Schuurman schoenen

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Schuurman schoenen

Bericht door treintje »

Dat ben ik wel met je eens, maar het gaat wel de goede kant op. Er komt steeds meer keuze in grote maten.
Ik vind er trouwens niet zoveel verschil tussen die laars van jou en die van je vrouw. Behalve de kleur is de hak van die van je vrouw wat anders, maar dat moet in maat 42 ook wel te vinden zijn lijkt me. Je moet er misschien wat langer voor zoeken.
Van de zomer heb ik bij Schuurman een paar laarsjes met zo'n hak op de kop getikt in de uitverkoop, alleen waren dat zomerlaarsjes en die hebben dus weer geen bont. Maar troost je: genoeg vrouwen met een grote maat zitten in hetzelfde schuitje als jij. Mijn eigen vrouw bijvoorbeeld. Die moet ook vaak lang zoeken.
Verder vind ik die laarsjes van jou eigenlijk net zo leuk.

Nu ik er nog eens naar kijk, zie ik je laatste opmerking. Hakhoogten zijn gelijk.
Dat is ook de belangrijkste reden waarom je die van je vrouw leuker vind, denk ik. Verhoudingsgewijs is de hakhoogte voor haar hoger, omdat ze een kleinere maat heeft. Kijk maar naar de hellingshoek van de zool. Die is bij jouw laars kleiner. Dat komt doordat de hakhoogte hetzelfde is, maar de zool langer. De hoek waaronder de voet staat is daardoor bij jou dus kleiner.
Daardoor komt de laars van je vrouw wat pittiger over dan jouw laars. Om hetzelfde beeld te krijgen als bij de laars van je vrouw moet je dus naar een hogere hak zoeken.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Schuurman schoenen

Bericht door willi »

Verder vind ik die laarsjes van jou eigenlijk net zo leuk

Beste Treintje, je hoort mij ook niet klagen.

Daardoor komt de laars van je vrouw wat pittiger over dan jouw laars.

Ik heb het laarsje van mijn vrouw in maat 41 gezien (die paste mij uiteraard niet), maar de hak had dezelfde hoogte als maat 36 en miste daardoor toch een deel van de pit.

Om hetzelfde beeld te krijgen als bij de laars van je vrouw moet je dus naar een hogere hak zoeken

Dat is dus een blijvend probleem. Damesschoenen/laarzen worden ontworpen op maat 36 – 37. . . Dan zijn ze dus op z’n mooist. De rest wordt naargelang het stijgen van de maat steeds vlakker en verhoudingsgewijs lager. De hakhoogte blijft namelijk vrijwel gelijk.
Info van de verkoopster.
Het bovenstaande geld trouwens ook voor herenschoenen vanaf maat 40 – 41.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Schuurman schoenen

Bericht door treintje »

Dat klopt inderdaad. Bij een grotere maat moet de hak eigenlijk ook wat hoger zijn om hetzelfde beeld te krijgen, maar in de praktijk gebeurt dat meestal niet. Het resultaat is dat de schoenen in grotere maten iets anders over komen dan in kleine maten.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Plaats reactie