Pagina 1 van 1

Webshopervaring Sportkilt

Geplaatst: 13 okt 2008 14:15
door jan
Donderdag ontving ik mijn sportkilt. 5 weken is redelijk. Ik koos de sportkilt vanwege de steekzakken en de fraaie tartan. Bij passen bleek dat de openingen van de zakken zo klein is dat ik er niet in kom. Bovendien scheurde de rechterzak af en kon ik dat eerst repareren. Zaterdag naar Amsterdam gegaan om de kilt te testen op comfort en kreukvastheid: Zitten in auto, tram en op terrasjes geeft nauwelijks kreukels. De achterhelft van de tailleband is aangerimpeld met elastiek waardoor ik tijdens het wandelen regelmatig het ding omhoog moest sjorren. Onhandig. Zondag dus maar riemlussen aangebracht. Door de riem zakt de kilt niet meer af. De zachte stof is heerlijk comfortabel; een groot verschil met de stugge unionkilt.
Kortom een comfortabele mooie kilt maar zonder zakken... Na deze ervaring koop ik nooit meer iets op het net.

Re: Webshopervaring Sportkilt

Geplaatst: 14 okt 2008 01:34
door Peter v
Kopen op het net kan natuurlijk altijd, maar het is de kunst om het product voldoende te kunnen doorgronden. Met goede foto's en wat vragen aan de verkoper kom je een hel eind, en vanzelf de ene verkopende partij doet beter zijn werk ( voorlichting) dan de ander.
Soms bij navraag hoor je dat de producten verpakt elders klaar liggen en dan maten opnemen is niet mogelijk. Dat maakt een aankoop een gok. Andere verkopers vertellen echt alles wat je moet weten. Maar ja het is dan nog afwachten wat je krijgt. Handig is dat als je een product bv een rok hebt gezien en goed heb kunnen bekijken, dat je dan een exemplaar van die zelfde leverancier en merk bestelt, dan heb je meer zekerheid van wat je koopt. 8-)

Dus je hebt nu toch wel een leuke kilt, :D al moesten er helaas enkele aanpassing er aan doen. :(
Dan moet je denken dat ze gemaakt zijn zonder dat er exemplaren zijn getest, dus weinig kwaliteit controle..... :?

Re: Webshopervaring Sportkilt

Geplaatst: 09 jul 2009 20:13
door jan
Uiteindelijk is de sportkilt wel goed te dragen maar zakken heb je nu eenmaal nodig als het warm is en je verder geen jack aanhebt.
Later heb ik rokken gekocht bij de ANWB en Peek&Cloppenburg en een goede (nep)kilt in Leiden. Daar kon ik tenminste gewoon passen.
Het nadeel van internet is dat als het niet bevalt gaat het retourneren weer een hoop gezeur en geld kosten. Trouwens leek de sportkilt niet duur maar ik moest aan de postbode mooi nog 50 euro invoerkosten betalen. Dat was meer dan de prijs van de kilt.....

Re: Webshopervaring Sportkilt

Geplaatst: 09 jul 2009 21:51
door RokSterNL
Als ik vragen mag hoe duur was die sportkilt dan ?

Dan moet deze onder de prijs zijn geweest die je aan de postbode hebt moeten voldoen.

Re: Webshopervaring Sportkilt

Geplaatst: 10 jul 2009 13:45
door jan
$ 49,50. Zie www.sportkilt.com.

Re: Webshopervaring Sportkilt

Geplaatst: 10 jul 2009 14:49
door RokSterNL
Daar had je dan bij wijze van spreken als je dat niet had hoeven te betalen nog een sportkilt van kunnen kopen, maar ja, in dit geval was er dan toch die 50 Euro bij gekomen. Wel een duur grapje dan.

Re: Webshopervaring Sportkilt

Geplaatst: 10 jul 2009 22:02
door Roktom
Ik heb even gekeken, maar het ziet er wel goed uit op de foto's aldaar.
Maar ja € 50,00 exstra bij betalen vind ik erg veel.
Wil er ook wel een, maar als ik het goed begrijp kost me dat 100,00 euries.
Rokster wat heb jij betaald?

Re: Webshopervaring Sportkilt

Geplaatst: 10 jul 2009 23:04
door jan
Ik zal voor de duidelijkheid uitleggen waar de 50 euro's uit bestonden, de bedragen weet ik niet meer zo precies:
Invoerrechten pakweg 15 euro, btw iets minder en de rest bestond, geloof het of niet, uit een soort milieubelasting omdat de gebruikte stof hier onbekend was!

Re: Webshopervaring Sportkilt

Geplaatst: 11 jul 2009 07:51
door RokSterNL
Ik heb hem niet gekocht, alleen er maar op gereageerd. Jan Reijman heeft er eentje gekocht.

Re: Webshopervaring Sportkilt

Geplaatst: 30 sep 2009 15:37
door Roktom
Dus niet meer kopen.