vrijheid in het gedrang - aanklacht ZARA

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
Plaats reactie
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

vrijheid in het gedrang - aanklacht ZARA

Bericht door rokwens »

Ik vind het beangstigend hoe bepaalde gebruiken en waarden de laatste jaren terug geschroefd worden.
één voorbeeld :
Zowat een jaar geleden las ik over een probleem met de pashokjes bij Zara. Een bekende Nederlandse man
(zanger?)mocht geen Dameskleding passen bij de dames en bij de Herenafdeling lukte dat ook niet. Er volgede een grote
heisa en er kwam zelfs politie bij te pas.

Ik heb het hier al geschreven dat bepaalde grote winkels nu gescheiden filialen inrichten voor dames, heren
en kinderen. Vooral bij Zara is dat erg opvallend. Op zich is daar niets mis mee, maar als je als man een rok wil
kan je zodoende niet met dat kledingstuk naar de herenwinkel lopen om het te passen als dit bij de
dameswinkel niet toegestaan wordt.

Ik heb het nu zelf ondervonden. Bij Zara mocht ik geen damesrok met schots motief passen. Ik moest ermee
naar de herenafdeling op de 2de verdieping. Daar gekomen zei men dat het dameskleding was en dat die
niet bij de heren kon gepast worden, ook niet als die rok een Schotse ruit heeft. Na lang aandringen
heeft de verkoper me dan toch toelating gegeven. Helaas paste het niet.

Ik heb een stil vermoeden dat behoudensgezinde individuen en/of religieuze motieven hier een een stevige
invloed hebben. Moeten we dat zomaar laten gebeuren ?

Mijn vriendin en ik zullen binnenkort samen naar Zara gaan en we gaan elk bij de "verkeerde" winkel proberen
te passen. We zullen nadien ook trachten samen naar de pashokjes te gaan.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: vrijheid in het gedrang - aanklacht ZARA

Bericht door WesleyN »

Ik heb daar nog geen last van gehad. En ik koop zowel in Nederland als in België kleding. Meestal bij H&M. De winkelbedienden helpen mij zelfs als ik iets niet kan vinden. Maar ik ga natuurlijk bij de herenafdeling passen als dat mogelijk is. In Leuven ben ik ook een keer in de dameswinkel geweest. Vaak weet ik mijn maat wel en die is vrij standaard bij de dames, maat 40 vaak. Schotse rok weer maat 42. Waarom weet ik niet.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: vrijheid in het gedrang - aanklacht ZARA

Bericht door WesleyN »

Het is spijtig dat je die ervaring hebt. Die Nederlandse zanger is Jett Rebel. Hij treedt wel eens in een jurk op. Gewoon omdat hij daar nu eenmaal zin in heeft.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Plaats reactie