Blakleader in Antwerpen ???

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
Plaats reactie
Gebruikersavatar
john
Berichten: 229
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Blakleader in Antwerpen ???

Bericht door john »

Dit bericht pikte ik zojuist op van het forum Rockmode.de
da fahr ich in einem Tram durch den Antwerpner Stadtteil Hoboken (Belgien) und seh da einen kleinen Handwerkerladen mit einer männlichen Schaufenstetpuppe der mit einer Art Schürze oder wars ein Rock bekleidet ist? Die Neugier lies mich bei der nächsten Haltestelle aussteigen um mir das genauer anzusehen; es war ein Kilt mit grossen Taschen und Schlaufen um Werkzeuge zu verstauen. Hab mir das fotografiert und nun wieder zuhause danach gegoogelt. Da bietet eine deutsche Firma einen Handwerkerkilt einer Schwedischen Firma an, das zu annehmbahrem Preis, vielleicht für den einen oder andern hier etwas, das er sich gönnen würde, drum der Link für euch hier ;
http://www.myworkwear.eu/products/de/Bl ... -8566.html
Vrij in het Nederlands vertaald:In Antwerpen (Hoboken) zou deze winkel, kennelijk een doe-het-zelf-winkel, in de etalage een pop met een Blakleader-kilt staan.
De vraag rijst of deze ook daar verkocht wordt.
Handwerkerrock in Antwerpen 1.JPG
John
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Blakleader in Antwerpen ???

Bericht door rokwens »

Hoboken is wel wat uit de richting maar bij gelegenheid zal ik daar eens gaan kijken.
Het zal vermoedelijk een worker-kilt zijn die je daar dan kan bestellen.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Blakleader in Antwerpen ???

Bericht door Wiha »

Prima, ook al is het een worker kilt. Als ze maar in de etalage staan en daardoor de kans groter is dat er iemand daadwerkelijk deze gaat kopen en uiteraard openbaar dragen.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
svenner
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 dec 2009 07:19

Re: Blakleader in Antwerpen ???

Bericht door svenner »

Ik heb mijn blackläder kilt gekocht via AsterX in Sint-Katelijne-Waver. Helaas is deze ondertussen overgenomen dooe Hubo en deze hebben een ander merk werkkleding. Ik draag deze heel vaak in mijnen bouw en de reacties van de aannemers zijn in elk geval niet negatief, alhoewel ik een metser dat nog niet zo gauw zie dragen. Vooral tijdens schrijnwerkerij- en electriciteitswerkzaamheden is deze kilt zeer handig. Iets minder als je op de grond zit te werken (vloeren, chapen).
Ik ben er in ieder geval zeer tevreden over.
Plaats reactie