catwalk Meir Antwerpen op 1 mei

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
Plaats reactie
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

catwalk Meir Antwerpen op 1 mei

Bericht door rokwens »

Brief voor mijn inschrijving :
Beste linda.Ik zou graag mee lopen op de lange catwalk, maar wel in mannenrok of kilt. Ik ben een man met interesse voor kleding, fashion. Ik ben bijzonder alert voor mode die mannen meer vrijheid geeft in keuzes, want die vind ik nog te beperkt. Daarom ga ik al jaren de winkels af, op zoek naar aangename kleding. Vooral doorbrekende vernieuwing trekt mijn aandacht. Ik heb al eens mannenrokken geshowd voor een TV-programma in Nederland en dat vond ik fantastisch om te doen. Ik wil daarmee ook een statement maken. Ik vind dat mannen recht hebben op veel meer fantasie in kleding. Los, zwierig, transparant, fris, versieringen, ja, zelfs kant. Het héle pallet aan kleuren en fijne stoffen moet voor ons beschikbaar worden. Achter mij staan 100den mannen die hetzelfde wensen. Sommigen zoeken hun toevlucht bij de damesafdeling. Maar de modellen en maten zijn vaak niet geschikt. Dus hiermee mijn vraag of ik mag mee doen. Wil je nog méér mannen in rok, dan kan dat ook. ps. Goed om weten : deze interesse heeft helemaal geen verband met homo, travestie of transgender. Het is gewoon gelijke rechten krijgen op keuzes en een veel groter aanbod bekomen.

Antwoord
Dank voor je mail.
Je mag gerust meedoen met onze derde en laatste casting op zondag 3 april in rok of kilt: graag dan inschrijven via http://www.facebook.com/AntwerpenMeir
Tijdens de Meircatwalk zelf op zondag 3 mei, heb ik helaas geen winkels die mannenrokken of kilts verkopen.
Het zijn namelijk onze winkels op de Meir-as tussen Teniersplaats en Groenplaats die de kledij voorzien voor de mannen, vrouwen en kinderen die wij tijdens de 3 castings kiezen.
Voor de mannen betekent dit dus nog altijd broeken en geen rokken.

mijn reactie hierop
Dankjewel voor de uitnodiging, maar ik wil persé in rok of kilt defileren.
Ik zal op 3 april aanwezig zijn op de casting, maar op 1 mei niet deelnemen als ik een broek moet dragen.
Het is hoogtijd dat mannen deze kleding in de herenwinkels kunnen kopen.
En daarom wil ik een statement zetten.
Het uitsluiten van mannenrokken ervaar ik als een discriminatie.
Sinds 1985 bestaan er mannenrokken en meer dan ooit komen
ze in het nieuws en in de collecties van de designers. Ik neem aan dat u dat weet.
Als vrouw zal je zeker goed beseffen wat het betekent om geen gelijke rechten te krijgen.
Ik sta dan ook versteld dat een stad als Antwerpen, die bekend is voor zijn
mode, dit item negeert en niet mee is met zijn tijd. Maw dat zij mannen geen
gelijke kansen wil geven. Of is het de bedoeling dat wij alles via de webwinkels kopen ?
Ik heb alle mannenrokken in huis van Dries van Noten , Idriz Jossa enz.en ik draag ze ook.
Het decoratief aspect, het draagcomfort en gebruik van een rok is anders dan dat van
een broek en daar mogen mannen niet van weerhouden worden.
Met welk recht wordt dit geweerd ? Wij moeten de vrije keuze krijgen.
Wij (mannen in rok) hebben binnen enkele dagen een internationale meeting.
Ik zal dit voorleggen op de vergadering.
Dus ik zal de bovenkleding , schoenen e.d. van de Meir-winkels dragen op de rokken of
kilts die ikzelf mee breng. Ik heb voldoende diverse modellen. Zo is jullie probleem opgelost.
Ik hoop dat jullie toch nog een inspanning willen doen.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: catwalk Meir Antwerpen op 1 mei

Bericht door rokwens »

Goed resultaat, nu nog duimen !

Beste,
Indien de winkels akkoord gaan dat mannen hun rokken dragen, is dit voor mij geen probleem: we zullen het dus bij de winkels die meedoen moeten navragen.
Prioritair nu is echter dat je gecast wordt nu zondag, maw dat je gekozen wordt voor 1 mei.
Duimen dus dat je indruk maakt op de juryJ

Linda
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: catwalk Meir Antwerpen op 1 mei

Bericht door Jos »

een hele goede aktie rokwens.
ik begrijp hieruit, dat je dus zaterdag aanwezig bent in Venlo en wil hier graag met je over praten.

Vermoedelijk kan ik het regelen om zondag ook in Antwerpen te zijn, als dit enig nut heeft. of heeft dit alleen zin, als ik me ook aanmeldt.

Is het geen optie om damesrokken te dragen op de catwalk, er zitten voldoende mannelijke modellen tussen
een fervent rokdrager
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: catwalk Meir Antwerpen op 1 mei

Bericht door rokwens »

Ik zal niet naar Venlo kunnen komen.

Helaas, ik dacht alles nog te kunnen combineren maar ik heb beslist om
me op zaterdag goed voor te bereiden met diverse outfits en foto's zodat ik
meer kans maak bij de jury. Ik laat wel horen of ik geselecteerd werd.

Je bent zeer welkom natuurlijk op zondag 1 mei. Het zou uiteraard fantastisch zijn als er
wat supporters langs het 1.5 km lange tapijt staan om me aan te moedigen.

Voor nu zondag heeft het geen zin om te komen. De kandidaten die een uitnodiging
kregen zullen zich verzamelen en één voor één "gekeurd" worden zonder publiek.

Uiteraard kan je je ook inschrijven, net zoals ik en hun antwoord afwachten.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

catwalk Meir Antwerpen op 1 mei, niet geselecteerd

Bericht door rokwens »

Ik werd niet geselecteerd voor de catwalk


Ik kreeg volgend bericht :


Omdat jouw specifiek profiel helaas niet past bij die winkels die zich intussen hebben opgegeven om mee te doen, kunnen wij jouw deelname niet weerhouden.

Onze partner ‘Models on Stage’ organiseert regelmatig andere modeshows waarvoor jouw profiel misschien wel in aanmerking komt. Je kan hen daarover contacteren op info@modelsonstage.com.




Ik betreur deze beslissing en ik beschouw dit als een gemiste kans, zowel voor de mannen die gelijke rechten nastreven als voor de kledinghandel. Ze moesten eigenlijk blij zijn dat iemand zijn nek uitsteekt om een sudderend aspect (en daarbij een hiaat) in de mensfashion, in het daglicht te stellen.


Ik vind dit getuigen van zeer weinig empathie. Het is de kop in het zand steken voor een item dat deze eeuw waardig is en vooral gebrek aan doorzicht in de nodige mode-evolutie van mannenkleding die nog steeds ruim achter staat op de evolutie in dameskleding.


Mijn persoonlijk profiel heeft hiermee niets te maken, dat is een drogreden om eigen probleem te omzeilen.


Ik zal deze beslissing kenbaar maken op alle mannenrokkensites in Europa en daar tevens oproepen om massaal aanwezig te zijn op 1 mei.


Wat Models on stage betreft ; het is niet mijn ambitie om mij in het rijtje van de mannequins te zetten.


Maar het was uiteraard wel een genoegen om aan de casting te kunnen deelnemen, waarvoor dank.


Vriendelijke groeten
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: catwalk Meir Antwerpen op 1 mei

Bericht door Jos »

rokwens schreef:Ik werd niet geselecteerd voor de catwalk


Ik kreeg volgend bericht :


Omdat jouw specifiek profiel helaas niet past bij die winkels die zich intussen hebben opgegeven om mee te doen, kunnen wij jouw deelname niet weerhouden.

Onze partner ‘Models on Stage’ organiseert regelmatig andere modeshows waarvoor jouw profiel misschien wel in aanmerking komt. Je kan hen daarover contacteren op info@modelsonstage.com.




Ik betreur deze beslissing en ik beschouw dit als een gemiste kans, zowel voor de mannen die gelijke rechten nastreven als voor de kledinghandel. Ze moesten eigenlijk blij zijn dat iemand zijn nek uitsteekt om een sudderend aspect (en daarbij een hiaat) in de mensfashion, in het daglicht te stellen.


Ik vind dit getuigen van zeer weinig empathie. Het is de kop in het zand steken voor een item dat deze eeuw waardig is en vooral gebrek aan doorzicht in de nodige mode-evolutie van mannenkleding die nog steeds ruim achter staat op de evolutie in dameskleding.


Mijn persoonlijk profiel heeft hiermee niets te maken, dat is een drogreden om eigen probleem te omzeilen.


Ik zal deze beslissing kenbaar maken op alle mannenrokkensites in Europa en daar tevens oproepen om massaal aanwezig te zijn op 1 mei.


Wat Models on stage betreft ; het is niet mijn ambitie om mij in het rijtje van de mannequins te zetten.


Maar het was uiteraard wel een genoegen om aan de casting te kunnen deelnemen, waarvoor dank.


Vriendelijke groeten
hoe anders was dit in Frankrijk vorig jaar, waar mannen de kans kregen om hun eigen idee van mode op de catwalk te presenteren.

ik zie dit echt als een gemiste kans, zeker als je weet, dat mode-ontwerpers al sinds 1985 rokken en jurken voor mannen op de catwalk presenteren.

Waar blijft de mode voor het gewone volk ???? :twisted:

Ik zal in ieder geval mijn uiterste best doen om aanwezig te zijn op 1 mei op de Meir in Antwerpen.

Dus tot 1 mei in Antwerpen !! :D :D
een fervent rokdrager
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: catwalk Meir Antwerpen op 1 mei

Bericht door rokwens »

SLAAPT HIER IEDEREEN OF HOE ZIT DAT ?

Alleen Jos heeft gereageerd op mijn actie
Is hier eigenlijk nog iemand die wil meewerken om de rok voor mannen
onder de aandacht te krijgen ? Of heeft niemand meer interesse ?

WIE WIL IETS DOEN ?

Je kan alvast beginnen met op 1 mei in rok op de Meir in Antwerpen een statement te maken.

Antwerpen modestad heeft in zijn hoofdstraat (de Meir) geen enkele winkel met een mannenrok
Geen enkele winkel beseft dat ze daarmee mannen discrimineert. Ze beseffen niet dat er nood aan is
Ze begrijpen niet dat daar verkoop in zit.
Laat zien dat we het menen en kom zondag 1 Mei netjes uitgedost in kilt of rok naar de langste catwalk op de Meir.
Loop in de buurt van de modellen en vang de aandacht van de camera's en de kranten.

Met één krantenartikeltje om de twee maanden of zo halen we het niet
Men moet zien dat er een groep achter staat die weet wat ze wil en niet met zich laat sollen

zie ook : Bericht door Trickske » di 01 maart 2016, 4:08 uur
-----------Hoe krijgen we de mannenrokken de wereld in?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
john
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: catwalk Meir Antwerpen op 1 mei

Bericht door john »

Ik begrijp best dat Antwerpen aan de Meir geen enkele mannenrok-winkel heeft. Er is weinig vraag naar en de winkelhuur moet ook terugverdiend worden.

Natuurlijk is het een mooi statement om met meerdere mannen een show te geven (op straat of op de catwalk), maar zit de gewone man/vrouw te wachten op mannenrokken. Ik denk het niet.
Soms komt er een reactie van de dames: "leuk, maar niet voor mijn vent."
En de heren der schepping: "aan mijn lijf geen polonaise. Ik ben geen mietje".
Problem solved.

Ja, ik zie ook wel eens modeshows met knappe jonge mannen die door de couturier in een rokachtige outfit gestoken zijn.
Maar met als bij de damesmode op de catwalk, alleen voor maatje 36 en niet voor maat 50.
Een bovendien zie ik ondanks alle positiviteit m.b.t. rokdragen van mijn kant, mij nog niet zo gekleed naar kantoor of op familiebezoek gaan.
Wat ik wil is draagbaar en voldoende mannelijk. (En misschien een beetje meer kleur.)

Als ik als vrouw behandeld wil worden én in vrouwenkleding over straat zou willen gaan, dan doe ik dat wel in travestie.

John
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: catwalk Meir Antwerpen op 1 mei

Bericht door Jos »

het was prachtig weer op 1 mei in Antwerpen dus heb ik met Rokwens overlegd om toch naar Antwerpen te komen.
We hebben er gewoon een gezellige dag van gemaakt.

We zijn deels nog over de catwalk gelopen (net als vele anderen), die over de hele Meir lag. We hebben een deel van de modeshows bekeken en in een heel rustig steegje heeft zijn vriendin nog een foto van ons gemaakt.
Manu en Jos 2.jpg
een fervent rokdrager
Plaats reactie