Meisjesschoenen

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
Plaats reactie
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Meisjesschoenen

Bericht door willi »

Voor het er niet volgens de standaardnorm bijlopen hoef je echt geen rok aan. Ook stijlvolle rode sandalen, zelfs zonder hoge hak leiden al tot verbaasde blikken. Omdat ze niet beantwoorden aan de norm die aan mannenschoenen wordt gesteld? Inderdaad, ze zijn niet lomp of grof, en ze zijn niet bruin of zwart. En ik draag er geen sokken in. Dat is eng; ook voor kleine kinderen, die al vroeg hebben geleerd dat alleen vrouwen sierlijke en gekleurde sandalen dragen.
“Meneer, waarom draagt u meisjesschoenen?”.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Meisjesschoenen

Bericht door RokSterNL »

Jij zegt het Willi, maar als ik als man in een rok loop, dan kijken die kleine kinderen, al hebben hun ouders hen nooit verteld dat er verschil is tussen jongens en meisjeskleding, al door dat jij toch iets draagt wat niet aan de normen voldoet van wat mannen van oosprong dragen. Het lijkt haast genetisch bepaald bij de mens, daar dit al honderden jaren er zo in gesleten is. Je hoeft zelfs een klein kind niet eens te vertellen van verschillen tussen jongens en meisjeskleding, ze voelen het feiloos aan. En zeker als ze ook nog een broertje of zusje in hun gezin hebben, dan hebben ze al direkt een voorbeeld van wie wat draagt. Ze zien het natuurlijk ook al aan de ouders hoe die gekleed gaan.

Hoe zou dat gegaan zijn toen de vrouwen de overstap maakten van de rok/jurk naar de broek ? Die kinderen in die gezinnen moeten dan toch ook tegen hun moeder gezegd hebben, mamma dit is toch voor jongens ? Of zie ik dat nu verkeerd.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Meisjesschoenen

Bericht door rokwens »

Ik heb mijn ogen ook al uitgekeken op die weelderige mooie schoenen die alleen bij de vrouwenafdeling liggen.
Het fijne, het fantasierijke en het kleurenpallet is ons blijkbaar niet gegund. Het blijkt een ongeschreven taboe te zijn.
Maar bijna twee jaar terug heb ik ergens eens stoffen mannenschoenen gevonden van het merk Diesel. De wrijf opengewerkt en een brede elastiek erover. In de kleuren oker , geel en wit. Maar later heb ik nooit nog dergelijke fantasie bij de heren terug gevonden. De etalages zijn duidelijk : de sombere look van bruin, zwart en beige (enkele keer eens donker blauw) is voor heren bestemd. De mooie vrolijke en open schoenen worden enkel voor vrouwen ontworpen. Dit is een bedekte vorm van discriminatie. Ik moet hier wel uitzondering maken wat de sportschoeisel betreft. Daar vinden we tegenwoordig wel méér kleurgebruik, maar het blijven dan wel volledig gesloten ontwerpen.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Meisjesschoenen

Bericht door willi »

Natuurlijk had dat meisje gelijk. Die rode sandalen kwamen van de damesafdeling maar hadden ondanks hun fraaie afwerking niets meisjesachtigs. En bovendien . . , wat dan nog! Ik vind ze nog steeds ‘te laag’ om ‘echt’ sierlijk te zijn.
Natuurlijk, schoenen met plateauzolen en smalle hakken van 16 cm hoog zijn niet bedoelt om op te lopen. Dat is ongezond. Maar zelfs zonder voet erin behoren dergelijke schoenen tot de fraaiste kunstwerkjes ooit door mensenhanden gemaakt.
Echter, op een blokhak van 8 cm is het uitstekend vertoeven, en een stuk interessanter dan volledig plat.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie