Grote matenschoenenwinkel Van Wonderen BV

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Grote matenschoenenwinkel Van Wonderen BV

Bericht door RokSterNL »

Bij toeval kwam ik nog een schoenenwinkel tegen die ook grote maten damesschoenen/laarzen verkoopt. Ze hebben in totaal 3 vestigingen. 1 in Haarlem, 1 in Hilversum en 1 in Antwerpen. Deze winkel heet Van Wonderen.

Ja het blijft prijzig, maar voor de mannen die een schoenmaat hebben boven de huidige grootste damesmaat 41 is dit wel een eventuele uitkomst als je toch iets wilt hebben wat normaal in geen andere schoenenwinkel te koop is, wilt hebben.

http://www.vanwonderenshop.com/N_frame. ... nshop.com/

Groetjes van RokSterNL
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Grote matenschoenenwinkel Van Wonderen BV

Bericht door rokwens »

Prima om zo'n adres door te geven. Ik kan me voorstellen dat dit voor velen een handicap is.
Ik mag me gelukkig prijzen met mijn 41. Maar in sommige schoenhandels zie ik toch dat de damesmaten soms tot 42 of 43 doorlopen.
Voor MEPHISTO is dat probleem wel opgelost (denk ik) Zij lanceren een schoenlijn voor Kinderen, dames en heren tesamen : ze heet ALLROUNDER.
Hun reclametekst luidt :
EENMAAL IN JE LEVEN ALLES GEVEN EN DE NIEUWE DIMENSIES VAN GRENZELOZE VRIJHEID ONTDEKKEN : OPWINDEND MODIEUS INDIVIDUEEL EN COMPROMISLOOS.
" ALLROUNDER " VOOR DAMES HEREN EN KINDEREN - EEN STAP VERDER ! Bij uw gemotiveerde schoenzaak.
Of er ook laarzen bij zijn valt nog uit te zoeken, maar ik zie er wel eentje dat wat open gewerkt is.
Dit is inderdaad al een stap verder. Misschien kunnen we bij gelegenheid eens naar deze lijn gaan kijken en Mephisto bedanken en uitnodigen om zo verder te gaan.
Ik zou deze tekst ook graag bij een rok zien staan.
Scapino verkoopt nu ook kleding. Zou het een goed idee zijn om hen te vragen naar de kortere herenpantalons om bij laarzen te dragen ? En bijhorende lange( decoratieve) kousen ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Grote matenschoenenwinkel Van Wonderen BV

Bericht door Ludwigcw »

Alle hier nog een link van een schoenwinkel met grote damesmaten.
Ze hebben eveneens een heel grote keuze van gewone maten heren en damesschoenen.
Maar daarboven hebben ze een groot aanbod damesschoenen tot maat 45.

Ik heb daar al tweemaal laarzen en zwarte puntaanstekers ( met 5,5 cm schuine blokhak ) gekocht van bij de dames. Werd daar zonder problemen geholpen. Mijn vrouw was er wel ook bij.
Op een andere keer was ik ook voor laarzen geweest, maar vond niet direct het gene ik zocht, plus dat mijn vrouw dan ook nog eens haar zeg deed :roll: ( ja, dat heb je dan als ze mee is, maar mijn vrouw is door mij ook een beetje een schoenfreak geworden en ze wilt er altijd bij zijn als ik naar daar ga. ), en zodoende heb ik daar uiteindelijk 14 modellen gepast, de verkoopster bleef maar laarzen bijbrengen, telkens ik er één paste was ze al terug weg achter een ander model, waaronder zelfs zeer vrouwelijke modellen. Die werden natuurlijk door mijn vrouw direct afgekeurd maar ik heb ze toch eerst gepast. ;)
Het was ook het jaar dat de lieslaarzen terug in de mode kwamen, en mijn vrouw had al twee modellen gepast vooraan in de winkel, maar ze had problemen om voorbij haar kuit te graken.
Waar ik zat stond er juiste een stapel van die zwarte lieslaarzen. Ik paste op het laatste eens een maat 41 en ze gingen mij perfect, had mijn vrouw toen met haar ogen ( :) :o :( :evil: ) kunnen schieten lag ik zeker om. :D
Nu heb ik het geluk dat ik een schoenmaat 41 heb, en nog geen te brede voet. Nu heb ik wel al ondervonden dat een plat model ( zoals een ballerina ) toch meestal krapper zit dan een schoen waar er een hak(je) aan zit. Waarschijnlijk word je voet ietsje korter als je hiel te hoogte in gaat, denk ik.
In sommige gevallen moet ik naar een maat 42 grijpen.

link:
http://www.vanluechene.be/

Groeten Ludwigcw
Peter v

Re: Grote matenschoenenwinkel Van Wonderen BV

Bericht door Peter v »

rokwens schreef:Prima om zo'n adres door te geven. Ik kan me voorstellen dat dit voor velen een handicap is.
Ik mag me gelukkig prijzen met mijn 41. Maar in sommige schoenhandels zie ik toch dat de damesmaten soms tot 42 of 43 doorlopen.
Voor MEPHISTO is dat probleem wel opgelost (denk ik) Zij lanceren een schoenlijn voor Kinderen, dames en heren tesamen : ze heet ALLROUNDER.
Hun reclametekst luidt :
EENMAAL IN JE LEVEN ALLES GEVEN EN DE NIEUWE DIMENSIES VAN GRENZELOZE VRIJHEID ONTDEKKEN : OPWINDEND MODIEUS INDIVIDUEEL EN COMPROMISLOOS.
" ALLROUNDER " VOOR DAMES HEREN EN KINDEREN - EEN STAP VERDER ! Bij uw gemotiveerde schoenzaak.
Of er ook laarzen bij zijn valt nog uit te zoeken, maar ik zie er wel eentje dat wat open gewerkt is.
Dit is inderdaad al een stap verder. Misschien kunnen we bij gelegenheid eens naar deze lijn gaan kijken en Mephisto bedanken en uitnodigen om zo verder te gaan.
Ik zou deze tekst ook graag bij een rok zien staan.
Scapino verkoopt nu ook kleding. Zou het een goed idee zijn om hen te vragen naar de kortere herenpantalons om bij laarzen te dragen ? En bijhorende lange( decoratieve) kousen ?
Scapino verkoopt hier in Nederland al lang kleding en schoenen.... is een regelmatige leverancier van denim rokken, ( neutraal pas vorm en uiterlijk) voor de mannen. En voor een schappelijke prijs.

Ik zit even te brainstormen, is een bezoek met rondleiding bij een schoenen fabrikant... Nee, dan moeten wij naar CHINA :shock: :shock: :evil: :( :( , om vervolgens en gesprek te hebben met en der staf over de wensen van mannen die rokken dragen. Op die manier zouden wij terplaatse een duidelijk vraag kunnen droppen voor aangepast soorten schoenen. Of dat wat helpt? Het hangt van de inspiratie van de lieden die bepalen wat er gemaakt wordt.
Peter v

Re: Grote matenschoenenwinkel Van Wonderen BV

Bericht door Peter v »

Hee Ludwig,

ja, dat heb je dan als ze mee is, maar mijn vrouw is door mij ook een beetje een schoenfreak geworden en ze wilt er altijd bij zijn als ik naar daar ga. ),

Dat heb je mooi voor elkaar... :roll: ;)

Je vrouw wil tenminste mee werken, ipv "Je komt de huis niet in met die schoenen"
Je bent gelukkig met die maat 41, want bijna alle schoenen gaan tot en met 41. Ik zie regelmatig schoenen waarvan ik denk, Hmmn, zou mooi zijn... en zie dan dat ze maar tot 41 gaan. Ik heb 42, en mijn voeten hebben een lichtelijk hoge wreef, en zijn net iets breder dan de dames 42 voet.

Het valt niet mee wat te vinden dat de beoogde look heeft, dat goed PAST, en dat vervolgens betaald kan worden, want goede schoenen zijn niet goed koop.

Wat zijn puntaanstekers?

Vr. Gr.
Peter v.
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Grote matenschoenenwinkel Van Wonderen BV

Bericht door Ludwigcw »

Heuuch Peter,

Puntaanstekers..... Ik denk dat het een woord is dat ik zelf uitgevonden heb voor het volgende :

Afbeelding

Die draag ik al drie jaar overal zonder problemen . Enkel onder een lange broek want dat model is te gekleed om onder een kortere broek gedregen te worden. Ook gekocht bij vanluenchene, die hebben een hak van 5,5 cm en ze hadden dan nog dezelfde met een hak van 9 cm beiden in zwart, beige of bruin en tot maat 45. Mijn vrouw heeft trouwens een half jaar later juiste dezelfde als de mijne gekocht.

Ik heb het ook al voorgehad dat ( vooral schoenen met riempjes over de wreef ) mijn wreef blijkbaar iets te hoog was.
Maar als ik in mijn maat een klassiek brede manschoen pas ( bottines of veiligheidsschoenen ) heb ik meestal plaats over in de breedte.

Ludwigcw
Peter v

Re: Grote matenschoenenwinkel Van Wonderen BV

Bericht door Peter v »

He Ludwig, die kende ik niet. Zijn die alleen Dames schoenen?

Ik heb ook een iets hogere wreef, en soms hebben de dames schoenen te korte riemen. :(

Ik ben verleden week nog twee keer een par uur winkelen geweest in pumps met naald hakken. Was even wennen, maar ging goed. Wel een paar keer ietwat gênante opmerkingen gekregen van onnozele jonge mannen, van ongeveer 20 a 22 jaar. Voor de rest geen opmerkingen. Ik wil zo graag andere schoenen, niet per se pumps met hakken, maar als je wat ziet, b.v. in een catalogus als Wehkamp, blijkt dat die of maar tot 41 gaan, of het is de zomer collectie, en die zijn dan nu niet meer verkrijgbaar. :cry: buiten dat om, ze moeten ook nog passen. ik werd ook naar de komende zomer collectie verwezen, bij een goede schoenen zaak, omdat er op het ogenblik weinig aanbod was. merendeels Laarzen. Daar heb ik nu wat aan. :( :( :(
Ik denk dat ik ook antislip spray nodig heb, want ik glij heen en weer in de pumps, wat de stabiliteit niet ten goede komt, al zijn ze wel de juiste maat.

Ik vind zelf pump (open schoenen) style schoenen en dan met wreef riempje het mooist. de riem is erg praktisch, houdt de schoen mooi op zijn plaats.

Peter v.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Grote matenschoenenwinkel Van Wonderen BV

Bericht door rokwens »

Ludwich, Loopt zo'n puntaansteker niet moeilijk ? Valt die niet makkelijk uit ?
Wat pumps betreft. Ik neem aan dat hier iedereen zijn eigen mening mag zeggen.
Ik vind dat de lelijkste vorm van schoen die er bestaat. Het contrast tussen de bollige hielvorm en het hakje vind ik pompeus en helemaal niet elegant. Het doet me denken aan de Barokstijl.
Ik hou meer van rechte, verfijnde vormgeving, niet van bollige , organische vormen.
En voor mij mag het allemaal wat minder gekleed, speelser en sportiever zijn.
Tja, smaken verschillen nu eenmaal.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: Grote matenschoenenwinkel Van Wonderen BV

Bericht door Peter v »

rokwens schreef:Ludwich, Loopt zo'n puntaansteker niet moeilijk ? Valt die niet makkelijk uit ?
Wat pumps betreft. Ik neem aan dat hier iedereen zijn eigen mening mag zeggen.
Ik vind dat de lelijkste vorm van schoen die er bestaat. Het contrast tussen de bollige hielvorm en het hakje vind ik pompeus en helemaal niet elegant. Het doet me denken aan de Barokstijl.
Ik hou meer van rechte, verfijnde vormgeving, niet van bollige , organische vormen.
En voor mij mag het allemaal wat minder gekleed, speelser en sportiever zijn.
Tja, smaken verschillen nu eenmaal.
rokwens, praat je over pumps, met naald hak, of ander hak, of over de afgebeelde puntaansteker?

Het is zeker dat hier iedereen zijn eigen mening mag zeggen. Vergeet echter niet, dat er voor verschillende combinaties van kleding er ook verschillende schoenen er bij passen. Zo zou je niet neem ik aan, gym schoenen dragen bij een drie delig pak. :? :( ;) Er zijn vele kleding combinaties mogelijk, die alle goed staan, met één rok als basis, maar niet alle combinaties staan goed. Ook houding, persoonlijke uitstraling maken daar deel van uit. Lompe heren schoenen staan gewoon ook lomp en niet fraai bij vele rokken. Dus wordt er naar alternatieven gezocht, die er maar moeilijk voor de man zijn te vinden. Zo is combineren van kleding, gelijkend op dat van de huidige vrouwen mode, niet perse vrouwelijk omdat vrouwen het ook zo dragen, maar gewoon prettig ogend passend kleding, ook de schoenen. Ik ben het wel met je eens, als het geheel "sportief" is, dan horen er sportieve schoenen bij.

Peter v
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Grote matenschoenenwinkel Van Wonderen BV

Bericht door rokwens »

ovedr naar ; schoenen en andere zaken
Laatst gewijzigd door rokwens op 29 okt 2007 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie