Verslag bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door treintje »

Graag gedaan, Jos. Ik weet eigenlijk niet of dat ook de bedoeling was, maar ik zag dat er nog geen verslag was dus ben ik maar gaan schrijven.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2107
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door Jos »

mijn einde van de zeer gezellige en mooie dag was voor mij wat minder. Ik was pas om 12 uur bij de auto, die op zo'n 200 meter van de buitenring stond, maar helaas was die kant op eenrichtingsverkeer en moest ik terug de stad in. Bij de volgende route richting buitenring had de politie de hele boel afgezet en kon ik ook niet door. Zo reed ik uiteindelijk om kwart voor een de stad uit en was een uur later thuis. Mijn zondag was verder gevuld met het leggen van laminaat op de laatste kamer boven, hetgeen de hele zondag in beslag heeft genomen. Dat krijg je als je perse op zaterdag andere dingen moet doen, zoals een bijeenkomst van rok voor mannen in Antwerpen ;)
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door willi »

Mik:
Als je erover nadenkt, zit er aan het rokdragen door mannen inderdaad een duidelijke politieke implicatie. Het kan namelijk alleen in landen waarin de burgerrechten voldoende gewaarborgd zijn
.

Ik zou zeggen, in landen waar burgers min of meer worden beschermd tegen ‘anti-anders-zijn hooligans’.

Persoonlijk denk ik dat wat je uitstraalt met je uiterlijk, veel belangrijker is. Veel mensen zien je. Dat gaat snel en automatisch. Maar hoeveel krijgen zo'n folder, lezen die en wat blijft er dan hangen? Ik ben dus geneigd te denken dat wat mannen in rok uitstralen, uiteindelijk veel belangrijker is dan zo’n folder

Helaas, het maken van zo’n folder is mijn vak, maar je hebt gelijk, mond op mond reclame werkt intensiever. Met andere woorden, een directe (uiterlijke) confrontatie werkt beter . . . of als ’t verkeerd uitpakt, slechter!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door mikvanes »

Een folder maken is niet verkeerd en geen verspilde moeite. Maar het probleem is dat je hem eerst bij de mensen moet krijgen, vervolgens moeten ze hem lezen en dan is de vraag, wat blijft er na het lezen hangen.

Wat mij bijvoorbeeld in Antwerpen opviel, was hoe stralend Jos er uitzag. Jos in een rok is gewoon Jos in een rok, zou je denken, maar op een of andere manier straalde Jos nu iets uit waardoor je als buitenstaander onmiddellijk het idee kreeg dat je ook zo in je vel zou willen zitten. Dat vormt voor mijn idee een veel overtuigender reclame dan iedere foldertekst.

Bij Karli had je het omgekeerde. Mensen die die plaatjes zagen, gingen spontaan zeggen dat hij toch wel wat ongemakkelijk keek.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door mikvanes »

Jos:
Mijn zondag was verder gevuld met het leggen van laminaat op de laatste kamer boven, hetgeen de hele zondag in beslag heeft genomen.
Dat doe je in rok?
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door jan »

Folders worden al dan niet aangenomen en al dan niet gelezen en uiteindelijk weggegooid.
Je denkt weer negatief, Willi, de confrontatie pakte zaterdag zeer goed uit en dat blijft wél hangen bij het publiek:

"Weet je wat ik vandaag zag in de stad, liefje? Allemaal mannen in rok.--- Gut schat, moet jij ook doen"
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door willi »

Beste Jan, ik schreef: ‘een directe (uiterlijke) confrontatie werkt beter . . . of als ’t verkeerd uitpakt, slechter!’.

Dit is niet negatief maar gewoon realistisch. Toch?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door willi »

Mik:
maar op een of andere manier straalde Jos nu iets uit waardoor je als buitenstaander onmiddellijk het idee kreeg dat je ook zo in je vel zou willen zitten. Dat vormt voor mijn idee een veel overtuigender reclame dan iedere foldertekst.


Dat bedoel ik. Wat je over Jos schrijft is niet in een stukje drukwerk te vatten (of het zou een glamourblad moeten zijn met uitmuntende foto’s), terwijl dat van Karli juist blijft hangen als een negatief voorbeeld. Zelfs bij ons.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Verslag bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door Wiha »

Mooi dat jullie het naar je zin hebben gehad. Ben erg benieuwd naar de foto's
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Verslag bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door mikvanes »

Ik heb net een tijd doorgebracht op de website van Association HEJ (http://asso.i-hej.com/). Mijn Frans is niet zo best, maar als je hem in Google opvraagt, kun je alles door Google laten vertalen. Dat werkt goed genoeg om het meeste te kunnen begrijpen.

Wat me dan opvalt, is dat ik hele verhalen krijg in de trant van: mannen liepen altijd al in rokken, dat mannen niet in rokken kunnen lopen is seksistisch, het gaat om de vrijheid. Het lijkt wel een soort politieke partij.

Maar als je dan tenslotte bij de foto's aankomt, krijg je minimale plaatjes te zien waarin de gezichten ook nog vaak vervaagd of zwart gemaakt zijn. Dat komt op mij over als: we willen graag in rok lopen, maar we durven dat eigenlijk niet goed.

Als ik even een steekje mag geven, dat doet me nogal aan Willi denken. Hele verhalen over hoe onrechtvaardig de wereld in elkaar zit, maar als puntje bij paaltje komt niet naar buiten durven. Dat ik hier Willi noem, komt trouwens vooral omdat hij heel actief is op het forum. Ik weet dat er veel meer forumleden zijn, waar het eigenlijk net zo gaat.

Ik vind dat wat slap. Niemand belet je om een rok te dragen. Dus als je vindt dat dat moet kunnen, moet je het gewoon doen en moet je je ook durven laten zien.

Ik ben realistisch genoeg om te erkennen dat dat soms problemen kan geven. Zeker met je vrouw, kinderen en op je werk en misschien ook nog wel in de buurt waar je woont. Is het dat waard? Persoonlijk zou ik zeggen van niet, maar voor mij is het verder geen punt meer, dus ik kan dat gemakkelijk zeggen.

Maar als je echt vindt dat die rok voor mannen moet kunnen en dat het een belangrijk punt is, dan moet je ook bereid zijn strijd te leveren. En dan moet je dus ook bereid zijn je in ieder geval duidelijk te laten zien.

Op mij komt die HEJ-website dus nogal over als: we willen dit graag, we vinden dat het moet kunnen, maar we durven niet goed. Met andere woorden: je wilt je als man niet alleen afwijkend kleden, maar je bent ook nog eens een bangerik. Dat vind ik geen echte reclame voor de man in rok.

En dat is dus meteen een reden waarom zo'n bijeenkomst in Antwerpen toch heel belangrijk is. Je laat zien dat je je durft te laten zien.
Plaats reactie