Rokken in de uitverkoop gekocht

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Rokken in de uitverkoop gekocht

Bericht door RokSterNL »

Mijn buurvrouw werkt bij een damesmodezaak. Ze tipte mij dat nu alle rokken voor € 10,00 per stuk afgeprijsd zijn. Ben dus vandaag op de fiets in rok naar het overdekte winkelcentrum gegaan naar de zaak waar zij werkt. Zij was er ook. Ik heb in totaal 3 rokken daar gekocht. Normale prijs per rok, wat op het prijskaartje stond was € 29,95. Dus nu dus 3 rokken voor € 30,00. Wat dus 1 rok gekost heeft normale prijs. Dat scheelt weer even. Ze zei, ik zal je wel op de hoogte houden als we rokken afgeprijsd hebben. Ik heb 1 blauwe jeansstretchrok, 1 legergroene katoenenstretchrok en een zwarte rok gekocht. Toen ik binnen kwam vroeg de andere verkoopster wie ik was. Oh zei mijn buurvrouw, dat is mijn buurjongen die draagt rokken, en ik heb hem gezegd dat ze nu afgeprijsd zijn. De verkoopster vroeg of ik weleens gepest of uitgescholden/gelachen wordt. Ik zei, nee gelukkig niet zoveel. Ze antwoordde toen, weet je dat ik daar een bloedhekel aan heb als mensen andere mensen dwars gaan zitten die anders gekleed gaan dan het gemiddelde. Laat iedereen toch lekker zijn eigen ding doen, zolang hij of zij er een ander geen nadeel mee berokkend. Mijn buurvrouw zou mij als de komende wintercollectie afgeprijsd gaat worden weer waarschuwen.

In ieder geval weer lekker ingespannen voor weinig.
Peter v

Re: Rokken in de uitverkoop gekocht

Bericht door Peter v »

Nou ik zou zeggen met weinig inspanning hoge opbrengst! :D

Ik ben ook een welkome gast in vele winkels, en het is niet alleen puur omdat ik er wel eens wat koop. De medewerkers zijn ook maar mensen, en die zijn vrijwel allemaal redelijk wat ik zou zeggen normaal, dus ook met een respectvolle houding. ( zal je wel moeten hebben als je goed wilt functioneren in een winkel)

Het is prachtig om zo'n positieve onthaal te krijgen van andere mensen, want sommigen van ons hebben een vrij eenzame bestaan. En dan vind ik zelf dat het heerlijk is om op en normale manier met anderen te kunnen converseren, helemaal als man in rokken gekleed. En dan vind ik dat een man die heel mannenlijk gekleed gaat in rok ( wat dat mag zijn) het hel gemakkelijk zou moeten hebben, immers het mannelijke straalt er van af. Ik daarentegen loop er nogal vrouwelijk bij, maar nog altijd man. Dat is helemaal iets waar velen geen raad mee weet. Dat is echt niemands land. Desondanks word ik als normaal gaccepteerd an is mijn kledij geen bezwaar voor gezond contacten.

Nogmaals, roksterNL, je treft het met die vrouw die achter jou staat, al is het een buurvrouw en niet een partner. Mensen hebben ook baat bij bevestiging dat je ""geaccepteerd"" bent en dat ze je als een ( volwaardige ) mens laat voelen. Wij weten dat wel, maar bevestiging is toch prettig.

En zo zie je maar weer dat mannen in rokken gewoon aan de samenleving mee doen. Dus geen reden om het niet te doen.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Rokken in de uitverkoop gekocht

Bericht door RokSterNL »

Ik ben nog wat vergeten bij mijn verhaal van gisteren te schrijven.

Ik sta zo te praten bij de toonbank. Komt er een vrouw naar mij toe, en zegt zo: 'O ik twijfelde of je het nu wel of niet was. Bleek het de moeder van een oud-collega en vriend van mij te zijn. Nu is zij in algemene zin aardig en zal niets laten merken. Maar haar zoon is homoseksueel. Zij heeft daar moeite mee en wil daar niets van weten, dat heeft hij mij weleens verteld. Ze zwijgt het zelfs dood. Hij wilde mij ooit eens meenemen naar zijn moeder en heeft dat toen tegen haar gezegd. Zij antwoordde toen, dat heb ik liever niet, want wat moeten de mensen dan wel niet denken. Mijn zoon loopt met een andere man erbij. Ik weet wel hoe dat komt, omdat zij weet dat haar zoon homoseksueel is, en dat anderen dat merken. Nou je merkt aan die jongen niets. Ondanks dat ik hetero ben, mag ik toch wel met iemand kontakt hebben als vriend die homoseksueel is. Is dat een zonde of is die man dan ineens minder mens.

Okay nu even terug naar de kern van de zaak wat de rok. Ik weet dan ook voor 100 % zeker dat zij ook daar moeite mee heeft dat ze mij nu gisteren voor het eerst in een rok heeft gezien. Ik vertelde tegen de verkoopster en mijn buurvrouw dat dit de moeder is van een vriend en oud collega van mij. De verkoopster zei, dat is een lastig mens. Die zoon vinden ze wel heel aardig. Ze zeiden beide wel, toen zij binnen kwam ze mij van top tot teen op liep te nemen. Nou fijn voor haar. Ze kan beter naar mij kijken dan van mij kletsen of eten.

Ik heb in ieder geval weer 3 mooie rokken in de opruiming.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Rokken in de uitverkoop gekocht

Bericht door RokSterNL »

Vandaag nog een rok in de uitverkoop gekocht. Bij een damesmodezaak bij mij in de buurt. Een gevoerde rok, nieuwprijs was € 79,95 met 60% korting hoefde ik nu maar € 32,00 te betalen.

Verkoopsters waren heel vriendelijk. Ik had een rok in een zachte gele kleur gekocht, maar wilde deze ook nog in het oranje hebben. Alleen die hadden ze niet meer in de maat die ik moest hebben. De verkoopster zei dat ze zou kijken of ze hem nog kon bestellen. Gelukkig kon ze dat nog. Ik word dus opgebeld als hij binnen is. Ik heb ook nog het visitekaartje van het forum http://www.rokvoormannen.nl aan de dames gegeven, en een kopie van het artikel uit het AD Haagsche Courant. Ze zouden zeker gaan kijken.

De verkoopsters zeiden, ik kan jou en al die andere mannen die graag een rok dragen, geen ongelijk geven, zeker met het warme weer. Ze beaamde dat er al meer mannen in een rok gaan lopen. Ik zei, alleen ik heb ze nog niet verder gezien, dan die maar op 1 hand te tellen waren, die ooit naar een bijeenkomst zijn gekomen.

In eerste instantie doe ik het nu voor mijzelf, en dan natuurlijk om toch te laten zien dat er mannen zijn die ook een rok willen dragen.

Ik draag nu overigens rokken zonder daar nog langer over na te denken dat het nog geen kleding is die nog niet veel in het dagelijkse straatbeeld te zien is. Ik draag het net zo als dat ik het grootste deel van mijn leven broeken in het openbaar heb gedragen. Mijn voorkeur gaat toch meer uit naar een rok. Ik ben echt rokverslaafd geworden. Een betere en gezondere verslaving bestaat er niet.
Plaats reactie