Laarzen net zo bedreigd als rok

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Laarzen net zo bedreigd als rok

Bericht door willi »

En ik werd door het dragen van een paar laarzen al eens gezien als transseksueel.
Het keurslijf van voor mannen toegestane kleding is wel héél erg smal.
Je moet zelfs oppassen dat je je niet te goed verzorgt, want dat staat zo vrouwelijk.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Laarzen net zo bedreigd als rok

Bericht door Ludwigcw »

Tja laarzen,

Hier en daar vind je hoge schacht laarzen voor mannen, maar dan meestal in peperduren exclusief winkels, en de mannen die dat kopen dragen ze dan nog meestal onder een lange broek ( zonde van het geld ).
Een tweetal jaar terug kregen we eens een reklamefolder van LaRedoute met vermelding "Stoere mannelijk laarzen", een twaalftal modellen, allemaal met lage of platte hak, maar blijkbaar ook allemaal enkel voor de dames. :evil:
Nu bij LaRedoute hebben ze het onderdeel "Taillisme", dat zijn grote maten waaronder ook laarzen tot maat 44/45, voor diegene met grote voeten.

Ik draag al een viertal jaren hoge laarzen onder mijn 3/4 broek en sinds vorige jaar ook met een kniebroek die net onder de knie komt en als ik hem even omplooi tot net boven de knie. Tussen mijn laars en broek zie je dan een 10cm panty.
k' heb daar geen enkel reactie op, wordt zelfs bijna niet opgemerkt. :P

De oudere leden weten ondertussen al dat ik in eerste instantie een schoenenfreak ben, maar dan wel mooie draagbare schoenen. Dus bij de mannen valt er niet veel te rapen, en die high heels fetish modellen zijn ook zeker mijn ding niet.
Dat kunnen zowel schoenen met een platte als met een (max voor mij) 7cm hakje zijn, ik denk dat het vooral de leest is van de vrouwenmodellen die mij bekoord. Heb al veel het omgekeerde gehoord van vrouwen die een mannenleest liever zien.
Regelmatig heb ik een "wauw" :o gevoel als ik bepaalde modellen zie in de winkel/etalage. Iets dat ik nog maar heel zelden voorgehad heb met mannenschoenen.

Ik had al langer laarzen met een 6,5 fijne cowboyhak en puntneus, mijn vrouw was ondertussen die puntneusschoenen ( heb ook nog aanstekers met punt en 6cm hak) een beetje beu gezien, dus voor mij het moment om iets nieuw aan te schaffen met een hak. :lol:
In oktober 2008 kocht ik een paar enkellaarsjes met een hak van 4,5cm (samen gekozen met mijn vrouw).
Die lopen zalig en zijn mooi warm. En eveneens niemand die er notie van neemt. Zie foto;

Afbeelding

Schoenen met een hak draag ik wel altijd onder een lange broek en niet onder een rok, ook soms smalle jeans, als de hak niet te hoog is. ( schoeisel onder de rok hou ik momenteel nog bewust stoer mannelijk)
Ik heb enkele open schoenen (pumps) met een hak van 6 á 7 cm, en die draag ik onder een wijde jeansbroek, samen met mij vrouw door winkelstraten, de markt, winkelcentrums enz. Zolang je niet zelf steeds naar je voeten kijkt is er niemand die het opmerkt, of het is een enkeling die op een bank zit of je op een trap kruist (lagere ooghoogte) , maar dan volgt er enkel maar een verbaasde blik. :shock:
In januari nog bij "Schoenenreus", ja wij hebben dat nu ook in België blijkbaar, zwarte pumps gekocht met een 6cm hak voor € 11. Daar heb ik al een ganse dag met rondgelopen zonder vermoeide voeten te krijgen. Ik heb duurdere modellen waar het minder lang duurt. Zo zie je dat het niet altijd duur moet zijn, nu nog benieuwd hoelang te zool zal meegaan.

Hakken hebben ooit in het verleden ook de mannen toebehoord, sla er de geschiedenis maar op na. In de laate middeleeuwen droegen de mannelijke edellieden ook hakken, dit om letterlijk verheven te staan tegenover het gepeupel, en dat is nog maar één voorbeeld.

Groetjes Ludwigcw
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Laarzen net zo bedreigd als rok

Bericht door ecokilt »

Ludwigcw,
Weet jij adressen van hoge schacht laarzen voor mannen?
Want uit een cataloog zie ik dat niet zitten..
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Laarzen net zo bedreigd als rok

Bericht door RokSterNL »

Hallo Ecokilt,

Ik heet geen Ludwigcw, maar ik hoop dat je het desondanks toch op prijs stelt dat ik je ook van informatie voorzie. Want wij zijn hier per slot van rekening ook om elkaar te helpen.

In Antwerpen zit namelijk ook een vestiging van Van Wonderen Schoenen.

Onze vestiging in Antwerpen... hoe komt u daar:
Vanaf het centraal station Antwerpen loopt u via de
Keyserlei naar de Meir, u loopt de hele Meir af
tot aan het eind en dan ziet u aan uw rechterhand
de sportzaak United Brands.
Daar gaat u de hoek om, u loopt nu op de
St Katelijnevest even doorlopen en u ziet onze
zaak op nummer 25.
Martijn en Jacqueline ontvangen u graag.
Bijlagen
Kaart van Antwerpen waar Van Wonderen Schoenen zich bevindt en hoe je er naar toe moet reizen.
Kaart van Antwerpen waar Van Wonderen Schoenen zich bevindt en hoe je er naar toe moet reizen.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Laarzen net zo bedreigd als rok

Bericht door Roktom »

Ja Duitse soldaten en officieren droegen laarzen, zwart als ik het goed heb.
Toen ik in het leger zat ook, bruin.
Maar waar zijn die laarzen gebleven?
Het zijn toch mannen laarzen?
Of is dit het volgende, wat onze vrouwen hebben ingepikt.
Wat hebben we nog?
Boxerschort, ingepikt.
lange Onderbroek/legging , ingepikt.
Lang nachthemd. ingepikt.
Je gewone onderbroek, ingepikt.
Broek, ingepikt.
EN NU????????
Morgen niets meer aan???????????????
MANNEN DIT KAN ZO NIET DOOR GAAN.
Straks is er niet mannelijkst meer.
Laten wij die vrouwen zo hun gang gaan?
Als dat zo is wordt ik morgen ook een vrouw.
Ja ik wordt hier boos over.
Dit kan toch niet.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Laarzen net zo bedreigd als rok

Bericht door rokwens »

Nee, juist goed. Als vrouwen schoenen dragen met hoge hakken noemt men dat vrouwelijk, als ze schoenen dragen met platte zolen gaan ze niet zeggen dat dit herenschoenen zijn, alhoewel er geen verschil op zit., idem met sandalen en zeker de sportieve schoenen. Het blijven voor hen dus vrouwelijke schoenen. Dus het hele segment van mannelijke kleding dat zij tot zich genomen hebben, blijven ze vrouwenkleding noemen. Zogezien kunnen wij dan de rokken die we dragen ook mannenkleding blijven noemen. Dus als alle kledingvormen die vrouwen dragen 'vrouwelijk' zijn, en aangezien er geen kledingvormen zijn die ze niet dragen, is alle kleding vrouwelijk. En aangezien vrouwen veel meer broeken dragen dan rokken kan je zeggen dat de broek een uitgesproken vrouwelijk kledingstuk is, nog meer dan de rok.
Dus als je een panatalon uit je kast haalt heb je ook vrouwenkleding vast. Wat maakt het dan nog uit welke kleding je kiest, het kan toch altijd als vrouwenkleding bekeken worden.

btw, In Leuven, vlak in het centrum is een lingerie-, en nachtkledingwinkel waar men heren-nachthemden verkoopt.
In de kledingketens kan ik ze niet meer vinden. Ze zijn het sterven nabij omdat we ze niet kopen.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Laarzen net zo bedreigd als rok

Bericht door RokSterNL »

Rokwens, helemaal duidelijk. Zoals jij het verteld zie ik het ook. Beter is dan nog om het maar direkt om te dopen tot Unisexkleding. Wat ik al geschreven heb in mijn posting 'kledingkeuzevrijheid voor de man kan niet ver genoeg gaan' onder het hoofdforum Off topic, heb ik het ook al aangegeven.
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Laarzen net zo bedreigd als rok

Bericht door ecokilt »

Rokwens, heb je het adres van die winkel in Leuven?
Bedankt.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Laarzen net zo bedreigd als rok

Bericht door Viqueen »

Mijn laarzen heb ik gekocht bij Passo in Leeuwarden,daar hebben ze ook grotere maten.Ik durf nu ook al veel vaker [ja daar komt de naam weer] ' Dames ' kleding winkels binnen te stappen,omdat simpelweg alles wat daar hangt vele malen mooier is dan die saaie en uit het jaar nul stammende ' mannenkleding '

Zelfs als zouden er ' mannen ' laarzen in opmars zijn,ik koop de ' vrouwelijke ' variant wel,heb ik tenminste wat moois in huis.Zonder hoge hak trouwens,vind ik persoonlijk mooier.

Kijk ook eens bij http://www.Letra.nl daar heb ik ook een mooie set overknee laarzen gekocht,erg mooi.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Laarzen net zo bedreigd als rok

Bericht door RokSterNL »

Ben ik helemaal met je eens. Inderdaad met uitzondering van een aantal polo's die ik heb in kleur is segment mannenkleding bij uitstek gewoon saai en uit het jaar 0. De enigste variaties die ze kunnen bedenken zijn broeken met omslag, zonder omsslag. Colberts met lange revers en korte revers, 2 splitten in het rugpand, of 1 split in het rugpand van het colbert. Voor de rest allemaal armoe troef. Ook met de schoenen. Mannenlaarzen even lomp als de andere kleding.
Plaats reactie