Google " trends mannenschoenen "

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Google " trends mannenschoenen "

Bericht door Ludwigcw »

Gatvrrrrrr @(§çà!§!!! :evil: :evil:

Als ik op " trends mannenschoenen " googled, gaan het voor 80% van de links over het feit dat deze winter, mannenschoenen voor dames een nieuwe trend is, dat ze zeker niet mogen missen.

Ludwigcw
Jonas
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 aug 2007 20:09

Re: Google " trends mannenschoenen "

Bericht door Jonas »

Zijn soms niet alle mannen-spullen altijd een trend voor vrouwen ?
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Google " trends mannenschoenen "

Bericht door ecokilt »

Een pak mannen-dingen zijn of waren trends voor vrouwen!
Op zich niet erg als dat niet betekende dat ze ons zo ontfulseld worden.
Piratenbroeken (piraten waren - misschien onterecht - mannen toch?), pakken, hoeden, de trend van vorig jaar: korte broeken weliswaar gecombineerd zoals een damesrok met panty of maillot - ik zag ooit de slagan " de nieuwe rok is een broek", en vergeet niet: laarzen.
Laarzen is toch bij uitstek iets mannelijks, te associëren met een boer, een werkman, een ruiter, een motorrijder, een soldaat, de rijkswacht van vroeger. Toen ik onlangs in een spiegel (op de grond zoals in de schoenwinkel) keek met mijn laarzen alleen in beeld gaf dat echt een stoer beeld. En dan te bedenken dat ik ze uit noodzaak kocht in de damesafdeling want ik vond er geen voor mannen.
Het toppunt is dat (vooral jonge) dames doen en denken dat laarzen altijd een damesartikel geweest zijn. Ik vermoed dat 50 jaar geleden de "topmannen" zoals generaals .. laarzen droegen die nu geen enkele man durft aandoen!
Peter v

Re: Google " trends mannenschoenen "

Bericht door Peter v »

Hee had ik maar een paar echte mannen laarzen. Denk maar aan wat vele hogere Duitsers aan hadden, 40 - 45, prachtige en functionele laarzen, rij laars model. Rare tijden, mooie laarzen.
Of zou het zijn dat de imago van dienders uit die tijd het laars dragen heeft gedrongen?

Ik lees ook vaak bij dames kleding "mannen" zo en zus. Niet erg, maar wanneer gaat het omgekeerd, in positieve zin? Waarom moet dat er bij gezegd worden? waarom niet gewoon "stoere"of "degelijke"?
Al is het vaak wel een aangepaste kopie van mannen kleding.

Peter v
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Google " trends mannenschoenen "

Bericht door rokwens »

Kameraden, ik begrijp best wat jullie bedoelen. Ik heb de tijd meegemaakt dat mannenkleding de goede weg op ging. Ik kocht toen ook leuke dingen bij de herenafdeling. Ik kocht laarzen, korte laarsjes met blokhak en rits, korte felle jasjes in parachutestof, knalgele broek met visgraatmotief enz..Ik heb nog een stel elegante schoenen met opengewerkte stukken, een riempje erover, en in een geweven lederbanden. Mijn laarzen heb ik spijtig genoeg weg gegooid enkele jaren geleden omdat de ritsen verroest waren. Ik dacht er nieuwe te kunnen kopen, maar groot was mijn ontgoogeling toen ik ontdekte dat de elatages die torenhoog opgestapeld lagen van de laarzen enkel voor dames bestemd waren. Kortom , die tijd van toen (ik ben van 49) was net of mannen gingen eens hun verloren tijd inhalen. Het leek of er was een stuk van de overheerlijke damestaart van de tafel gevallen voor heren. Als ik nu een laars of een schoen koop uit de damesafdeling , dan zeg ik aan de verkoopster dat dit nu bijna hetzelfde model is dan wat ik in de jaren 70 had. Ik lieg daarbij niet en die jonge generatie weet dat natuurlijk niet maar hun ogen gaan wel open als ze zoiets horen.
Ps. Die open schoenen draag ik nu op de dansles. Ik heb er nieuwe zolen laten onder zetten want na 35 jaar zat er wat sleet op. Het was ook niet mogelijk om er nieuwe te kopen want het bestond niet meer. Als je snuistert tussen de oude vinylplaten zie je soms covers van groepjes met leuke kleding uit die tijd.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Google " trends mannenschoenen "

Bericht door RokSterNL »

Klopt helemaal Rokwens. In het begin van het jaar was ik naar een optreden geweest van een Nederlandse Bluesband. Die traden op in een museum waar op dat moment een tentoonstelling was gewijd aan de Sixties. Ook daar veel posters en foto's uit die tijd. Daarop kon je inderdaad zien dat veel van die artiesten op schoenen/laarzen liepen met een blokhak. Als ik nu ook op zo'n dameslaars loop met een blokhak, kijken ze je aan of je van een andere planeet afkomstig bent. De jeugd kent dit helemaal niet. Ik ben van 1964, maar heb toch nog genoeg mee gekregen van die tijd, vooral van de jaren '70. Ook daar liepen de mannen doorgaans nog vrij progressief gekleed erbij. Ik vond dat wel wat hebben. Ik kan mij nog die jassen met die bontranden aan de onderkant, kraag en mouwen herinneren. Net zo'n imitatie eskimojas. De meisjes op de Lagere School droegen ze ook, met een zwart rokje er onder tot net op of net over de knie, een huidkleurige panty en zwarte leren knielaarzen. Ik had toen al zoiets, van goh, ik wou dat ik dat kon dragen. Niet wetende dat ik vanaf 1985 rokken zou gaan dragen, maar de behoefte daaraan bestond wel degelijk. Eerst zo'n 18 jaar binnenshuis, waarvan 13 jaar in het geheim, 5 jaar openlijk in huis, maar nog niet in het openbaar, en nu zo'n 4 jaar in het openbaar. Dus 18 + 5 = totaal 23 jaar draag ik al rokken.

Ik zou het natuurlijk ook ontzettend toejuichen als we ooit eens die mooie elegante schoenen/laarzen zouden kunnen gaan dragen die de dames nu al dragen. Ik heb het zelf niet zo op die lompe herenschoenen. Of die mode uit die tijd ooit weer terug komt, dat weet ik niet. Maar het mag van mij wel. Sommige dingen zijn wel weer even terug geweest, maar dan hoofdzakelijk weer bij de dames. Soms denk ik weleens was ik maar als vrouw geboren geworden, :roll: dan had ik nu niet al die obstakels en beperkingen. Dus nu kan ik er zelf voor kiezen of ik zo'n obstakel voor mijzelf wil overbruggen. Het ene obstakel zal eenvoudiger zijn om te nemen, dan het andere. Ik zie mijzelf nog niet zo snel op de laarzen met een knielange rok lopen die ik op de foto's aan heb die ik hier reeds eerder in mijn foto-album geplaatst heb. Echter is dat wel iets waarvan ik hoop dat het ooit wel eens zover zal komen. Het blijft voorlopig nog toekomstmuziek.

Groetjes van RokSterNL
Plaats reactie