eindhoven mannenrok

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jptje
Berichten: 392
Lid geworden op: 01 jan 2008 11:42
Locatie: helmond,noord-brabant,nederland

eindhoven mannenrok

Bericht door jptje »

ik heb in eindhoven een wikel gezien de mannen rokken verkoopt.
ik weet niet meer hoe de straat en de winkel heet.
als ik weer een keer in eindhoven kom zal ik het opschrijven en vervolgens posten op de site
gr jptje
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
Peter v

Re: eindhoven mannenrok

Bericht door Peter v »

Laat dan ook een visite kaartje achter, van de rokvoormannen forum. Ik zou niet een beter plaats weten dan zo'n winkel om informatie over belangen organisaties etc voor mannen die rokken willen dragen achter te laten. En dan omgekeerd, als die winkel bekend wordt via de forums hebben zij kans op meer verkoop. Een win / win situatie.

Houd ons op de hoogte. :D
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: eindhoven mannenrok

Bericht door rokwens »

Goed idee, heeft iemand zo'n visitekaartje om hier te plaatsen zodat het kan afgedrukt worden ?
Is die winkel niet via het net te vinden ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: eindhoven mannenrok

Bericht door Wiha »

Zie onderstaand:

http://www.rokvoormannen.nl/info.html

en vervolgens klikken op "Visitekaartje". Je kunt dan het Word-document downloaden en printen.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
jptje
Berichten: 392
Lid geworden op: 01 jan 2008 11:42
Locatie: helmond,noord-brabant,nederland

Re: eindhoven mannenrok

Bericht door jptje »

de winkel heet yankee en zit midde in het centrum vlak bij de markt in de nieuw straat.
http://www.telefoonboek.nl/bedrijven/16 ... en/yankee/
groeten jp

o a ik zal visite kaartje af geven de volgendedat ik in eidhoven kom
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: eindhoven mannenrok

Bericht door Roktom »

In Rotterdam heb ik ook een winkel ondekt die mannenrokken verkoop.
Zit op de nieuwebinnenweg.
Wel een goticzaak, maar niet alleen gotickleding.
Ga even verder spitten.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Peter v

Re: eindhoven mannenrok

Bericht door Peter v »

Hoeveel van de mannen die een rok willen dragen willen eigenlijk echt een "mannen" rok? Wat is nu precies "een mannenrok"?
De meeste ( weinig ) mannen rokken die ik heb gezien vind ik nog lelijker dan de denim broek ( al is de denim broek op zich prima wat broeken aangaat ) Zwarte met overdreven riemen, camouflage rokken, en andere vreemde bijzondere rokken die inderdaad alleen "mannen" zouden willen dragen. :( ( Let op, voor diegene die ze mooi vinden PRIMA, over de persoonlijke voorkeur zeg ik helemaal niets. ) Maar ik denk dat overwegend de keuze van de man in rok zal niet meer dat grijze muis, noem het maar "lelijke" mannen mode achtige kleding zijn maar meer naar het voorbeeld van hoe de dames zich kleden.

Wordt er bedoeld, maar bijna nooit vermeld, rokken met een mannen passing, dat is iets HEEEL anders. Ik heb alsmaar het idee dat sommige mannen een "mannen" rok "willen" ( de meeste het niet echt willen ), nou ja naar een mannen rok vragen om toch nog hun "mannelijkheid" voor de buiten wereld te kunnen behouden door de lelijke mannenrok te omhelzen. "O ik zie het, een grijze muis, een .... weinig zeggend kleding stuk, ja dan is het vast wel mannelijk, dan mag je het dragen.... " :? Natuurlijk zijn er mannen die puur uit persoonlijke keuze die type rok mooi vinden zonder bijbedoelingen. En Gothic rokken hebben een heel eigen bijna SM karakter geheel in de gedachte gang van het Gothic gedachten goed. Dus zijn wel heel specifiek.

De meest voor de hand liggende rok voor mannen zou een denim rok zijn, recht toe recht aan, als een denim broek, maar een rok, geen broek pijpen. Die zijn er ook al. Bijna altijd te vinden in elke collectie rokken. Want ook de vrouwen vinden een neutrale denim rok een geschikte kleding stuk voor gebruik net zoals de denim broek wordt gebruikt.

Echter zoals het bij broeken gaat gaat het niet met rokken. Waar bij de broeken het eigenlijk maar twee soorten broeken betreft, de "overal goed voor" Denim en de nette zwarte broek, zijn er honderden zo niet meer mogelijkheden in rokken en dan keer zo veel met alle bijbehorende kleding combinaties. Een ware explosie van mogelijkheden die je gewoon niet hebt met de mannen mode. Prima voor diegene die dat juist aanspreekt, maar voor al de anderen veel te beperkt. En dus zie je duidelijk dat er bij de rokken dragende mannen een veeeeeeel grotere verscheidenheid aan manieren van aankleden.

Ik denk dat op het moment de meeste mannen die een rok willen het niet als een alternatief voor de broek alleen vinden en in hun gehele manier van kleden meer willen. Pas wanneer het een meer algemene gedane ding is voor mannen rokken te dragen zal de( denim ) rok de plaats in gaan nemen van de ( denim ) broek in gebruik en functie. Dat is volgens mij maar minimaal nu aan de orde. Het is die veronderstelling dat ik denk correct is en dus rekening mee gehouden moet worden tot het moment dat rokken dragen door vele duizenden mannen wordt beoefend en het meer algemeen wordt. Tot die moment is het rokken dragen een gebeuren van zeer uiteenlopende soorten mannen met even zeer uiteenlopende smaken. Daar in is het rokken dragen beslist niet iets "mannelijk", maar een gebeuren dat mannen beoefenen.Zeg maar door "de nieuwe man".
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: eindhoven mannenrok

Bericht door w-sure »

roktom,

die winkel op de nieuwe binnenweg ken ik wel, daar kom ik bijna dagelijks langs. ik werk bij het erasmus mc en loop op weg naar het centraal station meestal door de nieuwe binnenweg.

op zich is rotterdam wel een prima rok stad. bij de vailia outlet even verderop (langs kabouter buttplug, weet niet hoe die straat heet) hele mooie rokken gezien, alleen niet in maatje 44, toch maar een keertje afvallen ;-)

groet,
Wichor
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: eindhoven mannenrok

Bericht door Roktom »

Wichor,
Ik heb ook nooit een probleem in Rotterdam.
Loop overal in de stad in rok.
Nee geen probleem.
Naast het stadhuis, rechts bij de mac op de hoek, die straat.
Als je die uit loopt krijg je rechts een pleintje, aan de overkant zit een tweedehands zaakje.
Daar moet je eens gaan kijken, in de kelder.
Niet duur en maat 44.
Man in rok geen bezwaar.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Plaats reactie