Poll datum bepalen bezoek Amsterdams Historisch Museum

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok

Poll datum bepalen bezoek Amsterdams Historisch Museum

Peiling eindigde op 25 aug 2010 08:28

Zaterdag 9 oktober
1
6%
Zaterdag 23 oktober
1
6%
Zaterdag 30 oktober
1
6%
Zaterdag 6 november
8
47%
Zaterdag 13 november
1
6%
Zaterdag 20 november
5
29%
 
Totaal aantal stemmen: 17

Ingemar
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2010 18:41

Re: Poll datum bepalen bezoek Amsterdams Historisch Museum

Bericht door Ingemar »

Goeden Avond mannen in rok in Nederland!

Ik ben de Zweds dat wens naar Amsterdam te komen vor de tentonstelling, mijn nederlands is van een avondkursus in Gotenburg, Zweden en ik heb het genomen om de geschiedenis van mein stad te leren, Gotenburg was in de 17-tiende euow de dertgrotste nederlandstalige stad buiten Nederland in de wereld, met Batavia en ik neem an Cape Town als nummer een en twee.
Waneer ik niet total daar ben op Nederlands moet ik zeggen: Excuseer mij maar ik woon in Zweden-.

Groetjes

Ingemar
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Poll datum bepalen bezoek Amsterdams Historisch Museum

Bericht door Jos »

Mij maakt de tijd niet zoveel uit, als ik maar weet, wie van jullie ik mee kan nemen naar Amsterdam. Ik denk hierbij aan jptje en ieder ander die min of meer op de route woont van zuid limburg naar Amsterdam. Daarnaast heb ik een andere vraag:
wie van jullie is bekend in het Amsterdam van vandaag, want mijn kennis dateert uit 1976, toen ik stage gelopen heb bij Shell en te voet de stad heb verkend. Nu kom ik met de auto en wil graag weten, waar ik op een goede manier kan parkeren (natuurlijk zo goedkoop mogelijk), vroeger kon dat prima in Rapenburg, maar ik denk dat dat niet meer gaat
een fervent rokdrager
Ingemar
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2010 18:41

Re: Poll datum bepalen bezoek Amsterdams Historisch Museum

Bericht door Ingemar »

Jos!

Mijn laatzte bezoek in Amsterdam was ongever tot de tijd wanneer de muur in Berlin in de geschiedenis ging en Amsterdam CS daar ben ik "tuis".

Groetjes

Ingemar
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Poll datum bepalen bezoek Amsterdams Historisch Museum

Bericht door Jos »

Hej Ingemar,

hartelijk welkom op ons nederlands forum rok voor mannen en ik zie net, dat jij vermoedelijk recenter in Amsterdam bent geweest als ik, want de Berlijnse muur was in november 1989, vlak voor de geboorte van mijn dochter en daarna ben ik nog maar een keer in Amsterdam geweest voor een cursus, waar alle vervoer en alles al geregeld was
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Poll datum bepalen bezoek Amsterdams Historisch Museum

Bericht door RokSterNL »

Hallo Ingemar,

Hartelijk welkom, en ik vind het fantastisch dat je ons in het Nederlands aanspreekt. Vind dat knap hoor, want Nedelands is volgens wat ik ooit van buitenlandse mensen heb gehoord niet eenvoudig.

Ik kijk met plezier uit naar je komst op 6 november.

Tot ziens !
Ingemar
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2010 18:41

Re: Poll datum bepalen bezoek Amsterdams Historisch Museum

Bericht door Ingemar »

RokSterNL schreef:
Viqueen schreef:Zaterdag 6 November dus.

Hoe laat zullen we afspreken in Amsterdam bij het CS?
6 november is dus de datum waar de meeste voorkeursstemmen op gekomen zijn.

Ik denk dat dat vroeg genoeg is, omdat we ook rekening moeten houden met mensen die van verder moeten komen. Omstreeks 12.00 uur of net als bij de bijeenkomsten om 13.00 uur ?

Het is ook weer afhankelijk van hoe laat de trein arriveert van mensen die van het OV afhankelijk zijn.

Als de andere mensen die komen ook aan willen geven of 12.00 of 13.00 uur goed is.

@Jos, Wil jij dan Ingemar inlichten over de tijd ?
Hallo RokSterNL!

Ik wens al am vordag, vrijdag uit Gotenburg reisen zo ik zulde bei CS daar zijn kunnen al om 12 uur om de mogelijkheit te hebben jullie uit de Nederlandse groep te ontmoeten als ik al van morgen in Amsterdam daar ben.
Is het overhofd iemand uit de groep dat in Amsterdam woont om daar ook een avondprogramma te krijgen?
Groetjes

Ingemar
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Poll datum bepalen bezoek Amsterdams Historisch Museum

Bericht door RokSterNL »

Hoi Ingemar,

Prima, ik wil nog wel graag ook van de andere leden die zich aangemeld hebben weten hoe laat ze willen komen.
De meeste stemmen gelden.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Poll datum bepalen bezoek Amsterdams Historisch Museum

Bericht door RokSterNL »

Weet niet of ik nu zeker kan komen.

Ik heb geen geld om met de trein te komen. Zou wel die 10 Euro kunnen betalen voor de toegang van het museum. Brood neem ik zelf mee.
jan

Re: Poll datum bepalen bezoek Amsterdams Historisch Museum

Bericht door jan »

Reizen naar het AHM met de trein is het handigst. Buiten het station stap je op tram 1, 2 of 5. Deze stopt vlak voor de achteringang van het museum (halte spui) aan de Nieuwezijds Voorburgwal.
Met de auto kun je parkeren in de Bijenkorfparking. Dan loop je in 10 minuten naar de vooringang van het museum in de Kalverstraat 72. Hou wel rekening met bijna 5 euro per uur.

Een alternatief is gratis parkeren in een zijstraat van de van Boshuizenstraat in Buitenveldert en dan lijn 5 nemen. Ook weer uitstappen halte Spui. Je hebt hiervoor wel een OV-chipkaart nodig.

Als ik zelf naar Amsterdam ga kies ik altijd voor de laatste optie, dat is het goedkoopst.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Poll datum bepalen bezoek Amsterdams Historisch Museum

Bericht door Jos »

bedankt Jan,
dat is een geweldige tip, vooral omdat ik vanuit het zuiden kom, is Buitenveldert een prima lokatie. Goed dat je het vertelt van de OV-chipkaart, want die heb ik nog niet, omdat ik vrijwel altijd met de auto reis (LPG, lekker goedkoop).
een fervent rokdrager
Plaats reactie