Hoe ziet de mannen rok mode er uit?

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
Plaats reactie
Peter v

Hoe ziet de mannen rok mode er uit?

Bericht door Peter v »

Na aanleiding van: toffe rok gevonden door rokwens.
"Ik zag gisteren een sportieve wikkelrok hangen bij Esprit (Edc) knielang, grijs, enkele plooien vooraan en wat stoere sluiting voorzien van zakken (met sluiting) erop die ruim genoeg zijn voor een herenhand. Heb hem vandaag gepast en gekocht. 60 €
Binnenin is het geen wikkelrok maar zit er ergens een rits verborgen. Zit erg goed en waait dus niet open. Prima om te fietsen. Hij ziet er wat uit als een workerkilt. Tot mijn grote verbazing las ik thuis op het prijskaartje : " Worker Wrap " Ik vermoed dus dat de ontwerpers van EDC zich geînspireerd hebben op de worker-kilt. Wie ontwerpt die dingen toch ?"


Dit heeft mij weer doen denken, :? :? ;)
Ondanks dat ik een grote waardering heb voor de dames kleding, in zijn algemeenheid, en in gedachte een verscheidenheid aan bestaande rokken aan zou willen, doch is er voor mij persoonlijk iets met de zakken dat ik zelf niet helemaal zo mooi vind, de ronde onderkanten, kan wel, natuurlijk, ....maar.... als precies de zelfde rok gemaakt werd met rechte zakken en vervolgens als heren rok verkocht, zou ik dan een betere gevoel over hebben. Maar ja, ik vind de utilikilt ook niet echt mooi. :?

Echt een gat in de markt, kleine subtiele veranderingen aan de basis, de zelfde rok, in twee uitvoeringen, met verschillende zakken, en b.v. Esprit zou en dames en heren rokken naast elkaar kunnen verkopen. 8-) :lol: :lol:

Misschien zit ik van de verkeerd te denken bij het ontwerp fase. Ik stel me voor dat het bij het ontwerpen zelfs heel anders aan toe gaat, nl. niet van een dames ontwerp, maar een neutraal ontwerp uitgaand, of zelfs "heren" model en vervolgens wordt een "vrouwelijk" aanpassing aangebracht, zoals overduidelijk ondiepe ronde zakken, wat het dan vrouwelijk maakt.

Er zijn veel rokken naar mijn idee, waarvan op de ontwerp niveau, met eenvoudige minimale veranderingen zoals je de kanten randje achterwege laat, of de zakken rechter en dieper maakt, het dan prima heren rokken zijn.

Toevallig zag ik nog vandaag bij V&D in Groningen een knie lang zwarte rok, aardig afgeprijsd in de opruiming, met steek zakken, mooi soepele dikke stof, best wel stoer, zo stond ik daar, wel kopen, niet, wel, niet, wel, (herkenbaar?) maar op de schuine steek zak randen waren opvallend een soort van half ronde zak afdek flappen aangenaaid, nep natuurlijk, wat ik zelf weer niet mooi vond, en wat te vrouwelijk, en mij van de koop deed afzien. jammer. Zwarte rokken van een dikke en toch soepele stof zie ik maar zelden. Was ook van Esprit als ik mij niet vergis. Heb ergens nog spijt dat het niet heb gekocht, maar ja, de zakken, ... :cry: :x

Dat was natuurlijk zo gemaakt, om het wat op te Vrouwelijken, denk ik, en dat vond ik nu net niet mooi, als mannen rok, vanzelf, Jammer. Waren die flappen er niet op, was ie van mij!

Een diep zwarte rok staat wel stoer, vind ik. En dan denk ik ook helemaal niet daar bij aan Gothic.

Ik koop nog niet zo gauw een nieuw rok voor de (hoge) nieuw prijs. Het blijft veel geld, want het blijft ook niet bij één rok vanzelf.... :lol:

Als een alleen broeken dragend man, zul je vast niet veel verschillende broeken hebben, maar met rokken, dat zou echt heel anders kunnen. Hoeft niet, je kunt het ook doen met maar één rok, b.v. een utilikilt, maar als je de voor mannen voorheen ongekende mogelijkheden van rokken gaat toepasen, maak dan je borst maar nat. er gaat een wereld voor je open, en dat zonder dat het gelijk vrouwelijk wordt. Vrolijker, fleuriger, dat wordt het. Verschillende lengtes, wijdtes, stoffen,
tailles, met / zonder zakken, met / zonder plooien, motieven, en kleuren. Dat zou mooi zijn, al ruim denkend, om al die mogelijkheden toe te kunnen passen in rokken die dan voor mannen, en als mannen rok worden gemaakt, zonder dat het weer alleen een saai degelijk werk kleding stuk moet zijn.

Vr. gr.
Peter v
Peter v

Re: Hoe ziet de mannen rok mode er uit?

Bericht door Peter v »

Heb net even de site van Union Kilts gezien en die kilts zien er goed uit. Evenals de kilts van Utilkilt. Jammer dat je beide kilts niet hier in Nederland kunt zien, voelen. In ieder geval heeft Wiha binnenkort een Union kilt.

Dit zin beide kilts. Nu nog echte rokken voor mannen. En daar hoeven niet per se cargo zakken op genaaid te zijn, die zakken hebben wij ook niet op en gewoon nette broek, en dat is ook ""Mannelijk"".

Peter v.
Plaats reactie