Maat 42

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
Plaats reactie
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Maat 42

Bericht door willi »

Er is toch iets fundamenteel mis met de confectie maatvoering, vooral waar het schoenen betreft.
4 typen sandalen. Alle 4 tot maat 42. Maat 42 van alle 4 uitverkocht (want het zijn van die leuke modelletjes voor mensen met een grote maat)
Van maat 38 – 40 zijn er nog meer dan genoeg. Hoe kan dat? Het is intussen toch al heel lang bekend dat bepaalde typen schoenen steeds vaker in de grotere maten worden verkocht. Alleen zijn daar telkens niet genoeg van ingekocht en met de tussenmaten blijven ze zitten. Die krijg je bijna cadeau.
Het mannetje aan de toonbank deed nog enige moeite om ‘alle’ sandalen maat 42 voor me op te zoeken. Het eerste paar waren ordinaire slippers, het tweede was te truttig om aan te zien en het derde had een 12 cm naaldhak. (een naaldhak nota bene, in maat 42!)
Wat zijn die schoenenjongens in godsnaam aan het doen!
Laatst gewijzigd door willi op 08 jun 2010 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Maat 42

Bericht door willi »

Misschien een goed idee voor een politieke partij. Laat iedereen die in de gunstige maten thuishoort extra belasting betalen. Dus accijns op de damesmaten 37 – 41.
Misschien komen er dan wat meer grotere maten.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Maat 42

Bericht door masker »

Helaas Willi, als trotse eigenaar van maat 38 voetjes kan ik niet met je belastingvoorstellen mee gaan. Wel ben ik voorstander van een uitgebreidt onderzoek naar de verdeling van de schoenmaat onder de in Nederland woonachtige bevolking zodat de schoenenwinkels tot een meer evenwichtig inkoop beleid kunnen komen.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Maat 42

Bericht door RokSterNL »

Nou Wili wat schoenen betreft heb ik dan geluk. Dan hoef ik geen extra belasting te betalen, want heb maat 44 van schoen/laars.

Ik weet niet of jou idee ook voor rokken e.d. geldt. Want dan heb ik wel een probleem, heb maat 38. Ik vind wij zijn forumgenoten, dus in wezen moeten wij gevrijwaard blijven. :D
Gebruikersavatar
john
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: Maat 42

Bericht door john »

Rokster schreef:
Dan hoef ik geen extra belasting te betalen, want heb maat 44 van schoen/laars.
Maar dan heb je toch wel een parkeervergunning. Maat 44 neemt erg veel ruimte in op straat. :D

John
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Maat 42

Bericht door RokSterNL »

Heb allleen maar een bezoekersvergunning voor rokdragende mannen die nog een grotere maat schoen/laars hebben.

Voor mij is het gratis parkeren. :lol:
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Maat 42

Bericht door willi »

Het is natuurlijk wel een onderwerp om grappen over te maken, maar je zal ook als vrouw gezegend zijn met een grote schoenmaat; zoals mijn dochter met maat 42 en een buurvrouw met zelfs maat 43!
Deze 2 jonge vrouwen zijn verre van omvangrijk. Ze zij alleen lang, mooi lang, en slank, en moeten het toch maar doen met het uitschot van de damesschoenen.

Dat van die extra accijns op de courante maten was natuurlijk een grapje, maar het zou onze overheid flink wat opleveren om het gat in de begroting mee te dichten.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Maat 42

Bericht door RokSterNL »

Ik begrijp je helemaal, maar in Amsterdam zitten een aantal winkels, en elders in Nederland ook. Vanuit Almere is Amterdam het gunstigste. Ik zou toch willen adviseren, alhoewel deze zaak niet goedkoop is, dat de dames toch eens gaan neuzen bij Stravers Luxe Schoenen op de Overtoom. Die gaan verder dan maat 41 voor de dames. Ik vind het helemaal geen probleem als een vrouw grotere voeten heeft. Het is heel natuurlijk als je langer wordt, en de vrouwen worden dat gemiddeld vandaag de dag ook, dan heb je van oorsprong ook grotere voeten, want je moet toch dat lange lichaam houvast op de grond geven.

De grap ging overigens over mijn schoenmaat. Ik begreep de grap van John wel. Er werd ook weleens gegrapt over mijn schoenen 'oceaanstomer'.
Plaats reactie