Welgemoed stapte ik heden morgen . . .

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Welgemoed stapte ik heden morgen . . .

Bericht door willi »

Ze zijn er weer, de mooiste laarzen die je je maar kan voorstellen.

Welgemoed stapte ik heden morgen een schoenenmodezaak in Dronten binnen (na een levensgevaarlijke, barre tocht door de sneeuw) en liet mijn ogen ronddwalen door en over de (dames)stellingen, afgeladen met het mooiste van het mooiste.

Daar het een merkschoenenzaak betreft, zijn veel schoenen en laarzen alleen betaalbaar als je maand niet eet, maar er staan ook wat ‘eigen’ merk artikelen voor een redelijker prijs. Dat wil zeggen onder de € 150,00.
Natuurlijk heb ik wel ‘alles’ bekeken, ook die van ± € 500,00; gewoon voor de kick.

“Dit zijn dameslaarzen hoor!” sprak na verloop van tijd een eindelijk actief geworden, chagrijnige verkoopster. . .
Het is wel een bijzonder luxe schoenenzaak, maar het personeel is allesbehalve luxe en dat is jammer, want dat ontneemt je de moed om naar maten te vragen; zeker als je bij de ‘verkeerde’ afdeling staat.

“Dat weet ik” antwoord ik nog net minzaam en kijk naar mijn laarzen die onder een goudkleurige damesbroek uitsteken. Ze volgt onwillig mijn blik en moet constateren dat ik dameslaarzen draag. (n.b. 2 jaar geleden bij hen gekocht)
Bruine laarzen met een blokhak van 7 cm.

Daarna werd ze weggeroepen door iemand bij de kassa, en ik . . . ik zuchtte eens diep en verliet teleurgesteld de zaak, wetende dat deze dame niet van zins was moeite voor mij te willen doen om naar de maten 42 – 43 te zoeken.
Het probleem met die echt mooie, speelse, ludieke of sierlijke laarzen is, dat ze meestal niet verder gaan dan maat 41. Only for women! Maar toch ook weer niet voor bijvoorbeeld mijn dochter met maat 42. Grrrrr.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
jan

Re: Welgemoed stapte ik heden morgen . . .

Bericht door jan »

Who the hell gaat dan ook naar zo'n zaak in Drónten!
Bij Calandschoen moet je zijn in de Bilderdijkstraat en Stravers op de Overtoom in Amsterdam.
Daar verkopen ze vééél aan mannen. Aan de overkant van Caland is ook nog Tak Special Shoes voor wat meer verantwoord schoeisel wat dan ook wel wat minder elegant oogt.
Maar, een troost is dat als je een maandje niet eet je gelijk een schoenmaatje kleiner hebt. Nadeel is dat je kleding van je bips zakt. Maar je kunt niet alles hebben......................
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Welgemoed stapte ik heden morgen . . .

Bericht door Viqueen »

Of Passo,daar zijn ze wel vriendelijk voor mensen van het M geslacht...ook als je voor het Vrouwen laarzenrek[wat een eigen V-geslachtsidentiteit heeft] staat :mrgreen:
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Welgemoed stapte ik heden morgen . . .

Bericht door treintje »

Maar het klopt wel, het grootste deel van het aanbod gaat niet verder dan 41.
Mateloos irritant!

Ik weet ook wel dat er grote maten zaken bestaan, maar ondanks de ruime sortering van bijv. Calandschoen blijft het toch behelpen in vergelijking met de normale damesmaten in de reguliere schoenzaken.
Bovendien liggen de prijzen er een heel stuk hoger...
Grr.

Overigens zie je tegenwoordig wel steeds vaker dat damesschoenen tot 42 gaan.
Er zit dus wel verbetering in, maar dat gaat erg langzaam.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Welgemoed stapte ik heden morgen . . .

Bericht door mikvanes »

Ziengs streeft er naar om alle damesschoenen te kunnen leveren tot en met maat 42. Eventueel bestellen ze die via de computer even bij een ander filiaal en kun je het een paar dagen later vrijblijvend komen passen. Verder leveren ze vaak spul dat tijden meegaat en goed loopt. Damesschoenen draag je normaal met dunne of ultradunne kousjes of een panty. Het kan dus best zijn dat je een maat kleiner aankunt dan normaal.

Laarzen zijn van boven vaak te wijd. Die kun je bij sommige schoenmakers op eigen risico (soms gaat het mis en kun je dat paar laarzen wegkieperen) voor iets van 80 euro laten innemen.

Verder kun je ook nog bij Otto kijken. Als je eenmaal je damesmaat weet, lukt het vaak wel en anders kun je retour sturen of ruilen.
Gebruikersavatar
pierre58
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 sep 2010 11:48

Re: Welgemoed stapte ik heden morgen . . .

Bericht door pierre58 »

Hallo aan de mannen met grote voet maten
bij

http://www.vanluechene.be/noframes/nederlands.php

vindt je al de mooiste dames laarzen in alle maten tot 44 denk ik, jammer genoeg ik heb 47 voet maat en dan is de keuze wel uiterst beperkt, behalve in ruiters laarzen.. ik wacht nog even tot de mode zich aanpast...

veel sukses..verder
Pierre ;)
jan

Re: Welgemoed stapte ik heden morgen . . .

Bericht door jan »

Dat is wel een heel eind weg, Pierre. Daar heb je zevenmijlslaarzen voor nodig...
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Welgemoed stapte ik heden morgen . . .

Bericht door treintje »

mikvanes schreef:Ziengs streeft er naar om alle damesschoenen te kunnen leveren tot en met maat 42.
Dat wist ik niet, maat 42 kan ik vaak nog net aan, inderdaad met panty.
Bedankt voor de tip Mik!
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Welgemoed stapte ik heden morgen . . .

Bericht door RokSterNL »

pierre58 schreef:Hallo aan de mannen met grote voet maten
bij

http://www.vanluechene.be/noframes/nederlands.php

vindt je al de mooiste dames laarzen in alle maten tot 44 denk ik, jammer genoeg ik heb 47 voet maat en dan is de keuze wel uiterst beperkt, behalve in ruiters laarzen.. ik wacht nog even tot de mode zich aanpast...

veel sukses..verder
Pierre ;)
Pierre, Al is het niet naast de deur. Toch bedankt dat je met ons mee denkt, want ik zag er wel een aantal zeer naar mijn smaak aantrekkelijke laarzen bij staan. Vooral met de hoge hakken. :D
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Welgemoed stapte ik heden morgen . . .

Bericht door treintje »

Inderdaad er zitten mooie dingen tussen.
En wat een heerlijkheid dat de maten zo ver door lopen.
Jammer dat het zo ver weg is, maar daar is nog wel overheen te komen.
De prijzen zijn voor mij nog wel een beetje een struikelblok, maar dat is eigenlijk altijd het geval bij grote maten winkels...:x ;)

P.S. Bij toeval heb ik vorige week een paar prachtige JJ laarzen met 3x kuitwijdte gescoord voor het ongelofelijke bedrag van 25,- ! :shock: Jullie weten waarschijnlijk wel wat die normaal kosten, zeker in XL kuitmaten.

Dat was in winkelcentrum Arendshof in Oosterhout, daar kwam ik vorige week stom toevallig een winkel tegen die vol stond met 'uitverkoop' rekken met schoenen en vooral veel laarzen, ook grote maten, tegen spotprijzen. Meteen naar binnen gedoken met bovengenoemd resultaat. Geen idee of dit een tijdelijk iets is of dat het altijd een soort van outlet is, maar doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Plaats reactie