Laarzen net zo bedreigd als rok

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Laarzen net zo bedreigd als rok

Bericht door ecokilt »

Gelezen op http://www.lifestyleman.com/2006/11/laa ... or_de.html
Laarzen voor mannen zijn momenteel in de winkels niet vindbaar.
De modewereld is momenteel nog veel te veel bezig met de vrouwen, en laat de mannen aan hun lot over.
Als je een winkel binnenstapt zie je voor mannen altijd hetzelfde hangen jaar in jaar uit, van afwisseling is er geen sprake.
Zowel in de kleding als in de schoenen.
Het wordt eens tijd dat de modewereld het eens over een andere boeg gooit, en het eens omgekeerd doet, weinig voor de vrouwen en zeer veel voor de mannen.
Deze opmerking gaat net zo goed over rokken als over laarzen.
Een verschil is wel dat het iedee "hoge laarzen zijn voor vrouwen" nog helemaal niet oud is.
Ergens plaatste ik zeze reactie:
Ik vind laarzen (zonder hakje en te veel versiersel) er meestal stoer uitzien.
Snap niet waarom er zo raar over gedaan wordt voor mannen.
Het absurde idee dat het alleen voor vrouwen is, is echt iets van de laatste jaren, maar sommigen doen alsof het nooit anders geweest is.
Midden vorige eeuw waren laarzen voor rijkswacht, militairen, boeren, .. - toch nogal mannelijk.
Laarzen zijn op zich niet mannelijk of vrouwelijk, maar gewoon voor iedereen die ze graag draagt!
Peter v

Re: Laarzen net zo bedreigd als rok

Bericht door Peter v »

En wat denk je van de western boot, dan vooral te vinden in de US, maar toch. Erg stijlvol, punt teen, tamelijk hoog hak. Echt een statement. Maar de heren kleding is dan ook niet zo gestijld op laarzen. Dames hebben ook heel vaak laarzen aan bij rokken / jurken. Maar natuurlijk net als de dames kunnen mannen in broek ook laarzen dragen. Dat heb ik nog gedaan in de jaren 70 toen ik motor reed, en een paar nog mooie rij laarzen van de motor politie tweede hands kocht, heerlijk waren die om te dragen. Met of zonder de motor. Ze liepen zalig, en waren heerlijk warm. Precies waar laarzen voor zijn, maar dan fatsoenlijke laarzen en niet van die :( rubber laarzen, geen porum. Ik zou niet weten waar je zulke laarzen nu zou moeten zoeken, het waren volgens mij geen paard rij laarzen, echte normale hoge laarzen, in "paard rij" stijl.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Laarzen net zo bedreigd als rok

Bericht door willi »

Laarzen vormen inderdaad een probleem. Ze zijn er te kust en te keur voor vrouwen, maar voor mannen, ho maar. Alleen als je het geluk hebt een kleine herenmaat te hebben, kun je op de damesafdeling nog wel eens wat passends vinden.
Mijn ervaring is dat de meeste schoenmodezaken voor vrouwen niet verder gaan dan maat 41 à 42 en de mooiste schoenen en laarzen soms niet verder dan maat 40.

Maar een enkele keer kan je geluk hebben tijdens de uitverkoop in een winkel waar je anders nooit komt. Zoals vorig jaar zomer, toen ik 3 paar leuke laarzen maat ‘43’ kon bemachtigen. Ze zijn er dus wel.
En dan is er nog de site van Roheco, waar je voor een billijke prijs damesschoenen en -laarzen kunt bestellen tot maat ‘48’, maar die zijn wel voorzien van hoge tot superhoge hakken (tot wel 12 cm).
Toch ben ik daar een keer geslaagd voor een paar hoge zwarte laarzen met een blokhak van 6 cm., die uitstekend draagbaar zijn vooral onder een oversized lange broek, maar natuurlijk ook, als je durft, onder een (lange) rok.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: Laarzen net zo bedreigd als rok

Bericht door w-sure »

Leek mij ook leuk, om onder mijn rokje laarzen te kunnen dragen, en heel mannelijk inderdaad. Op die travo sites zie je alleen laarzen met enorme hak, maar dat wil ik dus niet.

Ik heb nu op de site van de wehkamp twee paar laarzen besteld in maat 44. Daar is wel enige keus, er waren er ook zonder hak. Viel mij erg mee.

Je hebt natuurlijk ook http://www.vanwonderenshop.com, maar die site is niet up to date, ik had daar iets besteld, en ze mailden dat ze dat niet in huis hadden.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Laarzen net zo bedreigd als rok

Bericht door Roktom »

In de jaren 60/70 waren laarzen voor mannen in.
Ik weet nog goed dat ik ook van die laarzen had in die tijd.
Maar ja mijn opa had een lange onderbroek en een lang jurk model nachthemd.
Nu heet die lange onderbroek legging, en dat hemd een dames nachthemd.
Ja waar zijn onze kleding stukken gebleven?
Juist bij de dames, die hebben alles ingepikt, ook onze laarzen.
En dan heb ik het nog niet over het dames ondergoed, lijkt verdacht veel op heren ondergoed.....
Waar gaat dat heen?
Ik kan beter alles aan mijn vrouw geven, ruilen.

Het is wel gek dat ze een legging van haar wel uit leent, en haar lange t-shirt nachthemd ook.
Hoe zou dat toch komen?


Dank u opa.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Laarzen net zo bedreigd als rok

Bericht door willi »

Het is wel gek dat ze een legging van haar wel uit leent, en haar lange t-shirt nachthemd ook.
Hoe zou dat toch komen?


Wat dacht je . . . Ze weet drommels goed dat het eigenlijk onze kleren zijn.
Nu de rokken nog! Die zijn uiteindelijk óók van ons!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Laarzen net zo bedreigd als rok

Bericht door ecokilt »

In de jaren 60/70 waren laarzen voor mannen in.... Maar ja mijn opa ...
Als dit zo doorgaatzullen mannen het binnen 20 jaar zonder kleren moeten doen.
Je merkt vaak als er iets nieuws komt dat vele vrouwen er (terecht) op vliegen. Na een tijd lijkt het een vrouwenkledingstuk en zijn we het kwijt.
Het is zoals Peter V zo vaak zegt: gewoon dragen.. en dan wordt het of blijft het (ook) iets voor mannen.
Peter v

Re: Laarzen net zo bedreigd als rok

Bericht door Peter v »

Wat is het aardig om geciteerd te worden. :D :D :D :D 8-)
Ja, dragen die hap. Als nu nog al die luie donders op stonden en eindelijk ook gingen dragen én publiek, JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ;) :P Dan niet alleen zij, maar alle anderen die dat opmerken en mee willen, en hopelijk ook het voorbeeld volgen, zullen er van profiteren. Nog steeds geldt, begin zelf te lopen, pas als er genoeg reizigers zijn voor het traject, dan worden er bussen ingezet. .................... :roll: Ondertussen dan maar zelf te voet verder, kom jij tenminste op de plaats van bestemming. Die bestemming is verder leven, maar dan met een vrije keus in hoe we er uit willen zien, in de kleding die wij zelf even bepalen.

Wat het kleding aanbod betreft, zullen ook mannen in rokken ea, zich moeten verenigen, in een dusdanige manier dat ze een interessante groep vormen om iets voor te kunnen betekenen. Dat gebeurt niet als verreweg de meeste geïnteresseerden dat allen blijven. Dragen in het openbaar, Gothics hebben het voor elkaar gekregen, nu de mannen in rok.
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: Laarzen net zo bedreigd als rok

Bericht door w-sure »

Ok de laarzen zijn binnen. Heb meteen een foto op het foto album geplaatst.

Afbeelding.

wat vinden jullie?
Laatst gewijzigd door w-sure op 25 jan 2009 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Laarzen net zo bedreigd als rok

Bericht door rokwens »

kijk eens naar een film over Hitler, dan heb je mannenlaarzen genoeg gezien. En dat is niet eens zo erg lang geleden.
Onlangs kwamen er twee snotneuzen wat verkopen aan de deur. k'Doe open en er zegt er één : dag mevrouw, oh excuseer, dag meneer....Ik stond verteld, en dacht nadien na waarom die vergissing ontstond want ik had gewoon een lange broek aan en een trui en helemaal geen vrouwelijk tekstiel , tot mijn cent viel. Het waren waarschijnlijk mijn laarzen.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie