Is Lomp = mannelijk en elegant = vrouwelijk ?

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Is Lomp = mannelijk en elegant = vrouwelijk ?

Bericht door willi »

Viqueen, het is niet zo dat vrouwen alles mooier staat . . , vrouwen zijn gewoon mooier, met of zonder mooie kleding.
Een spijkerbroek over een mannenkont is heel wat anders dan een spijkerbroek over een vrouwenkont.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Is Lomp = mannelijk en elegant = vrouwelijk ?

Bericht door RokSterNL »

Het is helaas niet anders. Ik heb dit ook vroeger vaak met mijn vader besproken toen ik al lang en breed in rok in het openbaar liep.

Hij zei, ik begrijp je wel, maar een man is geen vrouw en een vrouw geen man. Je kunt van een man geen vrouw maken. Een man heeft nu eenmaal een andere lichtaamsbouw dan een vrouw. Dat heeft ook te maken dat het lichaam van de vrouw gebouwd is om een kind te dragen en later te baren.

Ik moet beamen dat hij daar gelijk in had. Nu had mijn vader geen genderidentiteitstoornis. Hij zei ik ben tevreden met mijn man zijn. Hij liep tot 2 jaar voor zijn dood altijd in een kostuum inclusief stropdas. Dat kwam ook al door zijn werk. Later adviseerde mijn tante aan hem, om een overhemd zonder stropdas te dragen een een wit t-shirt daaronder te dragen. Ze vond dat sportiever staan. Hij is dat toen gaan doen, daar hij toch niet meer werkzaam was. Alleen nog bij gelegenheid droeg hij toen een jasje met stropdas.

Ik vroeg hem dan ook weleens of hij een rok zou gaan dragen als deze in de mode zou komen. Hij zei, nee op mijn leeftijd ruim in de 70 niet meer. Hij kon wel zich wel verplaatsen dat er mannen waren/zijn die ook dat kledngstuk nu bij hen in de kast wilden hebben. Maar misschien als ik jou leeftijd gehad zou hebben, dan wel, dat kan ik alleen nu niet zo zondermeer zeggen, omdat het niet zo is, zei hij.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Is Lomp = mannelijk en elegant = vrouwelijk ?

Bericht door Viqueen »

willi schreef:Viqueen, het is niet zo dat vrouwen alles mooier staat . . , vrouwen zijn gewoon mooier, met of zonder mooie kleding.
Een spijkerbroek over een mannenkont is heel wat anders dan een spijkerbroek over een vrouwenkont.
Die discussie wil ik niet voeren.Ik vind me zelf mooi,en er zijn heel veel mooie mannen,die hun lichaam nog beter kunnen laten uitkomen,met sierlijke kleding...

@Rokster;
Ik weet niet of er zoiets bestaat als ' genderindentiteitsstoornis '

Waarom ik vaak zeg ' ik wou dat ik een vrouw was ' komt omdat ik mijn gevoel wil uitten,via kleding of wat dan ook.De maatschappij heeft beslist dat een man zich anders gedraagt dan een vrouw,en daar is ieder1 naar gaan leven onbewust...voor een deel althans.

Ik zou dus kunnen zeggen,' wat ben ik blij dat ik een man/mens ben ' maar niet op de manier zoals de maatschappij denkt dat het moet.

Als Mens wil je je kunnen uitten,dat staat voor een deel los van de behoefte of je man of vrouw wilt zijn.We noemen het zo,omdat het dan makkelijker in te delen is.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Is Lomp = mannelijk en elegant = vrouwelijk ?

Bericht door rokwens »

De gestalte van een man is uiteraard heel anders dan van en vrouw : andere verhoudingen, zwaarder, hoekiger enz.
Ik vind het lichaam van een vrouw ook mooier dan dat van een man.
En ik heb steeds gedacht dat dit een logische reactie was omdat ik een man ben en me tot vrouwen aangetrokken voel.
Ik trok daaruit de conclusie dat vrouwen dus ook mannenlichamen mooier zouden vinden dan die van hun eigen seksgenoten.

Na verloop van tijd ben ik tot de ontnuchtering gekomen dat mijn conclusie totaal fout was.
Vrouwen vinden vrouwenlichamen het meest aantrekkelijk en het mooiste. Als ze van een man houden is dat blijkbaar
niet zozeer omwille van de mannelijke vormen maar om andere kwaliteiten die zij niet bezitten of waar ze naar opkijken.
Zoals kracht, zich veilig voelen enz.. Tja, je hebt nu eenmaal sierlijke luxepaarden en boere knollen. Daar staan we dan.

Maar anderzijds denk ik ook dat we ons wat blind staren op de mooie (mooiste ) vrouwen. Hoeveel procent is dat eigenlijk?
Misschien moeten we eens de oefening doen en eens naar vrouwen kijken die minder mooi zijn, buiten verhouding, zonder taille, dubbel kin enz....Hoeveel vrouwen zie je op straat die gewoon geen goede vorm hebben om een broek te dragen of er geen verstand van hebben om het juiste model te kiezen.

En nu het weer solden is zie je weer overal vrouwen die komen aanzeulen met weer een mooi hemd voor hun man.
Lekker basic, klassiek, effen , donker, fantasieloos. En die brave vent trekt dat maar weeral aan. Hij weet niet beter, "de echte man" ( Natuurlijk niet, zijn onkunde wordt in stand gehouden )Of is het eerder de knikker, de sloef, de broekschijter.

Zo blijft de traditie en de desinteresse voor kleding bij mannen in stand en gaan we er geen stap op vooruit.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Is Lomp = mannelijk en elegant = vrouwelijk ?

Bericht door treintje »

Volgens mij valt dat wel mee met die andere gestalte.
Gemiddeld genomen zal het wel zo zijn, maar er is heel wat spreiding in de eigenschappen.
Natuurlijk zijn er zwaardere en hoekiger mannen, maar die zijn er bij de vrouwen ook.
Andersom zijn er ook vrouwelijk geproportioneerde mannen.

Dat de man zwaarder en hoekiger is, heeft denk ik een evolutionaire oorsprong.
In de prehistorie moesten mannen sterk en lenig zijn om te kunnen jagen, en later, in de moderne beschaving deden de meeste mannen zwaar werk. Tegenwoordig is veel van dat zware werk overgenomen door machines of simpelweg verdwenen omdat het is ingehaald door de nieuwere technologieën.

We leven nu dus in een tijd waarin de fysieke eigenschappen van mannen er niet meer zo toe doen, en zal zijn weerslag krijgen op het uiterlijk van de man. Mijn verwachting is dat de mannelijke gestalte in de toekomst steeds meer gelijkenis zal gaan vertonen met de vrouwelijke.
Dat zie je nu al; er zijn genoeg tenger gebouwde mannen die een meer vrouwelijke bouw hebben.
Daarnaast zie je ook dat vrouwen steeds groter worden, en langzaam ook een meer mannelijke bouw krijgen.

Er zit dus veel variatie in de eigenschappen bij beide sexen.
Om nog maar te zwijgen van niet kloppende verhoudingen, zoals te korte benen, geen taille, dik zijn, etc.
Dat maakt dat er een grote verscheidenheid is in hoe mensen gebouwd zijn.
En inderdaad is het zo dat veel mannen en vrouwen onvoldoende rekening houden met hun eigen postuur en dus kleding dragen die daar eigenlijk niet zo goed bij past.

Maar is dat erg? Welnee. Ieder moet dragen wat hij of zij leuk vindt.
Kleding moet je in de eerste plaats beschermen tegen de weersinvloeden en omgevingsinvloeden.
Hoe je kleding eruit ziet moet je zelf weten, en wat de omgeving ervan vindt komt feitelijk pas op de derde plaats.
Je draagt kleding toch in de eerst plaats voor jezelf?

We kennen toch allemaal het gevoel dat we graag iets willen dragen waarvan andere mensen vinden dat het niet staat of niet kan? En we doen het toch. :D
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Plaats reactie