bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door Jos »

DIDI69 schreef:Hoi Jos,
De beste optie is dan met tram 7 of 15, parkeren op de Grote Steenweg (gratis vanaf Berchem) of bv op de parking vd Carrefour & GB Quick (in Berchem).
Indien meer info nodig, stuur maar een pm
Hoi Didi
ik zie net pas jouw posting van do 13 okt 23.29 uur, deze is al behoorlijk uitgebreid. Ik heb hem vermoedelijk gemist, omdat ik zelf ook een reactie zat te typen rond die tijd (23.34 uur)
een fervent rokdrager
DIDI69
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2008 00:05
Locatie: Antwerpen - Vlaanderen - Belgie

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door DIDI69 »

Planning ?
Samenkomst om 13:00 uur
Nadien ??

Heb enkel voorstel bezoek aan Modemuseum gezien ...
Terrasjesweer wordt het waarschijnlijk niet ...

Voorstellen van de verwachte deelnemers ???
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door Jos »

aangezien wij deze keer met een internationaal gezelschap zijn, is het zeker zinvol, dat we ons aan elkaar voorstellen. Een voordeel is er, dat we elkaar redelijk gemakkelijk kunnen herkennen :)
Daarnaast zal ik zorgen, dat iedereen mij op mijn mobiele telefoon kan bereiken, mocht er iets zijn.

De planning voor de middag lijkt mij redelijk eenvoudig:
op het verzamelpunt rond 13.00 uur, lijkt het me handig eerst een kopje koffie of zo te nuttigen op het Hendrik Conscienceplein, mocht iemand vertraging hebben, is dat ook geen probleem. Hier kunnen we elkaar een beetje leren kennen. Vervolgens een kleine wandeling door een stukje Antwerpen met hopelijk goed weer, waarna we vervolgens een op een andere, nog te bepalen lokatie, verder kennismaken en mij lijkt een centraal thema deze keer niet verkeerd: hoe kunnen wij met onze beperkte mogelijkheden de rok voor de man meer en efficienter promoten. Ik denk, dat we hier veel hulp kunnen verwachten van onze franse gasten, die nu al meer aan de weg timmeren.

Ideeen over de route en de te bezoeken lokatie zijn van harte welkom, want zelf ben ik volslagen onbekend in Antwerpen, helaas.
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door jan »

Heel misschien, afhankelijk van vele factoren, zou het zo kunnen zijn dat ik stiekum even kom kijken maar reken er niet op.
Gaarne zou ik van DiDi69 vernemen hoe de tram wordt betaald; Betaal je in de tram aan de bestuurder of moet je zoals bij ons van te voren een chipkaart kopen?

Even een waarschuwing voor degenen die via Breda rijden over de E19: Er zijn vaak werkzaamheden zoals vorige week zaterdag toen er 25 kilometer file stond. Dus even van te voren checken.

Voor de volledigheid hier de route vanaf de Groenplaats: Loop vóór het witte Hilton langs (Hilton aan je rechterkant) en in de hoek schuin rechts naar de Melkmarkt/Korte Koepoortstraat. (ben benieuwd of het fruitstalletje er nog is)
Loop tot aan de Wijngaardstraat , ga daar rechtsaf en wat verder is het H C plein.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door mrcsk »

jan reijman schreef:Heel misschien, afhankelijk van vele factoren, zou het zo kunnen zijn dat ik stiekum even kom kijken maar reken er niet op.
Gaarne zou ik van DiDi69 vernemen hoe de tram wordt betaald; Betaal je in de tram aan de bestuurder of moet je zoals bij ons van te voren een chipkaart kopen?

Even een waarschuwing voor degenen die via Breda rijden over de E19: Er zijn vaak werkzaamheden zoals vorige week zaterdag toen er 25 kilometer file stond. Dus even van te voren checken.

Voor de volledigheid hier de route vanaf de Groenplaats: Loop vóór het witte Hilton langs (Hilton aan je rechterkant) en in de hoek schuin rechts naar de Melkmarkt/Korte Koepoortstraat. (ben benieuwd of het fruitstalletje er nog is)
Loop tot aan de Wijngaardstraat , ga daar rechtsaf en wat verder is het H C plein.
JA en NEEN? Waarom dit even je kunt in de tram zelf je kaartje kopen maar wel iets duurder als in een tramwinkel.
Eigelijk op 2 manieren dat het een duurder is dan het andere.
Oké vrienden ik wens julie daar veel plezier ginder in Antwerpen
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door ecokilt »

Normaal gezien kom ik ook.
Wellicht ben ik dan rond 12.20 u in station centraal.
Over de tram:
"Betaal je in de tram aan de bestuurder of moet je zoals bij ons van te voren een chipkaart kopen?"
"in de tram zelf je kaartje kopen kan, maar is iets duurder dan in een tramwinkel."
Wellicht vind je ook een automaat om een kaartje vooraf te kopen.
En biljet voor 1 of 2 zones kost 1,2 in voorverkoop en 2 euro op de tram zelf.
Een sms-ticket voor 60 minuten kost je 1,45, maar dat moet via BASE, Mobistar of Proximus en ik denk dat in Nederland andere providers zijn.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door Jos »

ecokilt schreef:Normaal gezien kom ik ook.
van harte welkom Ecokilt, hoe meer zielen, hoe meer vreugd :D
ik heb je bijgeschreven op de lijst
een fervent rokdrager
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door rokwens »

Je kan ook te voet van het centraal station naar het conscienceplein. Dat duurt 15 tot 20 minuten.
Zie google-maps
Dus als je om 12u20 aankomt ben je er nog ruim op tijd.

Het is uiteraard interessant om eens een klein toertje te doen in het centrum.
Vanuit het Conscienceplein, richting grote markt met mooie oude gevels - stadhuis
De beroemde OLV-kerk met anderhalve toren, de waterput, de groenplaats, Dries van noten en
modemuseum, vlaaikesgang, de scheldekaaien, het Steen. Het bruin cafeetje "den Hopsack"
De Meir is niet meer zo leuk. De winkels die je daar ziet zijn meestal Nederlandse en Engelse ketens,
die je overal ziet. Daar moet je niet speciaal voor komen. Alleen de winkel Desigual is nog de moeite.
Je kan ook het café "de muze" bezoeken waar de legendarische folkzanger "Ferre Grignard" vaak vertoefde.
Dat is vlak bin het Conscienceplein.

Onder in de "boeren toren" aan het begin van de Meir is een supermarktje met een snackbar.
In het centrum vind je genoeg frituurtjes (o.a frituur N°1 ) en pizzabars. Ook een Mcdo.
Aan de Scheldekaai , is een taverne waar je voor 8€ kan eten.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door jan »

ALS ik kom beperk ik wel de anderen door mijn moeizame benen. Centraal station naar het HC-plein doe ik niet lopend want dat haal ik helemaal niet. Op de site van delijn.be heb ik gezien dat ik vanaf het Astridplein met lijntje 10 makkelijk bij het HC-plein kan komen. Waar zouden we zijn zonder internet.
Ik reis dan met de auto naar Rotterdam, pak een tram naar CS en de trein naar Antwerpen waar ik 12.00 uur aankom. Heb ik tijd zat.

Eenmaal allemaal bij elkaar zien we verder wel. In langzaam tempo kan ik wel naar Brabo lopen.

Voor mij geldt: als er maar terrasjes zijn met rooibos thee. En lekker weer natuurlijk.

O ja, Ecokilt, in Nederland wemelt het van de Desigual winkels.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Jean Luc
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jun 2011 16:15
Locatie: Mettet

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door Jean Luc »

Beste allemaal,
Jean Appriou de webmaster van HEJ zal in Antwerpen op vrijdag avond, dan kunt u contact opnemen met het volgende nummer 0033603194209
Goede reis voor iedereen en tot zaterdag
Jean-Luc
Gesloten