mannenmaillot

Wat vind je van het dragen van panty’s met je rok of het dragen van panty’s algemeen.
Plaats reactie
jan

mannenmaillot

Bericht door jan »

Kort geleden heb ik een mannenmaillot gekocht bij Legwear4men.com en vandaag maar eens aangetrokken om dat ding uit te testen op de fiets. Ik kocht hem om mijn artroseknieën warm te houden. Hij ligt nu zielig in de vuilnisbak; lees waarom:
Het begint al met aantrekken. Opstropen, voet erin, andere been opstropen, voet erin en dan maar omhoog sjorren. Probeer dat maar eens met overal reuma in de gewrichten, dat is zeer pijnlijk. Vervolgens een joggingbroek aangetrokken en de trap af maar door de wrijving tussen maillot de joggingbroek bleek de broek toen ik beneden was 20cm gezakt. Omhoog sjorren maar weer. Dat was lachen geblazen.
Door diezelfde wrijving ging het fietsen dubbel zo zwaar en het lopen eveneens. Bovendien voelen de benen zelfs kouder aan dan zonder maillot.
De forumgenoten die graag leggings, maillots of panty's dragen mijn zegen hebben jullie maar Jantje haakt af.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: mannenmaillot

Bericht door willi »

Volkomen mee eens Jan. Echt lekker zitten de meeste maillots niet.
Het beste gaat 't nog met dikke (wollen?) leggings, die trekken niet naar je voeten en zijn echt warm.
Probleem is echter, dat je er moeilijk aan kunt komen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: mannenmaillot

Bericht door mikvanes »

Dat aantrekken lijkt mij een prima oefening voor je gewrichten. Alles wat je niet gebruikt, raak je kwijt. Als je last hebt van die gewrichten, moet je toch rustig en voorzichtig proberen door te bewegen. Niet omdat het wat pijn doet, meteen ophouden.

Als je iets wilt, dat lekker zit, moet je gewoon een renbroek (ASICS) of een fietsbroek nemen. Een renbroek is heel dun, omdat je door het hollen nogal warm wordt. Een fietsbroek heb je in twee diktes: zomer en winter. Dat is volmaakt elastisch en zit als een tweede huidje.
jan

Re: mannenmaillot

Bericht door jan »

Dat van die maillot had ik natuurlijk moeten en kunnen weten. Tenslotte draag ik rokken vanwege de vrijheid van de beentjes en een maillot doet daar afbreuk aan.
Renbroekjes lijken me niks en ik ga het ook niet proberen. Dit jaargetijde doe ik het maar met zachte joggingbroeken. Die zijn aardig soepel, dik van stof en warm. Ik heb ook nog een beige katoenen broek maar die hangt in de kast voor spek en bonen; die heb ik volgens mijn weten dit jaar nog niet aangehad.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: mannenmaillot

Bericht door masker »

Op het moment zijn er ook weer veel beenwarmers in de winkels te vinden. zelf trek ik die vaak aan over een paar kortere kousen en doe ze dan tot over mijn knieen omhoog. in combinatie met een lange rok lekker warm zonder al dat trekken rondom de voeten en in het kruis. Misschien ook iets voor jou, Jan, met je pijnlijke gewrichten.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: mannenmaillot

Bericht door willi »

Inderdaad Masker, ikzelf draag nog regelmatig beenwarmers. Heerlijk!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie