DIDI in R.dam

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
Plaats reactie
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

DIDI in R.dam

Bericht door Roktom »

Ik moest naar de ziektewet vanmorgen in Rotterdam.
Dus ik heb daarna nog even geneust bij de dameswinkels, en wat zie ik een mooie grijzejurk, € 10,00.
Even naar binnen dus, DIDI heten die winkel.
Dus ik naar binnen en vraag aan de verkoopsters: die jurk in de etalage, heb je die ook in mijn maat?
Ó ja zegt ze, ik pak er even een voor u.
Ok, geen probleem hier dus.
Wilt u hem even passen?
Ja hoor.
Ik in dat pashok, broek uit t-shirt uit, en in die jurk, te klein.
Ik dat hok uit, ik zeg hij is te klein.
Ja zegt ze ik zie het, pak wel een andere.
En ja die zat goed.
Ik weer dat hok uit, ik zeg sta die?

Nou, als u van boven wat meer zou hebben wel.
Dus ik schiet in de lach, zij ook.
Kan die van jou niet even lenen, zeg ik.

Nou meneer als u weer wat leuks ziet, kom maar lekker passen hoor, ik vind het niet erg.
Kijk dat zijn nou weer leuke dingen.
En dat moet ik toch even kwijt, heb al genoeg ellende gehad.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: DIDI in R.dam

Bericht door willi »

Dat durf ik nog steeds niet.
In een gewone damesmodezaak een verkoopster aanspreken en vragen heeft u deze . . . ook in mijn maat?
Roktom, voor mij ben jij een held.

En toch kan het wel degelijk. Ik herinner mij dat ik eens in een modezaak van Mekx – in Bataviastad – wat liep te snuffelen tussen mantelpakjes en een rok voor me hield en een jasje paste; naar ik dacht zo onopvallend mogelijk. Tot ik opkeek en zag dat een vrij jonge verkoopster vriendelijk naar me knikte.
Ik schrok omdat ze me gezien had, maar tegelijk een gebaar van goedkeuring kreeg.
Ik wist op dat moment niet goed wat ik ermee aan moest, dus ging ik maar weg.
Stom natuurlijk, want een verkoopster staat daar om te verkopen – het maakt niet uit aan wie.
Wat ben ik toch een schijter!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: DIDI in R.dam

Bericht door Roktom »

De fout die elke man maakt.
Kijk zo'n verkoopster, heb je mee of tegen.
Ik mijn geval erg mee.
Maar ik ben ook wel eens de winkel uitgekeken.
Een brutaal mens heeft de halve wereld.
Jij komt kopen, denk daar maar eens aan, gewoon doen.
Ja ik loop zo die winkel in, ik begrijp dat je dat niet zo durft.
Maar als je het een maal gedaan hebt val het best wel mee.
Gewoon proberen.
Nee heb je, ja kan je krijgen.
ER staat geen bord voor de deur verboden voor mannen.
En ze willen alleen maar verkopen.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: DIDI in R.dam

Bericht door RokSterNL »

In het begin toen ik nog niet in het openbaar rokken droeg zei ik stomweg altijd dat het een kadootje voor mijn zus of vriendin was (die ik geen van beide heb). Dat heb ik natuurlijk niet gezegd. Misschien zouden die verkoopsters toen ook wel een beetje argwaan hebben gehad, maar niets van gemerkt toen. Verder bestelde ik toen ook bij postorderbedrijven. Uiteindelijk toen ik de coming out in het openbaar heb gemaakt in 2003/2004 stapte ik nog wel met wat gêne een winkel binnen, en liep dan eerst nog wat te ijsberen tussen de rokken, met toch nog een schaamtegevoel. Maar ik wilde toch advies, dus stapte dan op een verkoopster af, en vanaf dat moment verging het mij steeds makkelijker tot ik er op een gegeven moment helemaal geen probleem meer mee had, om het te vragen. Ik merkte dat zij je net zo normaal hielpen als iedere andere vrouwelijke klant.
Ik stap nu elke willekeurige winkel binnen en pak gewoon een rok die ik leuk vind en pas hem, en vraag dan vervolgns aan de verkoopster of hij mij wel echt goed staat. Want je kan zelf soms denken ik vind die rok leuk, maar dan hoeft die jou nog niet echt te staan. Nu heb ik op dit moment helaas de financiën niet meer om nog rokken te kopen. Maar als ik dat wel had, no problem. Juist door op een verkoopster af te stappen en te zeggen dat het voor jezelf is, geeft bij die verkoopster mits zij het niet wil verkopen om alleen maar te verkopen, een stimulans om jou net zo goed te adviseren als dat je daar als vrouw zou komen om een rok te passen en kopen.
Plaats reactie