel eens iets besteld, je moet er rekening mee houden dat de levering weken gaat duren en dat de douane erachter kan komen dat geen invoerrechten zijn betaald en komen die er nog boven op.

Hetzelfde geldt voor Lightinthebox uit China.
Zij hebben enorm veel leuke kleding en vooral voor de mensen met een normaal, niet gezet figuur.
Belangrijk is wel hun maattabel aan te houden: hun maatje 40 is hier ongeveer 36 (damesmode)
Ook hier geldt weer hetzelfde m.b.t. de douane.
een fervent rokdrager
John J
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 dec 2014 19:26

Re: Aliexpress

Bericht door John J »

meeste maten zijn echter Amerikaanse maten (XXL en dergelijke).
Ik heb zeer slechte ervaringen met die maten.
Als mijzelf XL past bij een kledingstuk dat ik al aanheb, dan is een ander kledingstuk, met maat XXL, weer veel te klein.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Aliexpress

Bericht door Jos »

daarom is het belangrijk te kijken in hun maattabel, wat de juiste maat is. Bij de meeste kleding kun je een uitstapje maken naar de maattabel, even je eigen maten opnemen en vergelijken met hun tabel. Zo simpel, maar o zo zinvol ;)
een fervent rokdrager
René
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 nov 2014 14:21

Re: Aliexpress

Bericht door René »

Aan het US Dollar symbool te zien, moet je wel rekening houden met een flinke importheffing. Om importheffingen te voorkomen, koop alleen binnen Europa.
John J
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 dec 2014 19:26

Re: Aliexpress

Bericht door John J »

Importheffingen zijn alleen boven een bepaald bedrag.
Ik heb wel eens besteld in Amerika, of Hong Kong, en geen importheffing hoeve betalen.
Ook heb ik wel eens op het Amerikaanse Ebay gekocht.
Soms geeft de afzender op dat het een cadeau is.
Vooral als het 2e hands is. Als de waarde dan gering is, hoeft er geen invoerrecht betaald te worden.

Je hoeft er niet met dollars te betalen. Kan ook met Ideal.
René
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 nov 2014 14:21

Re: Aliexpress

Bericht door René »

Ik heb hier echt heel slechte ervaring mee. Het lijkt er soms wel eens op dat als een ander iets niet hoeft te betalen, dat ik dit juist wel moet. Zal wel domme pech zijn. :(
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Aliexpress

Bericht door beachlion »

In Amerika heeft de belastingdienst (IRS) zo'n 10 tot 15 jaar terug een actie gevoerd om buitenlandse bestellingen te controleren op correcte labels. Als het kleine zaken waren werd er vaak op gezet dat het een cadeau of een monster zonder waarde was of de werkelijke waarde werd veel lager aangegeven. Als dat niet het geval was volgde er een stevige boete. Dus die grap kan je in Amerika beter niet meer uithalen.
Ook de Nederlandse douane is veel strakker op deze materie gaan zitten en ze volgen erg strict de regels. Als er een pakket tussendoor glipt heb je erg veel geluk gehad.
Je zal moeten afwegen of kleinere bestellingen goedkoper zijn ondanks de transportkosten dan grotere bestellingen. Door het terrorisme en de drugstoestanden wordt nagenoeg alles door scanners gehaald dus iets maskeren als iets anders zal je ook weing helpen.
Als je iets van een privépersoon ontvangt ligt het iets anders. Dan is men in het algemeen soepeler.
Plaats reactie