Vrouwenlaarzen?

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Vrouwenlaarzen?

Bericht door willi »

Iemand uit het publiek mompelde: “Maar dat zijn toch vrouwenlaarzen . . .”.

Net als dat (6)jarige jongetje in Putten; dat zij: “Meneer, waarom draagt u vrouwe-schoene?”. . .
Ik droeg inderdaad ‘platte’ sandalen met een enkelbandje.
Ik vroeg: “waarom vind je dit vrouwenschoenen?”.
Jongetje: “Nou eh, ze zijn rood”. . .

Is dit niet om moedeloos van te worden? Zo jong al!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Vrouwenlaarzen?

Bericht door treintje »

Tja, rode schoenen hoor je als man natuurlijk al helemaal niet te dragen. Net zoals alle andere frivole kleurtjes, die geen zwart of bruin zijn.

Overigens heb ik een uitgesproken hekel aan het begrip "dameslaarzen". Alsof er ook herenlaarzen bestaan. Als je voor mannen al laarzen kunt vinden, zijn het steevast van die lelijke outdoor laarzen, cowboylaarzen of bikerboots. En uiteraard de enkelhoge modellen die dit seizoen voor het eerst sinds mensenheugenis in de mode zijn. Maar leuke hoge laarzen? Ho maar.

Ik keek laatst in een webwinkel naar laarzen. Voor dames was er keuze uit meer dan 400 paar hoge laarzen. En bij de enkellaarsjes nog veel meer keuze. En bij de mannen? Daar vond ik het waanzinnige aantal van wel... 10 paar! Allemaal enkellaarsjes, geen enkel paar hoge laarzen. Zelfs geen outdoorlaarzen of cowboylaarzen. Er zaten er zelfs nog een aantal hoge veterschoenen tussen, die de naam laarsje niet eens waardig waren. Herenlaarzen bestaan dus niet, wel dameslaarzen. Bah!

Maar als ik een folder van de plaatselijke schoenenwinkel in de brievenbus krijg, staan daar steevast 'dameslaarzen' in. 'Stoer, mannelijk model' staat er dan nog wel eens bij. Natuurlijk, dat is ook logisch; laarzen zijn nu eenmaal mannelijk. Al eeuwenlang. Alleen zijn we dat collectief vergeten.
Pas de laatste 40 jaar dragen de dames ook laarzen, en sindsdien durven mannen zich er niet meer mee te vertonen. Met als gevolg dat laarzen tegenwoordig niet meer als mannelijk worden beschouwd, maar als vrouwelijk.
Laatst gewijzigd door treintje op 19 mar 2011 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Vrouwenlaarzen?

Bericht door treintje »

willi schreef:Ik droeg inderdaad ‘platte’ sandalen met een enkelbandje.
Voor sandalen geldt trouwens hetzelfde. Is je trouwens wel eens opgevallen dat er voor mannen nauwelijks leuke sandalen te vinden zijn?
Nog zo'n ergernis.
Bij de vrouwen keuze te over, maar bij de mannen kom je niet verder dan sportsandalen of van die super oubollige herensandalen, waarvan je dan nog blij moet zijn als in de gemiddelde schoenwinkel keuze hebt uit één paar. Vorig jaar ben ik ook naar een paar sandalen op zoek geweest, maar niet echt geslaagd. Ik heb toen genoegen moeten nemen met een paar van die oubollige mannensandalen, onder het motto: "Beter iets dan niets". En dan sta ik steevast verlekkerd naar de ongebreidelde keuze in de damesrekken te kijken, en dan maakt de jaloezie zich van mij meester... :x
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Vrouwenlaarzen?

Bericht door mikvanes »

Treintje: Pas de laatste 40 jaar dragen de dames ook laarzen, en sindsdien durven mannen zich er niet meer mee te vertonen. Met als gevolg dat laarzen tegenwoordig niet meer als mannelijk worden beschouwd, maar als vrouwelijk.
Als vrouwen nu ook nog even de broek op een sexy manier gaan dragen, wordt de broek straks ook beschouwd als vrouwelijk. Is het rok-probleem ook opgelost.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Vrouwenlaarzen?

Bericht door mikvanes »

Treintje: En dan sta ik steevast verlekkerd naar de ongebreidelde keuze in de damesrekken te kijken, en dan maakt de jaloezie zich van mij meester...
Wat let je? Hebben ze jouw maat niet?
Laatst gewijzigd door mikvanes op 31 mar 2011 01:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Vrouwenlaarzen?

Bericht door treintje »

mikvanes schreef:Als vrouwen nu ook nog even de broek op een sexy manier gaan dragen, wordt de broek straks ook beschouwd als vrouwelijk. Is het rok-probleem ook opgelost.
Dat doen ze al; nooit van skinny jeans gehoord?
mikvanes schreef:
Treintje: En dan sta ik steevast verlekkerd naar de ongebreidelde keuze in de damesrekken te kijken, en dan maakt de jaloezie zich van mij meester...
Wat let je? Hebben ze je maat niet?
Nou, dat is ook nog wel eens een probleem, ja. Maar wat mij let is vooral mijn vrouw... :roll:
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Vrouwenlaarzen?

Bericht door willi »

De broek tot ‘vrouwelijk’ kledingstuk maken. . . Die hebben we nog niet gehad!
Wel, ik kan jullie meedelen dat veruit het grootste deel van alle op de markt gebrachte broeken een ‘vrouwelijke’ look hebben. (bijna alle zelfs)

Ikzelf heb nog 4 broeken in de kast liggen; damesbroeken wel te verstaan.
Een simpele driekwart spijkerbroek met omslag en split – een knalrode smalle, maar geen skinny, recht toe recht aan broek in glanzende stof (voor een tuniek) – een heerlijk zittende, elastische, driekwart broek zonder sluiting met een lang gebreid onderbeenboord – en het topstuk: een bronskleurige, lange, glanzende broek met veel zakken en ritsen en ook een gebreid boord met ritssluiting.

In al deze broeken wordt ik regelmatig met ‘mevrouw’ aangesproken. Dus niet alleen de rok, maar ook een groot deel van alle broeken staan voor ‘mevrouw’!
Ach, het went!

Edoch . . , zelfs de grootste stommeling beseft dat je niet te ver kunt gaan met het verbieden van kledingstukken voor de man.
Er zijn gelukkig nog broeken waar veel vrouwen ‘terecht’ haar neus voor ophalen. Van die echt ‘heren’broeken, zonder versiering, van boven wijd genoeg om niets van enige musculatuur ‘of iets anders’ te kunnen herkennen. Jullie weten wel: van die ‘pak’broeken. . . En natuurlijk de ‘gewone’ spijkerbroek. De werkbroek.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Vrouwenlaarzen?

Bericht door treintje »

Er zijn gelukkig nog broeken waar veel vrouwen ‘terecht’ haar neus voor ophalen.
Wat een geluk... :roll: Moet ik daar blij mee zijn? :?
Ik heb het al eens eerder gezegd; kleding voor de man is uitsluitend functioneel.
De dames maken overal mode items van, maar voor de man mag het alleen maar functioneel zijn.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Vrouwenlaarzen?

Bericht door willi »

Nee Treintje. "Wat een 'geluk' voor de traditioneel conservatieve man". (lulletje rozewater genaamd) Niet voor ons!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
slaus
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2007 15:45

Re: Vrouwenlaarzen?

Bericht door slaus »

Ik draag ook (vrouwen) laarzen met hak van 6 cm ,als ik mijn maat kan krijgen , ik vind ze erg stoer staan en lekker lopen met klikkende hakken, meestal met panty . en lange 3/4 rok . geweldig.
draag ze bijna altijd . slaus
Plaats reactie