toffe rok gevonden

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
Plaats reactie
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

toffe rok gevonden

Bericht door rokwens »

Ik zag gisteren een sportieve wikkelrok hangen bij Esprit (Edc) knielang, grijs, enkele plooien vooraan en wat stoere sluiting voorzien van zakken (met sluiting) erop die ruim genoeg zijn voor een herenhand. Heb hem vandaag gepast en gekocht. 60 €
Binnenin is het geen wikkelrok maar zit er ergens een rits verborgen. Zit erg goed en waait dus niet open. Prima om te fietsen. Hij ziet er wat uit als een workerkilt. Tot mijn grote verbazing las ik thuis op het prijskaartje : " Worker Wrap " Ik vermoed dus dat de ontwerpers van EDC zich geînspireerd hebben op de worker-kilt. Wie ontwerpt die dingen toch ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
kiltair
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 aug 2007 15:28

Re: toffe rok gevonden

Bericht door kiltair »

Peter v

Re: toffe rok gevonden

Bericht door Peter v »

Hallo Kiltair, wel een mooie rok, op de foto. :) Ik begrijp wat je er in ziet. Ik zou hem misschien ook wel willen kopen, als ik hem tegen kwam in de opruiming. Bedankt voor de tip. Altijd handig te weten waar wij een mooie rok kunnen vinden.

Trouwens, wat staan die schoenen er mooi bij, vind je niet? :P Waar blijven wij dan met onze Nato boots? :shock: 8-)
Eeuwig de Schottish kilt dragende boswachter imago. 8-) Wel cool, maar dat is wel een stereotyp.

vr. gr.
Peter v.
Peter v

Re: toffe rok gevonden

Bericht door Peter v »

Hi, heb een week geleden een mooie rok van spijker stof gekocht, in de aanbieding, bij Henk ten Hoor, in Dokkum, Friesland, voor maar 10 euro!!!!!!!! :P :P
Het oogt als een kilt, maar is het niet, is knie hoog, en van een elastische spijker stof. Rafelig onderrand. Zit heel comfortabel. Er zijn geen riem lussen.
Spijker rok. DNM Refuge. Maat XL. Lang. Voor 52 cm, Achter 57 cm.
Taille: minimaal en max: 41cm en 45,5 max. 97% Katoen. 3% Elastan.

Heb het vandaag buiten gedragen en het draagt heel prettig vanwege de elastische stof. Echt een aanrader, kilt uiterlijk, voor weinig geld ook. :P :P

Leuk toevoeging, mijn moeder vroeg of ik zin had om ergens te wandelen, en dat hebben wij gedaan, natuurlijk ik in mijn "kilt" achtig rok :P gewandeld in "het bos van Ypey", een soort park in de buurt van Leuwarden, daarna wat te drinken gehaald bij een restaurant in een mooi wandel park daar weer dicht bij,(Stania State) om vervolgens langs het water van "de Prinsen tuin" in Leeuwarden te lopen, (een mooie stads park langs een binnen stadse kanaal waar mooie boten liggen aangemeerd). Alweer enkele bekijks, maar geen enkele opvallend reactie. totdat wij langs het water liepen, en een jonge stel ons voorbij liepen, van ongeveer twintig, en de jonge man zei, vriendelijk toe lachend: zo ongeveer: “draag je daar wat onder?” :shock: :lol: :lol: Waarop ik ontspannend ook met een lach antwoordde: “Wil je zien?” :oops: :lol: waarop hij zei: “nee dank je”. :P Dit onder het vriendelijk toe lachen. En wij liepen verder.

Dit was de eerste opmerking, gelukkig comisch, welke ik gehad heb terwijl ik buiten in rok heb gelopen. :lol: :lol:

Zo kan het dus, gewoon genieten, al houd ik in mijn achterhoofd wat momenteel met de homo's gebeurt :x in Amsterdam. :shock: :( :( :shock:
Wat zouden die crimis met een man in een rok doen? :o :( :( :(

Vr. gr.
Peter v.
Peter v

Re: toffe rok gevonden

Bericht door Peter v »

Zie ook http://www.hansrok.nl/mannen-rokken.html
voor een mannen rok ontwerper.hier in het noorden ook nog. . Nette foto!

peter v.
Fries_rokje
Beheerder
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 aug 2007 01:08

Re: toffe rok gevonden

Bericht door Fries_rokje »

Hoi Peter,

Leuk om te horen dat je in Friesland woont en daar de rok ook promoot. Een tijdje geleden meende ik ook een man met lange rok aan te zien in Leeuwarden, helaas was ik in de auto en had geen mogelijkheid om hem een aan te spreken en te complimenteren.
Ga zo door in iedergeval

FriesRokje
Peter v

Re: toffe rok gevonden

Bericht door Peter v »

Als ik dit zo lees, zien wij elkaar binnen kort. al dan niet in een rok. :P

Promoten voor alle mannen die een rok aan willen.
En onszelf hopelijk positief in de straat beeld promoten, zodat wij zelf ook overal een rok gaan dragen.

peter v.
Plaats reactie