Verslag bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok
Jean Luc
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jun 2011 16:15
Locatie: Mettet

Verslag bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door Jean Luc »

MERCI .
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door Viqueen »

hoe was de meeting?
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door jan »

Geweldig gezellig. Verslag en foto('s) volgen nog.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door RokSterNL »

Ik heb Jos al gesproken, en wat ik gehoord heb is dat het tot in de late/vroege uurtjes geduurd heeft.

Het gaat er om dat jullie het naar jullie zin hebben gehad.

Ben benieuwd naar het verslag en de foto's. Die moeten nog even op zich laten wachten, want die moeten van diverse mensen komen. Die moeten ook net tijd hebben om het te versturen.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door treintje »

Het was inderdaad erg gezellig en we zijn pas laat naar huis gegaan. Op het hoogtepunt waren we met een man of 12, dus best een flinke grote groep. We hadden dan ook veel bekijks, veel meer dan in Amsterdam eerder dit jaar. Het was een internationaal gebeuren met deelnemers uit Nederland, België Duitsland en zelfs uit Frankrijk. Voor de lijst met namen kijk ik even naar Jos; hij heeft die beter op het netvlies dan ik, denk ik. Ik heb lang niet alle namen onthouden. Bovendien spreek je elkaar dan met de eigen naam aan, en dan weet je weer niet hoe die persoon op het forum heet. Lastig hoor.

De ontmoeting was op het Hendrik Conscienceplein, en bij een cafeetje in een aanpalend straatje hebben we eerst een kopje koffie gedronken en kennis gemaakt. Ik vond het leuk dat ik nu ook met Jan kennis heb kunnen maken. Hij bleek toch gekomen te zijn ondanks dat dat vooraf nog niet zeker was. Chappoo! Iedereen bleek trouwens aangenaam gezelschap en het was aardig om te zien dat sommige personen elkaar mee bleken te vallen. :D Als je de verhitte discussies op het forum leest dan lijkt het soms bijna alsof we elkaar naar het leven staan, maar bij zo'n ontmoeting zie je dat er hele leuke en prettige mensen achter schuil blijken te gaan.

Na de kennismaking zijn we gaan wandelen naar het Groenplein, waar Jan afscheid van ons nam. Op het Groenplein trokken we de aandacht van een groep toeristen die meer belangstelling hadden voor ons dan voor de kathedraal waar de gids ze op wees. :D
Na enige besluiteloosheid en overleg zijn we toen door de stad gaan wandelen en heeft Rokwens ons enkele mannenrok-gerelateerde plekjes in Antwerpen laten zien, zoals Dries van Noten, de tentoonstelling over Walter van den Beirendonck, waar we wegens tijdgebrek overigens niet naar binnen zijn gegaan, en een winkel van Fish and Chips, waar die in het verleden mannenrokkken heeft verkocht. Bij het verlaten van de winkel ontstond er spontaan een opstopping van opnieuw een toeristengroep, die verbaasd naar ons stond te kijken en te fotograferen.

Uiteindelijk zijn we op een terras aan de Schelde neergestreken en hebben we daar gezellig wat gedronken, en werden we aangesproken met de vraag of we een vrijgezellenfeest hadden. Toen Jos ontkennend antwoordde, moest hij uitleggen wat het dan wel was. Na een aantal consumpties, gezellige maar ook diepzinnige gesprekken, en enig geharrewar met afrekenen zijn we vertrokken om een restaurant te gaan zoeken om wat te eten. Het liep inmiddels al tegen zessen, en niet iedereen ging mee om te eten. Een paar gingen er naar huis, Rokwens was al eerder vertrokken en Yoram en Radix moesten nog even naar het hotel en zouden later naar het restaurant komen. Zo kwam het dat we met zijn vieren een restaurant binnenstapten in afwachting van de twee Duitsers die zich nog bij ons zouden voegen. Dat liet even op zich wachten waardoor we pas laat gingen eten. Na afloop kwamen we weer terug op het Groenplein, alwaar een jongedame spontaan op Mik afstapte met de vraag: Mag ik met u op de foto? Nadat de foto gemaakt was scheidden onze wegen zich en gingen we allen ons weegs naar huis of hotel.

Op de dag heb ik tot mijn niet geringe verbazing 2 verschillende mannen in rok in het wild gezien. Eén daarvan had ons in de smiezen maar maakte helaas geen contact. De ander zag ons niet. Een opmerkelijk hoge score aangezien ik normaliter zelden soortgenoten in het wild tegen kom, laat staan twee op dezelfde dag. Verder heb ik ook nog wat andere alternatieve en androgyne types gezien. Kennelijk biedt Antwerpen plaats aan veel andersdenkenden. Opmerkelijk genoeg trokken we desondanks toch flink de aandacht. Ik heb veel mensen hun fototoestel op ons zien richten, wat ik persoonlijk weer wat minder vond.

Wat mij betreft was het een geslaagde bijeenkomst.
Laatst gewijzigd door treintje op 30 okt 2011 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door jan »

Ik vond het een bijzonder aangename ontmoeting en was op tijd weer thuis. De gehele treinreis terug had ik een big smile op mijn gezicht, ook al omdat het me was gelukt ondanks mijn beperkingen tóch erbij te zijn.

Misschien de volgende keer weer?

Rokdragende mannen in het wild heb ik al vaker gezien; wij zijn beslist niet de enigen!
Laatst gewijzigd door jan op 30 okt 2011 20:07, 4 keer totaal gewijzigd.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door treintje »

Ach, excusez moi! Ik zal het aanpassen.
Volgende keer ben ik er zeker weer bij, en ik hoop jij ook. Jammer dat ze geen Rooibosthee hadden ;-)
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door Viqueen »

Goed om te lezen dat het jullie goed bevallen is.

Mocht er weer wat afgesproken worden in Amsterdam dan hoop ik er ook weer bij te zijn.Maar ik wil eerst weer beter in mijn vel zitten en zo ,ook omdat ik met mijn hypervent. zit
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door mikvanes »

Het was heel geslaagd. Heel fijn ook dat het Jan gelukt was erbij te zijn. Goed hem eens in levende lijve te zien en hem persoonlijk te spreken. Is toch heel anders dan via zo'n forumdiscussie. Bijzonder ook dat we met zoveel nationaliteiten bij elkaar waren (België, Frankrijk, Duitsland, Nederland). Goeie herinneringen heb ik ook aan de wijn op het tweede terras langs de Schelde en aan het eten. Het duurde wel even doordat we eerst moesten wachten op onze Duitse vrienden, maar het eten was vervolgens voortreffelijk evenals weer de wijn.

Ik vind Antwerpen als stad voor dit soort bijeenkomsten, wat ontspannener dan Amsterdam. Het is was minder hectisch.

Van de Franse mannen in rok kregen we een voorlichtingsfoldertje. Wel een leuk idee, maar of dat echt werkt, weet ik eigenlijk niet. Het eerste wat ik zag staan was: Waarom? Voor de vrijheid! (Pour la liberté.) Voor Fransen natuurlijk een aansprekend argument. Ik denk dat wij zouden zeggen: 'Voor de democratie!'

Als je erover nadenkt, zit er aan het rokdragen door mannen inderdaad een duidelijke politieke implicatie. Het kan namelijk alleen in landen waarin de burgerrechten voldoende gewaarborgd zijn.

Persoonlijk denk ik dat wat je uitstraalt met je uiterlijk, veel belangrijker is. Veel mensen zien je. Dat gaat snel en automatisch. Maar hoeveel krijgen zo'n folder, lezen die en wat blijft er dan hangen? Ik ben dus geneigd te denken dat wat mannen in rok uitstralen, uiteindelijk veel belangrijker is dan zo'n folder.
Laatst gewijzigd door mikvanes op 30 okt 2011 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: bijeenkomst Antwerpen op 29 oktober 2011

Bericht door Jos »

treintje schreef:Het was een internationaal gebeuren met deelnemers uit Nederland, België Duitsland en zelfs uit Frankrijk. Voor de lijst met namen kijk ik even naar Jos; hij heeft die beter op het netvlies dan ik, denk ik.
Dat klopt Treintje. Ik zal hieronder de namen van allen, die aanwezig waren nog even vermelden en uit welk land zij kwamen.
in ieder geval bedankt, dat je al een verslag geschreven hebt.

België: Henry-L, Ecokilt, Erik, Rokwens en Jean-Luc
Duitsland: Radix en Yoram
Frankrijk: Jean (webmaster Hej) en Jean-Jac (fotograaf)
Nederland: Mikvanes, Treintje, Jos en Jan Reijman
Musa en DID69 waren helaas verhinderd en hadden zich ook afgemeld

Foto's volgen later, zoals al aangegeven door Rokster, worden die verzameld, want verschillende mensen hebben foto's gemaakt.
een fervent rokdrager
Plaats reactie