Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door Wiha »

Op zaterdag 26 april is er een bijeenkomst georganiseerd in Breda door Rokster. In een ander onderwerp (Nieuwjaarsbijeenkomst) is er over begonnen, maar het lijkt vastere vorm aan te nemen en daarom misschien verstandig om in dit berichtje verder te gaan.

Zoals ik nu las is er in eerste instantie afgesproken om bij het station te verzamelen en daarna nog onduidelijk is waar de groep heen gaat. Misschien wel verstandig om bv. een bepaalde plek af te spreken waar er iets gedronken of gegeten word. Zo heb je een extra punt waar iemand heen kan gaan als die iets later is of alleen maar even er bij wil zijn een restaurantje en niet door de hele stad durft te lopen.

Zelf kan ik niet komen, Breda is erg ver weg voor mij en op dat punt (naar een bijeenkomst gaan) ligt het moeilijk bij mijn vrouw.

Dus graag hier de aanmeldingen en verdere detail info plaatsen, is het ook makkelijk terug te vinden.

Groeten,
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door RokSterNL »

Ik heb met jptje afgesproken dat er verzameld wordt bij het station van Breda aan de zijde waar de bussen staan.

Als je helaas later dan 13.00 uur aanwezig bent daar, dan loop je het risico dat we al weg zijn. Dus wie interesse heeft, zorg dan dat je op tijd aanwezig bent.

Vandaar uit kunnen we dan naar een lokatie in het centrum van Breda lopen.

Groetjes van RokSterNL
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door RokSterNL »

Ik heb een vraag aan iedereen die hier lid is op het forum.

Zijn er naast mij nog meer mannen die actief in een rok naar buiten gaan en in de omgeving van Breda wonen, of de afstand geen bezwaar vinden omdat ze over eigen vervoer beschikken, om elders vanuit Nederland de reis te maken.

Ik begrijp dat er ook genoeg mannen zijn die met allerlei barricades te maken hebben, maar het kan toch niet zo zijn dat ik de enige ben die in een rok naar buiten gaat.

Neem dan eens eindelijk de moeite om van je te laten horen, en laat niet iedere keer niets van je horen. Zo komt die Rok voor de man er nooit doorheen, over 50 jaar ook niet. Ik push niemand, maar ik zou het wel op prijs stellen als ik weet op hoeveel mannen we kunnen rekenen. Of zit ik straks zoals altijd het geval is, als ik een bijeenkomst plan, weer met zijn tweetjes ? Te weten jptje en mijn persoontje.

Groetjes van RokSterNL
Gebruikersavatar
jptje
Berichten: 392
Lid geworden op: 01 jan 2008 11:42
Locatie: helmond,noord-brabant,nederland

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door jptje »

het zou inderdaad fijn zijn als er meer mensen die kunnen bevestige of ze wel of niet mee gaan,
laat in iedergeval iets weten.
en woon je ergens tussen helmond en breda in kun je zelfs met me mee rijden.
gr jptje
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
Peter v

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door Peter v »

Hoe staat het ervoor?
Wie hebben zich al allemaal aangemeld?

Ik heb nu een trein kaartje van de trekpleister, 10 euro heel Nederland rond.
Dus zou ik wel kunnen komen, moet dan wel 3 uur 30 min in de trein zitten. :(

Wanneer is de vertrek tijd van af het station? Is dat dan 13,00 uur?
Ik wil ook niet vervelend zijn, maar ik mag verwachten dat er in een daadwerkelijk rook vrij gelegenheid wordt bijeen gekomen / koffie nuttigen. ( de roker kan ten allen tijden nar behoefte één elders opsteken).

Peter v.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door RokSterNL »

Ik neem aan dat er in het centrum van Breda voldoende gelegenheden zitten, waar je ook als niet-roker zonder in de rook te zitten in je rok ! (Hoe vind je die gevonden ?)

Grapje, geen toegang voor rokers, maar voor rokkers.

We zoeken wel wat.

Groetjes van RokSterNL
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door Wiha »

Wie komen er nu? Rokster, Jptje, Peter v en...........

Het is al over 1 1/2 week.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door RokSterNL »

Zoals het er nu naar uit gaat zien, zitten we straks weer met zijn tweetjes. 1 man een een Paardenkop. Het is net geen One Man Show.

Peter v heeft al laten weten als er verder geen mensen komen, dat hij zijn treinreis dan beter ergens anders aan kan besteden. Gelijk heeft hij, als je helemaal vanuit Friesland wilt komen.

Maar het is de Same Old Song. Vroeger als ik op het voormalige MSN Rok voor mannenforum opriep voor een bijeenkomst kreeg ik ook never nooit een reactie. Waar zit dat hem nu in ? Ik zou het niet weten.

In ieder geval wordt ik hier wel heel erg teleurgesteld van. Ik persoonlijk denk dat er van alle leden die hier zijn, binnenshuis en buitenshuisdragende rokdragers, er ook een aantal nieuwsgierige mannen zijn, die mijnsinziens totaal geen enkele interesse hebben in een Rok voor de man, maar alleen maar uit nieuwsgierigheid willen lezen wat wij zoal hier te bespreken hebben. En hoe kom ik tot die conclusie ? Als je namelijk op 'leden' klikt en je krijgt dan de hele lijst met het aantal leden te zien, staat daar achter de datum van wanneer iemand lid is geworden, en een kolom daarnaast de kolom van wanneer iemand voor het laatst heeft ingelogd. Een heleboel mensen zijn ooit lid geworden, maar hebben nog nooit een bijdrage geleverd op het forum, maar je ziet wel wanneer ze voor het laatst hier geweest zijn. Er zijn een aantal mensen die zo nu en dan toch komen kijken. Maar waarom ze dan nooit eens een bericht geplaatst hebben is mij de vraag. Zijn het mensen die echt wel pro-rok zijn maar uit angst niet verder kunnen dan alleen maar lezen, of zijn het zoals ik hierboven al heb geschreven, mannen die geen interesse hebben in de Rok voor de man, alleen maar uit nieuwsgierigheid om te lezen wat wij hier vertellen. Je weet het natuurlijk nooit 100% zeker. Maar het is wel een mogelijkheid. En als ze al niet eens zelf ooit eens een bericht geplaatst hebben, zullen ze zeker ook niet reageren op de oproep voor een bijeenkomst. Ik ben er echter wel van overtuigd dat er best nog wel wat leden zijn die wel En Publique in een rok lopen.

En dat is mijn persoonlijke ervaring die ik door die jaren al heb opgedaan op het voormalige MSN forum. Er zijn ook leden die alleen maar reageren als er kritiek geleverd kan worden op iemand. Ik lever nu ook kritiek, maar dit is niet tegen 1 persoon gericht. Dit is in het algemeen. Alleen ik lever niet altijd kritiek. En die mensen heb je wel, die iemand dan alleen maar in zulk soort gevallen weten te vinden, terwijl als er iets goeds is je nooit iets van deze mensen hoort.

Groetjes van RokSterNL
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door ecokilt »

Hallo rokster,
ik denk dat op ons forum een grote variatie aan deelnemers zit, net zoals bij elk forum/vereniging/..
Er zijn er
- die veel (en enkel) lezen
- die maar soms schrijven misschien omdat ze weinig tijd hebben
- die niet veel schrijven omdat ze nog wat afwachten - ook wat betreft hun rokdragen
- die binnenshuis dragen, maar stilaan op het idee komen dat het ook buiten kan...
- die bijna altijd rokken dragen, maar vinden dat ze niet de extra plicht hebben daarover te schrijven
- die wel veel schrijven (gelukkig maar) en waarvoor gewaardeerd
- die vinden dat je een rok moet dragen en geen gepraat daarover
- die het net wel zinvol vinden daarover anderen te horen of lezen op een forum (precies omdat het vaak moeilijk is)
- die door dat lezen langzaamaan evolueren ..
-...
Het verschil tussen andere fora en de onze is dat de drempel nog hoog is (vooral dan in onze eigen hoofden). Voor sommigen is dat een rem om iets te schrijven, voor anderen een rem om binnen rokken te dragen, voor nog anderen om buiten te dragen.. Dat maakt o.a. dat er zo weinig schrijven en/of dragen.
Maar mensen evolueren (durven meer van vrijheid genieten) en hopelijk evolueert ook de drempel (wordt lager, meer acceptatie) en zo kan je toch hopen. (Het begin is wel moeilijk: er komen weinig meer actieven bij omdat we met zo weinig zijn ... , het is al vaak gezegd: vicieuze cirkel.)
groeten
ecokilt
Peter v

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door Peter v »

Allereerst, bekendheid, en het is maar de vraag hoe veel mensen van het bestaan van de site op de hoogte zijn. Dan nog ook van Belgie, weinig reacties.

Ecokilt, helemaal in de roos. Ik heb ook al zoiets gepoogd te zeggen. Al met al heeft het wel helaas tot resultaat dat een verwachting om meerdere mannen van diegene die zich aangemeld hebben op het forum, bij elkaar te kunnen krijgen te hoog ingeschat. Als het zo doorgaat, zou het best wel een jaar of tien kunnen duren eer een aannemelijk aantal mannen in rok dan wel bijelkaar zouden komen. :( Geen doem denken, maar alle feiten bijelkaar genomen, heel realistisch.

Ik ga niet naar Breda als alleen RokSter er is met nog iemand. Rok Ster zie ik op een ander tijdstip al.

Wij zijn elkaar niets verplicht, doch een gevoel van saamhorigheid, verbonden met het willen dragen in het openbaar, de zelfde doel hebbend voor ogen lijkt bijna niet aanwezig.

Is het ook mogelijk om een bericht naar ieder """lid""" te sturen met de mededeling van en ophanden zijnde bijeenkomst om in ieder geval er zeker ervan te zijn dat elke """Lid""" ervan op de hoogte is? Dan worden ook zij bereikt die doorgaans wel/niet dragen maar weinig tijd beschikbaar hebben om achter het scherm te zitten. Uiteraard zijn er mensen die misschien best wel regelmatig zouden willen kijken op de forum maar gewoon weg een heel drukke leven hebben, en er niet aan toe komen. Of zij niet durven te kijken ivm een partner die over hun schouder kijkt. Voor welke reden ook, er is weinig leven te bespeuren. Als momenteel actieve lid valt dat mij en RokSter op. PS In alle redelijkheid, ook ik kan later afvallen, ik draag namelijk overal al openlijk rokken, en mocht ik ander verplichtingen hebben dan zou het best zo kunnen komen dat ook ik wel een actieve drager ben maar feitelijk geen tijd heb om regelmatig het forum te bezien. Echter in dat geval draag ik in mijn actieve dragen toch bij aan het bekend maken van mannen in rokken. Iets wat de binnen zitters, diegene die het niet openlijk doen, binnen of buiten, niet aan bijdragen en ook niet nodig hebben, algemeen bekendheid, om dat te doen.

Maar zoals RokSter al zei, vermoed ik ook dat er veel "slapende "leden zijn, die geen rok, weinig rok dragen en het hun niet interesseert wat er feitelijk gebeurt op de forum. Wij zullen het nooit weten.

Ook op skirt cafe heb je hetzelfde beeld, en daar zitten 457 geregistreerde leden, van over de hele wereld. Ook daar zie ik maar actieve delname in de topics van dezelfde mensen, van moet ik aannemen openlijk rok dragers. Dat zijn steeds dezelfden maar een hand vol, en ik denk meerdere gepensioneerden, mannen die het wat rustiger aan kunnen doen, de wat ouder mannen, want zeker in de US is het leven hard, en er moet soms erg hard gewerkt worden, waardoor er weinig tijd voor andere zaken overblijft. Alweer de vraag waar de anderen blijven met interactie. Is het dat ze geen tijd hebben of gewoon de gang van zaken volgen zonder zelf actief daarin te zijn? Hopelijk dat die dan zelf wel dagelijks rok dragen en het forum voor lief laten. Immers als je er zelf door heen bent, is een behartiging van weinig invloed op wat jij al reeds doet. Meer aannemelijk is dat hetzelfde gaande is als hier het geval is. Veel kijkers, weinig doenders, anderen die wel dragen maar de tijd niet hebben voor futiliteiten als forums enz. Dat heeft wel weer tot resultaat dat het bestaan van de forums bedreigd wordt, en alle positieve mogelijkheden die er uit kunnen komen door het bundelen van "krachten" dmv die forum enorm geremd zo niet te niet gedaan worden. Dat is zeker een enorm verlies juist nu dat er wat leven in de fashion wereld op gang lijkt te komen. ( zie de dames mode). En het nu het moment is om de rok dragende man naar voren te schuiven.

Kwalijk nemen doe ik niemand, maar saam horigheid, eensgezindheid, het WILLEN strijden in welke vorm dan ook, gezamenlijk voor het eind doel, zo veel rok draag willende mannen in het openbaar te krijgen lijkt ver van huis. Die taak is weer weggelegd voor een handvol ( timmerman's hand, hoeveel vingers? ) mannen die of zelf openlijk dragen waardoor ze de anderen mee kunnen nemen, of zij die het van harte aan gaat en er al hun medewerking aan verlenen om een positief resultaat te verkrijgen.

Peter v.


Nog even en ik kan een week blad vol schrijven, een kolomn. Moet dan er wel om denken niet al te veel in herhaling te vallen. :? ;)
Gesloten