Poll datum bepalen bezoek Amsterdams Historisch Museum

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok

Poll datum bepalen bezoek Amsterdams Historisch Museum

Peiling eindigde op 25 aug 2010 08:28

Zaterdag 9 oktober
1
6%
Zaterdag 23 oktober
1
6%
Zaterdag 30 oktober
1
6%
Zaterdag 6 november
8
47%
Zaterdag 13 november
1
6%
Zaterdag 20 november
5
29%
 
Totaal aantal stemmen: 17

Gebruikersavatar
Natuurmens
Berichten: 125
Lid geworden op: 05 feb 2008 08:32
Locatie: Berltsum Friesland

Re: Poll datum bepalen bezoek Amsterdams Historisch Museum

Bericht door Natuurmens »

Hoop dat jullie een leuke dag hebben. Helaas dit is niet voor me weggelegd
Je kunt je in rok/kilt mannelijke kleden. Dan staat en zit het berengoed. Ik vind dat het forum de vrouwelijke richting is uitgaan, en kan me daarmee niet verenigen. Om deze reden heb ik besloten dit forum te verlaten.
Gebruikersavatar
john
Berichten: 228
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: Poll datum bepalen bezoek Amsterdams Historisch Museum

Bericht door john »

Hierbij nog een tip voor de treinreizigers.
Het Kruidvat heeft deze week weer NS-kaartjes in de aanbieding voor maar 12,50, voor een hele dag reizen.
Je moet alleen even op de juiste datum letten en het geld alleen in het weekend.

John (die zeer waarschijnlijk niet bij kan zijn)
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Poll datum bepalen bezoek Amsterdams Historisch Museum

Bericht door rokwens »

Is het dan uiteindelijk 6 november ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Poll datum bepalen bezoek Amsterdams Historisch Museum

Bericht door RokSterNL »

Ja, de poll wijst het ook uit aan het aantal stemmen wat uitgebracht is geworden. Ingemar uit Zweden kon zover ik weet alleen maar op die datum. Niet dat wij daar als groep rekening mee gehouden hebben. Kennelijk was 6 november voor de meeste mensen die komen, de beste mogelijkheid.

Vraag: Ik weet het natuurlijk niet zeker, omdat je vanwege de afstand vertelde in een eerdere post niet te kunnen komen. Overweeg je dan nu toch misschien te komen naar de bijeenkomst ?
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Poll datum bepalen bezoek Amsterdams Historisch Museum

Bericht door rokwens »

Inderdaad, ik vind het erg ver en daarom heb ik dit item ook niet meer zo op de voet gevolgd.
En er waren nog andere elementen die een beslissing op langere termijn in de weg stonden.
6 november staat nog vrij in mijn agenda. Als er iemand (kostendelend) zou mee-rijden vanuit Antwerpen
dan zie je me daar wel. Gezien de afstand wil ik er dan wel een hele dag van maken en dus vroeg in de ochtend vertrekken.
Wie interesse heeft kan me een PB sturen.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Poll datum bepalen bezoek Amsterdams Historisch Museum

Bericht door Viqueen »

Een 1e klas kaartje kost 44,90[zelfde prijs als een 2e klas] van Leeuwarden naar A-dam,zal ik dan maar met de trein gaan?Want met benzine ben ik dat ook kwijt,en komt het parkeren er nog bij.

Mijn zus gaat niet mee omdat ze moet werken.Wel wat flauw,want ik had het ruim van te voren met haar afgesproken.Ze heeft ook niet veel geld.

Hopelijk durf ik het aan,om alleen met de trein te reizen.Het is ook niet zover natuurlijk.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Poll datum bepalen bezoek Amsterdams Historisch Museum

Bericht door RokSterNL »

Dat is heel erg jammer zeg, Viqueen.

Ik heb natuurlijk makkelijk praten.
Heb ook met dit zelfde punt ooit te maken gehad, maar de trein is zoveel ontspanender dan met een tram of bus reizen in rok. Ik ervaar het als heel prettig. Ik kan mij voorstellen dat je gespannen bent, want dat heb ik ook gehad. Toch zou ik je willen adviseren te komen. Ik kijk erg uit naar onze ontmoeting.

Mag ik je een advies geven ?
Ga of op het balkon zitten van de trein, dan lopen de mensen wel langs je, of ga direkt in een rijtuig zitten bij de deuren, zodat je direkt bij de uitgang bent van de trein, zodat je niet door de hele wagon hoeft te lopen. Ja het kan natuurlijk zijn dat er al mensen zitten, maar als er nog plek vrij is, probeer stoïcijns tegenover die mensen te gaan zitten, en buig zeker je hoofd niet neer. Kijk gewoon rond om je alsof er niets aan de hand is. Nogmaals ik weet dat het zweet je misschien nu al uitbreekt, maar ik wil je alleen maar een hart onder de riem steken, en een goedbedoeld advies geven. Tenminste zo heb ik het in het begin gedaan. Nu maakt het mij niet meer uit of ik halverwege de wagon of bij de deur zit. Nog wel, als je ziet dat er van die opgeschoten gasten zitten, ga daar dan niet zitten. Succes en tot zaterdag. :D
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Poll datum bepalen bezoek Amsterdams Historisch Museum

Bericht door Jos »

Hallo Viqueen

jammer dat je zus niet mee gaat. Maar als je doet als rokster al aangeeft, wat zou er moeten gebeuren.
Je doet gewoon zoals altijd, bent netjes gekleed, alleen iets anders als de meeste (saaie) mannen gekleed. Ik denk dat je in Amsterdam je ogen kunt uitkijken, als je erop let hoe mensen daar gekleed gaan.
Dus tot zaterdag
een fervent rokdrager
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Poll datum bepalen bezoek Amsterdams Historisch Museum

Bericht door Viqueen »

De actie loopt nog steeds bij kruidvat als ik het goed heb.Ga morgen meteen kijken[onder werktijd :D ] of er nog een groen kaartje te krijgen is.

Ik zie wel tegen de reis op Jos,maar dat heeft andere redenen dan alleen de kleding.

Ik ben bekend met Amsterdam,dus daar voel ik me wel thuis.Hopelijk doe ik nog wat kracht op deze week.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Poll datum bepalen bezoek Amsterdams Historisch Museum

Bericht door Jos »

Viqueen schreef:Ga morgen meteen kijken[onder werktijd ] of er nog een groen kaartje te krijgen is.
ik weet niet wat een groen kaartje is, Viqueen.
Maar misschien is het voor iedereen nog slim om even te kijken: hier op het forum of op de site van het museum op wat voor manier je korting kunt krijgen. In ieder geval voor leden van de ANWB (7,50 ipv 10)
een fervent rokdrager
Plaats reactie