Wat vind U van deze

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Wat vind U van deze

Bericht door mikvanes »

Treintje:
Ik had het over een latex panty, Viqueen, is dat ook te gewoontjes?
Ik heb een paar lange latex-kousen. Ja, dat is dus puur voor de foto. Dus, je trekt het aan, maakt de foto en bent blij dat het weer uitkan. Staat prachtig, maar is volstrekt ondraagbaar. Verder heb ik dan bij voorkeur een panty aan, omdat ze anders heel moeilijk aantrekken. Talk-poeder kan ook. Voor de glans heb je glansspray die niet echt gezond is, maar wel erg duur.

Je bedoelt vermoedelijk zo'n glimmende legging van kunststof. Ja, die zijn prima. Het probleem is alleen dat die nooit hoogglans zijn en als ze dat wel zijn, plakken ze en zijn ze niet duurzaam.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Wat vind U van deze

Bericht door Viqueen »

Latex hou ik niet van...en dat soort feesten is echt voor de show,dus met zo weinig mogelijk textiel zoveel mogelijk laten zien,oftewel een zoveel als mogelijk ' smashing ' plaatje neerzetten ;)

correctie:dat is mijn mening/definitie. natuurlijk zijn er ook die helemaal bedekt gaan,catsuit of zoiets of wat anders...
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Wat vind U van deze

Bericht door treintje »

@Mik: Nee, ik bedoelde echt latex. Weet ik veel of dat wel of niet draagbaar is, ik heb zo'n ding nog nooit aan gehad.
Ik heb er dus geen verstand van. Ik roep maar wat. ;)
@Viqueen: Smaken verschillen. Het was maar een suggestie.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Wat vind U van deze

Bericht door Viqueen »

Afbeelding

Deze zijn eigenlijk mooier,de vraag is of je hier op kunt lopen vanwege de hoge hak,ze zijn wel breed op zich.Zou dit kunnen zonder te oefenen zeg maar?
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Wat vind U van deze

Bericht door willi »

Nou Viqueen, dat hangt ervan af hoe sterk je enkels zijn.
Ik heb er ooit een paar gepast en er zelfs op gelopen; dat gaat prima zolang je maar rechtdoor loopt en geen plotselinge zijwaartse bewegingen maakt.
Bovendien is ‘t zeer vermoeiend, want ze wegen nogal zwaar.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Wat vind U van deze

Bericht door mikvanes »

Ze hebben niet alleen een hoge hak maar ook een plateau-zool. Dat loopt heel moeilijk. Ik zou zeker grondig oefenen en inlopen. Bovendien sta je, hoe dan ook, vrij labiel. Dus eigenlijk is het verstandig dan ook dans-oefeningen en evenwichtsoefeningen te doen.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Wat vind U van deze

Bericht door Viqueen »

Die worden het dus niet... :D
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Wat vind U van deze

Bericht door treintje »

Die hakhoogte valt m.i. nog wel wel mee hoor. Door de plateauzool kun je spreken over een bruto hakhoogte en een netto hakhoogte. De bruto hoogte lijkt vrij fors, maar feitelijk moet je de dikte van de plateauzool ervan af trekken en dan houd je de netto hakhoogte over. Die kon nog wel eens meevallen.

In hoeverre een plateauzool lastiger loopt hangt een beetje van de plateauzool af. Hoe breed of hoe smal is die? En hoe hoog is de plateauzool? Naarmate de hoogte/breedte verhouding groter wordt, worden ze lastiger beloopbaar. Ook de stabiliteit neemt dan af. Een smalle en/of hoge plateauzool is gevoeliger voor zwikken door de grotere hoogte/breedte verhouding. Een brede plateauzool die niet al te dik is hoeft dus geen probleem te geven.

En hoe vlak is de loopzool? Als de onderkant naar de tenen toe een beetje rond omhoog loopt, loopt het gemakkelijker dan wanneer de zool vrijwel vlak is. De zool zelf is rigide; die geeft niet mee. De tenen kunnen dus niet buigen om de voet te laten afwikkelen, dus helpt het als de zool ronder is, zodat je de voet toch 'rollend' af kunt wikkelen.

En dan is er nog een aspect dat meespeelt:
Het hangt ook van de schoenmaat af hoe je een bepaalde hakhoogte ervaart. De hellingshoek van de voet op een hak van 10 cm is voor maat 36 anders dan voor maat 43. Voor maat 43 moet, om dezelfde hellingshoek te krijgen, de hak eigenlijk hoger zijn, zeg pakweg 11 of 12 cm. (pas de stelling van Pythagoras maar toe; ik heb het niet nagerekend overigens)
Grotere maten moeten dus eigenlijk ook hogere hakken hebben om hetzelfde beeld te krijgen. In de praktijk is dat lang niet altijd het geval, en zijn de hakhoogtes voor de grotere maten vaak hetzelfde als voor de kleinere maten. Dat betekent dat zo'n schoen voor grotere maten 'gemakkelijker' is te belopen dan voor kleine maten.

Het gewicht van de plateauzool maakt ook uit, evenals of de plateauzool van teen tot hak één star geheel is, of dat het middendeel uit een normale leren of kunststof zool bestaat die flexibel is. En niet in de laatste plaats het materiaal en stevigheid van het bovenwerk. Leer is veruit te prefereren boven kunststof, geeft veel meer steun en het draagt ook nog eens vele malen prettiger. En als het bovenwerk meer steun geeft is de hakhoogte en stabiliteit minder snel een probleem.

Kortom: er zijn teveel variabelen in het spel om zo op het oog een inschatting te kunnen geven van de draagbaarheid.
Ik heb schoenen gepast en gedragen die op het oog niet te doen leken, maar die in de praktijk heel erg gemakkelijk liepen.
Maar het omgekeerde komt ook voor, dus schoenen die gemakkelijk lijken, maar waarvan ik niet wist hoe snel ik ze weer uit moest doen omdat het kl*te dingen waren.
Uitproberen is dus het devies.

Inlopen moet je altijd doen, dat heb ik laatst ook weer aan den lijve ondervonden. En wie zijn schoenen niet goed in loopt, moet op de blaren zitten. Eh, staan. Lopen. :-)
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Wat vind U van deze

Bericht door Viqueen »

je brengt me weer aan het twijfelen :mrgreen: maar gelukkig is het nog geen November..
Plaats reactie