Uit de nieuwsbrief van Marie Antoinette Shoes

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Uit de nieuwsbrief van Marie Antoinette Shoes

Bericht door RokSterNL »

John, lid van ons forum, heeft ooit eens gesproken over een grote maten schoenenwinkel in Den Haag. Deze heet Marie Antoinette Shoes.

Nu heb ik mij daarna geabonneerd op de nieuwsbrief, en ook ooit eens een paar laarzen via de website besteld. Overigens zou ik ook gewoon naar de Haagse Binnenstad kunnen gaan, want daar zit de winkel. Maar vond het wel zo makkelijk.

Vandaag ontving ik weer de nieuwsbrief, waarin er al gesproken werd over de wintercollectie 2010. Nu zullen jullie zeggen, ja het is nog zomer. Alleen het weer zit nu even niet mee, maar om in rok naar buiten te gaan, geen probleem.

Okay, maar om dan toch even een stukje wat ik uit die nieuwsbrief gekopieerd heb, hier neer te zetten. Ik moet zeggen om in de woorden van Willi te spreken, 'ik sta hier echt van te watertanden' als ik dit lees.

Lees hieronder het vetgedrukte en cursief gekopieerde stuk uit de nieuwsbrief.

Beste Willi, ik ben er van overtuigd als jij dit leest dat ik mij niet vergis in jou smaak, die ook mijn smaak wegdraagt.

Bron: Nieuwsbrief Marie Antoinette Shoes
http://www.marieantoinette-shoes.com/winkel/index.php

Mode en trends voor de winter 2010
Het lijkt misschien nog wat vroeg maar toch wil ik u de schoenentrends voor de winter 2010-2011 meegeven. Ofschoon we nog volop in de zomer zitten, betekent dit niet dat de schoenenmerken en ontwerpers stil zitten. Zij presenteren stukje bij beetje hun nieuwe wintercollecties. Hieronder wil ik u een idee geven van de grootste wintertrends op het gebied van schoenmode.

Hoger dan hoog
De belangrijkste schoenentrend voor de winter van 2010 is hoogte! Zowel de hakken als de laarzen zelf zijn deze winter hoger dan hoog. Killerheels en cuissardes (lieslaarzen) zijn deze winter helemaal hip. Bij de hakken ligt de nadruk vooral op details, kunstig bewerkt en in verschillende vormen. De lieslaarzen, met of zonder print, moeten zo hoog en strak mogelijk zijn. Leer, suède, PVC en lak zijn de belangrijkste materialen voor deze trendy laarzen.
Vrouwelijk
De klassieke vrouwelijke pump, uiteraard met hoge hak, is weer terug. Zelfs de puntige neus maakt komende winter weer zijn intrede. Een tegenhanger van de hoge lieslaarzen is het enkellaarsje. Deze winter zijn de enkellaarsjes zeer vrouwelijk en uiteraard voorzien van torenhoge hakken. Naast de naaldhakken is er in de wintermaanden ook plaats voor de sleehak. Ook binnen de vrouwelijke trend spelen details een grote rol. Ritsen en veters mogen opvallen en zijn stijlvol maar wel zichtbaar verwerkt in de schoen.
Boy-meets-girl
Voor wie niet van hoge hakken en pumps houdt is er deze winter de masculiene trend. Vrouwelijke schoenen met een mannelijk tintje. Zo zijn er de stijlvolle instappers, Oxford’s en brogues (nette veterschoenen). Niet alleen deze zakelijke schoenen maar ook de stoere werkschoen zien we terug in het modebeeld voor de winter 2010.
Kleuren en bont
De winterkleuren voor schoenmode 2010 zijn paars, groen, grijs en knalrood. Verder zien we heel veel bontdetails, zowel in als op de schoenen. Qua prints zijn het vooral de dierenprints zoals zebra en luipaard die het goed doen.

Enkelaarzen
Enkellaarsjes zullen in allerlei soorten en maten deze winter het straatbeeld domineren. Variërend van heel korte enkellaarsjes (die eigenlijk net onder de enkel eindigen) tot halfhoge rijglaarsjes met hoge hak. Pumps blijven ook, maar de hakken zijn wat steviger en de neuzen ronder. Ook deze winter steken we onze warme wollige maillots opnieuw in fijne platte ballerinaatjes. In kleur en materiaal zullen we veel variatie zien. Naast het basic bruin en zwart ook veel lakleer, dierenprints, (nep)bont en zelfs gebreide stoffen. Ook aubergine-achtig paars, de hitkleur van deze winter zien we veel terug.

Nou u ziet het...de mode experts hebben er zin in deze winter! Natuurlijk heb ik gekeken naar de trends en een groot aantal trends heb ik ook meegenomen in mijn nieuwe collectie, al wil ik nu alvast wel zeggen dat ik geen modellen in een groene kleur hebt (dat durf ik echt niet aan hoor). Maar wat ik dan allemaal wel heb in mijn nieuwe collectie......kom snel eens kijken in mijn winkel of hou de webwinkel in de gaten!
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Uit de nieuwsbrief van Marie Antoinette Shoes

Bericht door masker »

Ik snap dat je niet kan wachten tot je al die mooie laarzen en schoenen kan gaan bekijken, maar wel jammer dat het aanprijzen van de nieuwe mode weer helemaal op haar is afgestemd en hij er niet in voor komt
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Uit de nieuwsbrief van Marie Antoinette Shoes

Bericht door RokSterNL »

masker schreef:Ik snap dat je niet kan wachten tot je al die mooie laarzen en schoenen kan gaan bekijken, maar wel jammer dat het aanprijzen van de nieuwe mode weer helemaal op haar is afgestemd en hij er niet in voor komt
We doen gewoon of we 'zij' zijn. Laten we gewoon zeggen dat het meervoud is. Dan kan het zowel voor mannen als vrouwen zijn. Weer een sekse ongelijk probleem ten gunste van de man opgelost. Wat ben ik toch geniaal. :idea: :D
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Uit de nieuwsbrief van Marie Antoinette Shoes

Bericht door masker »

Briljant :geek:
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Uit de nieuwsbrief van Marie Antoinette Shoes

Bericht door RokSterNL »

masker schreef:Briljant :geek:
Dank je wel, jij begrijpt wat wij/zij willen. :D
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Uit de nieuwsbrief van Marie Antoinette Shoes

Bericht door willi »

Wat zijn we met z'n allen toch geniaal en briljant hè.
Toch krijg ik 't wel flink te kwaad met die teksten van modejournalisten. Inderdaad: voor de vrouw en 'vrouwelijk', iets anders weten ze niet te verzinnen. Hebben ze nu nog niet door dat deze aanhalingen volkomen zinloos zijn als je over damesmode schrijft?
Nee . . , het is niet geheel zinloos, want ze gebruiken immers ook de tegenstelling 'stoer!'. . . Stoer is wat anders dan vrouwelijk.
Eigenlijk is dat 'mannelijk', maar dat negeren we. Vrouwelijk en stoer zijn gewoon modetermen; alleen voor vrouwen natuurlijk.
Overigens snap ik best, dat de schrijver zich alleen verdiept in vrouwenschoenen/laarzen. Wat moet je immers vertellen over voetomhulsels voor mannen. Niets toch.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Uit de nieuwsbrief van Marie Antoinette Shoes

Bericht door Viqueen »

Ja,mijn bloed begint ook te koken als ik dat lees...ach...ik kan niet wachten tot het kouder wordt.

In elk geval de laarzen met [jeans]legging aan,dan kunnen we de domme massa toch mooi ons statement laten zien.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Uit de nieuwsbrief van Marie Antoinette Shoes

Bericht door RokSterNL »

Ik ook, Viqueen.

We moeten het gewoon doen. :D
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Uit de nieuwsbrief van Marie Antoinette Shoes

Bericht door Ludwigcw »

Hier en daar toch een lichtpuntje, zie de schoen en bijgeleide tekst via onderstaande link :

http://www.meerdanschoenen.be/archief/l ... oen-crocs/

Op het einde van de tekst staat het volgende,
Deze gewaagde schoen is alvast niet voor watjes. Maar wie zelfzeker genoeg is en over de spreekwoordelijke ballen aan zijn lijf beschikt, kan met deze Lanvin schoen een statement maken.
Ewel, dan moeten mijn ballen dan al bijna over de grond slepen, want met wat ik al durf buiten te komen .... !!! :lol:

Groeten Ludwigcw
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Uit de nieuwsbrief van Marie Antoinette Shoes

Bericht door RokSterNL »

Ludwigcw schreef:Hier en daar toch een lichtpuntje, zie de schoen en bijgeleide tekst via onderstaande link :

http://www.meerdanschoenen.be/archief/l ... oen-crocs/

Op het einde van de tekst staat het volgende,
Deze gewaagde schoen is alvast niet voor watjes. Maar wie zelfzeker genoeg is en over de spreekwoordelijke ballen aan zijn lijf beschikt, kan met deze Lanvin schoen een statement maken.
Ewel, dan moeten mijn ballen dan al bijna over de grond slepen, want met wat ik al durf buiten te komen .... !!! :lol:

Groeten Ludwigcw
Kijk dan wel uit Ludwigcw, anders hou je met recht geen bal over. :lol:
Plaats reactie