Nieuwe online webshop!

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Nieuwe online webshop!

Bericht door WesleyN »

Je kan ook kijken of er ook wat neutralere rokken zijn. Maar ik rokken (grootste maat) waar de meeste onder ons niet zal passen. En op het W-festival wilde iemand zijn broek omruilen voor mijn rok. Nou echt niet.... Mijn collega zat dat met een brede grijns te aanschouwen. Dat deed ze wel vaker toen vrouwen over mijn schone benen begonnen. En die andere opmerkingen en reacties waar ik haar al eerder over verteld had, kwamen allemaal aan de orde.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Nieuwe online webshop!

Bericht door Redhawkje »

Ik heb even een mailtje naar C&A gestuurd.

Ik ergerde mij aan deze zin: "Met een rok leg je een goede basis. Daarbij versterkt dit kledingstuk je vrouwelijke uitstraling". :shock:

Ik ben benieuwd naar de reactie.

Ik zou bijna een naaimachine kopen, en zelf aan de slag gaan met het ontwerpen van rokken. How hard can it be? :)
Marica
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Nieuwe online webshop!

Bericht door RokkenRob »

Redhawkje schreef: 29 okt 2017 08:13 Ik zou bijna een naaimachine kopen, en zelf aan de slag gaan met het ontwerpen van rokken. How hard can it be? :)
Dan kan Beachlion je wel leren om met de naaimachine om te gaan. :mrgreen:
Wordt dan wel een online workshop. ;)

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Nieuwe online webshop!

Bericht door beachlion »

Redhawkje schreef: 29 okt 2017 08:13........ Ik zou bijna een naaimachine kopen, en zelf aan de slag gaan met het ontwerpen van rokken. How hard can it be? :)
Het zelfmaken is redelijk te doen. Je moet eerst leren om met een naaimachine om te gaan. Een tweede stap is het ontwerpen van de rok. Daarbij vind ik dat cirkelrokken het makkelijkst zijn te maken. Je hebt dan alleen te maken met een taillelengte, een roklengte en een zoomlengte. Daarnaast moet je ook aan geschikte stof zien te komen. Maar met een beetje inzet en advies van anderen is het goed te doen. Je kunt zelfs overwegen om een naaicursus te volgen.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Nieuwe online webshop!

Bericht door rokwens »

Inderdaad, ik had al jaren een naaimachiene staan en ik heb uiteindelijk vorig jaar beslist om een cursus te gaan volgen. Allemaal vrouwen in de cursus, die wat graag kleding maken voor hun dochters. Aan broeken wagen ze zich niet, een enkeling uitgezonderd. Dat is vrij moeilijk trouwens. Ik werd daar overigens goed onthaald. Breed-denkend creatief volkje . Maar hun man of zonen in rok, dat was erover....Het is wél geduldwerk en het vraagt fijne motoriek. Ook ruimtelijk inzicht is belangrijk. Ik heb er een aantal moeten helpen met hun patronen tekenen. Het moeilijkste is een rits inzetten, maar dat kan je goed op internet vinden.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie