Rechtop lopen

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Rechtop lopen

Bericht door Ludwigcw »

Ik krijg net rugpijn bij het wandelen op echte platte zolen, zoals van die modieuze teenslippers met leren zool en van die platte all star modellen. Met een beetje hak tot max 6 á 7cm bezorgt mij geen rugpijn, vanaf hoger ook niet vlug maar mijn lichaams houding bij het stappen wordt dan anders. Het model van hak maakt ook veel verschil,op naaldhakken moet je constant evenwichts oefeningen doen, de iets bredere hakken 1 tot 3 cm geven de beste steun en stabillieteit. En de brede hoge blokhakken zoals er enkele jaren terug mode van was, zijn ook slecht voor de rug want die schokken hard door tot aan de ruggegraat bij elke stap. Er zijn veel verschillen onder de hakken, zelfs tussen gelijkaardige modellen van verschillende merken. Als een hak bij het passen niet comfortabel aanvoelt, zal het gevoel later na een tijd dragen ook niet beter worden.

En ja ik ken ook in mij omgeving oudere dames die niet meer plat kunnen lopen, kuitspieren korter geworden door constant hakken te dragen. Dus voldoende afwisseling in hoogte is de bootschap !! ;)

Ludwigcw
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Rechtop lopen

Bericht door RokSterNL »

Hoi Ludwigcw, Maar ik heb veel laarzen met blokhak, en ik heb er zelf niet zo'n last van van dat ik het voel schrokken. Ik loop er graag op, omdat je er wel stabiel op staat en loopt in tegenstelling tot een naaldhak. Daar moet je inderdaad constant balanceren om je evenwicht te vinden.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Rechtop lopen

Bericht door willi »

Heren, om te voorkomen dat je als bureaumens voorovergebogen gaat lopen: hoge(re) hakken, borst in en buik vooruit. (niet andersom) Dat kweekt een fraaie rechte houding, voor het dragen van een rok.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Rechtop lopen

Bericht door Jos »

je snapt het helemaal willi :)

@Rokster
ik ben het helemaal eens met Ludwig, die blokhak loopt inderdaad, ook voor mij, niet zo prettig
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Rechtop lopen

Bericht door RokSterNL »

@Jos, Dat kan, maar ik zwik liever niet op mijn enkels. En ik kan er heel goed op lopen al zeg ik hetzelf. Verschil moet er zijn. Anders zouden de schoenwenwinkels die laarzen nooit verkopen.
Plaats reactie