Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door RokSterNL »

Voor de mensen die later dan 13.15 uur arriveren hier de lokatie waar wij dan zitten.

Café De Pint
Stationsplein 9
4811 BB, Breda
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door ecokilt »

Ik hoop dat jullie later nog wel eens samenkomen in Breda (of Tilburg of zo).
26 april is zowat de enige zaterdag dat ik moet werken (open deur) en ik had wel graag gekomen
groeten
ecokilt
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door RokSterNL »

Dat gebeurt zeker weer dat er een bijeenkomst in Breda gehouden wordt.

Ik had eerst altijd Utrecht als stad waar de bijeenikomst gehouden zou worden, maar het nadeel daarvan is, dat de Vlaamse rokdragerssectie van het forum dan niet zo snel komen. Het is toch een behoorlijke reis.

Breda ligt wat dat betreft gunstig.

Je leest het wel op het forum als er weer een bijeenkomst wordt gehouden.

Je bent in ieder geval van harte welkom.

Groetjes van RokSterNL
Peter v

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door Peter v »

Gezien de deelname van enkele leden, ben ik ook van plan er heen te gaan. mits er niets tussen komt.
Peter v.
Peter v

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door Peter v »

Wiha schreef:Peter, denk dat door de negatieve reactie van jou dat je niet komt, er juist mensen kunnen zijn die ook afhaken die misschien wel van plan waren maar zich hier niet gemeld hebben. Of misschien eerst in broek om even de kat uit de boom te kijken. Maar als ze al merken dat de fanatieke rokdragers afhaken dan komen ze al helemaal niet meer. Ik zou zeggen als je kunt gaan, ga dan. Ook al komen er straks maar 3. Maar als er hier al een negatieve sfeer gecreëerd wordt dan haken er meer af. Wie weet komen er 1 of 2 in broek bij die zich hier niet gemeld hebben. Wie weet gaat 1 ervan zich alsnog omkleden en heeft er enorm plezier in om in het openbaar een rok te dragen. Dan heeft het toch iets opgeleverd. Elke persoon meer helpt............ Toch?
Ja dat is waar, maar of dat negatief is? Ik blijf erbij, dat de hoofd moot wel ""eigenlijk "" ( maar niet verplicht ) in rok zou moeten komen, en zij die wel serieus van plan zijn ook zo ver te komen met het openlijk rok dragen, maar zelf nog niet zo ver zijn, en eraan werken, ook vanzelf erg welkom in broek. Zij die niet de rok als daags kleding willen, geen idee hebben om het ooit openlijk te dragen, hebben niet een forum nodig, tenminste niet wat het behartigen van het openlijk dragen betreft. En ik meen dat het juist het openlijk dragen is wat de reden van een ontmoeting is, en niet er over te praten hoe mannen rokken slechts maximaal enkele keren per jaar in het geniep buiten dragen als het dat is. Beide "groepen hebben even veel rok draag plezier op hun eigen manier maar hun doelstellingen zijn NIET hetzelfde.

Er is gewoon geen voetbal team zonder spelers. De spelers zijn wij, die inmiddels zo ver zijn dat wij rokken dragen in het openbaar, en een voorbeeld zijn voor al die gene die DAT ook willen.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door rokwens »

Ik denk dat de waarde van een bijeenkomst als deze er vooral in bestaat dat de leden
met elkaar van gedachten kunnen wisselen op een directe en vrije manier terwijl ze
elkaar ook een beetje leren kennen en waarderen op een visuele manier.
Het is uiteraard een uitermate geschikt moment om de kogel door de kerk te jagen
voor zij die de drempel nog niet overschreden hebben maar laat toch iedereen vrij
en tracht niemand te puschen. Het is geen manifestatie.
Anderzijds kan je ook niet kwalijk nemen dat iemand niet schrijft of reageert of
zich kenbaar maakt op het forum. Stel dat je hele gezin over je schouder mee leest en
ze weten nog van niets. Of dat de slimme zoon of dochter naderhand gaat uitzoeken waar
vader zich mee bezig houdt op het net. Zo simpel ligt dat allemaal niet.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door Peter v »

Interessant. Niemand wordt gepusht en het wordt niemand iets kwalijk genomen.
Ps het is weer langer geworden dan bedoeld. Mijn excuses daar voor. maar praten doe ik niet met twee woorden.

Er zijn twee zaken die spelen,
Met het oog op het behartigen van het openlijk rok dragen.
En Algemeen zaken aangande rok dragen, voor iedereen, openlijk, in het geniep, iedereen.

Onderstaande betreft het behartigen van het openlijk rok dragen.
Niemand wordt gepusht. Het is eerder dat iemand die dat denkt, misschien dat denkt uit een schuld gevoel dat hij zelf niet naar buiten openlijk draagt.? :| Ieder is immers welkom. Diegene die de moeite nemen op een bijeenkomst te komen / in staat zijn te komen, zijn voldoende gemotiveerd, en natuurlijk welkom. Maar wij zijn niet een geheime genootschap, dus hoef je ook niet een ander de schuld te geven dat je niet kunt komen.

De reden dat iemand niet reageert, niet openlijk draagt, etc doet niet ter zake. Wat wel ter zake doet is diegene die nu werkelijk openlijk dragen, of daar serieus mee bezig zijn, en dan ook daarbij in staat zijn, bereid zijn om een bijeenkomst bij te wonen. Dat met het oog op het behartigen van het openlijk rok dragen. Van alle anderen waar je niets van weet wat ze doen, hebben wij toch niets aan? Of zij over een jaar of over twintig jaar erbij komen, daar hebben wij nu niets aan. Of koop je al een nieuwe auto en huis omdat je misschien in de toekomst een flinke prijs wint? Ook al doen ze van alles, maar het weten doen wij niet. Wij weten alleen van diegene die als lid zijn aangemeld, dat er iets van interesse ooit is geweest.

Wat het belangen behartiging door openlijk dragen, zo goed als wij daar een beeld van kunnen opmaken, moeten wij het hebben van wat wij weten. Niet van wat niet bekend is. Als bijeenkomsten voorgesteld worden, met het oog op actief het rok dragen te bevorderen, ( het is niet alleen omdat wij zo nodig puur vreemden willen ontmoeten ) heb je een voorstelling van interesse, van ingeschat deelname. Het blijkt dat een te hoge verwachting is geweest. Die verwachting is bijgesteld, en dat gebeuren wordt besproken en daar uit blijkt dat de meeste dragers die aangemeld zijn op het forum, nauwelijks dragen of er nauwelijks actief ( openlijk) mee bezig zijn. Dat hoeft ook niet. Maar wel komt steeds het "algemeen acceptatie" op tafel waar vrijwel ieder dan achter schuilt, voor wat het openlijk dragen betreft, zegt op te wachten, ook onder meer om bv de vrouw ervan te overtuigen dat haar boycot van het rokdragen onterecht is en opgeheven kan worden. Nou dat moet dan toch ook van hun komen door te doen, zeker gezien de geringe aantal bekende mannen die dragen.

Het is net en voetbal team waar er drie spelers zijn, en de rest alleen een paar keer per jaar de shirt aan willen, en misschien voor de lol een keer een oefen wedstrijd. Maar met onvoldoende spelers, kan er nooit een volledige team worden samengesteld, en is er geen sprake van een officieel "team". Voor de trainer die de aanmeldingen van de club bekijkt, is het een dilemma. Genoeg oppervlakkig interesse, maar er zijn maar enkelen die bereid zijn hun "verplichtingen" als spelers na te komen, en daarbij ten volle genieten als speler van het spel. Genoeg langs de lijn, mar daar bouw je geen voetbal team mee op. Maar wel zeuren dat er geen wedstrijden worden gespeeld. Geen wonder als er geen team is.

Dus ieder geïnteresseerde is van harte welkom, Dat weet ook iedereen. Echter de mate van belangstelling, inzet, het ervoor "te staan" is zeer beperkt. En het doet er niet toe waarom je niets van je laat horen of zien, die mensen zijn gewoon niet op straat, niet te horen, eigenlijk bestaan ze bijna niet. En het zal wel dat er over de schouder wordt gekeken, voor diegene die bijeenkomsten proberen te organiseren hebben zij daar helemaal niets aan. Het enige wat dan telt is deelname op de dag van bijeenkomen. En omdat het niet een onderonsje is met de buren, maar er kosten worden gemaakt, een dag voor vrij wordt gehouden, en omdat het doel van de bijeenkomst niet alleen ontmoeten, maar gezamenlijk mannen in rok laten zien, is er dan de verzoek om ook rok te dragen. Wanneer er twintig man rokken dragen, en er nog dertig anderen in broek bij zijn hindert dat in principe niet, maar wanner er maar enkelen komen, is er de hoop dat die dan ook gebruik maken van de gelegenheid en ook een rok dragen. Het blijkt dat er een geringe opkomst te verwachten is, voor allerlei redenen.

Wij die een bijeenkomst organiseren en bij wonen doen dat met een doel, en niet puur voor de lol. ( al kan het wel leuk zijn natuurlijk )
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door RokSterNL »

Hallo Peter,

Ik ben het helemaal eens met wat je verteld.

Maar, ik zeg maar !

We kunnen niet van mannen verwachten die tegen allerlei obstakels aanlopen dat ze willens en wetens toch in het openbaar een rok gaan dragen. Hoe jammer dat ook is. We moeten ook rekening houden met hen die het waarvoor het helaas allemaal niet zo eenvoudig ligt. Ik snap wel wat je bedoeld, maar het werkt juist averechts uit, omdat die mannen dan helemaal in een tweestrijd zitten, of niet meer naar een bijeenkomst durven te komen omdat ze dan toch niet welkom zijn in een broek. Het ligt niet zo eenvoudig als wij denken.

Aan de ene kant zouden ze zo graag willen, maar aan de andere kant die obstakels. 'Ik word gedwongen tegen de reactie van het thuisfront of wat dan ook in, om in een rok te komen bij de bijeenkomst, terwijl dit mij heel veel problemen opleverd. Het ligt te gecompliceerd om hier direkt een pasklare oplossing voor te hebben. Ik was daar op het vorige forum ook blind voor, maar ik realiseer mij nu dat het toch anders ligt. Je kunt ook niet tegen alle mannen gaan zeggen, omdat je bijv. van je vrouw geen rok mag dragen, ga dan maar scheiden. Zo simpel ligt het niet. Die vrouw kan voor de rest een hele goede vrouw zijn. Je hebt alleen de pech dat zij jammergenoeg wat het rokdragen aangaat niet de juiste partner is. Als je niet getrouwd bent en geen kinderen hebt, is de keuze individueel eenvoudiger te maken. Dat ligt dan aan de man zelf, of hij hier mee kan leven. Die vriendin kan toch wel zo aardig zijn, dat je omwille daarvan haar al niet kwijt zou willen, en dan schuift het rokdragen daarbij helaas naar de achtergrond. Als ik naar mijzelf kijk, dan kon ik daar in zo'n situatie niet mee leven. Dan bleef ik wel goede vrienden met haar, maar niet meer om als een vaste vriendin te hebben. Ja het heeft zo zijn voors en tegens.

Het is wel heel erg vervelend voor die mannen als je het echt wilt, maar je kunt het door bepaalde omstandigheden niet. Je wordt er echt niet goed van als je beperkt wordt in je doen en laten. Ieder moet zich vrij kunnen voelen hoe hij naar de bijeenkomst komt, mits hij niet helemaal als een travestiet gekleed verschijnt. Niet dat ik wat tegen deze mensen heb, maar in dat segment willen wij als rokdragende mannen niet geplaatst worden. Laten we ieder ontvangen of hij nu in een broek of een rok komt. Er komen toch wel mannen in een rok. Dat maakt het juist divers. We laten daarmee direkt zien, dat het ons wel te doen is om ook te kunnen kiezen, maar dat een broek ook nog naast de rok in onze kledingkast mag blijven bestaan.

Ik roep bij deze vooral de mannen op die in wezen graag een rok zouden willen dragen, maar tegen allerlei obstakels aanlopen om toch zeker naar de bijeenkomst te komen. Laat je niet weerhouden als je daar in een broek arriveert. Het kan je alleen maar sterken, om met gelijkgestemden daar te zijn. Je gevoelens te delen, en ideeën op te doen.

Meer wil ik hier ook niet over uitwijden, want anders val ik in herhaling.

Groetjes van RokSterNL
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door rokwens »

Peter, je zegt dat je niemand wil puschen maar uit je tekst blijkt duidelijk dat je dat wel doet.
Je zegt zelfs twee maal dat "wij" (vermoedelijk de organisatoren ) daar niets aan hebben.
Je vergeet de andere kant. Het kan zijn dat zij ( in broek ) er wél veel aan hebben.

Je beoogt ook een soort van reklame of bekendheid te maken door in groep over straat te gaan lopen.
Tenminste als ik het goed verstaan heb. Vergeet de waarde ervan naar de buitenwereld toe. Ze gaan hoogstens
denken dat daar een stelletje rare gasten voorbij loopt die van een feestje komen of zo. Neen als we in de stad
lopen is het vooral voor zij die het nog niet goed of nooit durfden een steuntje in de rug te geven.
Zo zie ik het. RokSter heeft dit goed verwoord.

Ik, denk nog terug aan de eerste grote internationale bijeenkomst in het tekstielmuseum in Utrecht.
Daar was bijna iedereen in rok, maar bij het filmen (door club van 100) waren er een aantal die niet in beeld wilden.
Er was ook een Duitser bij die erg vrouwelijk uitgedost was. Hij trok nogal camera-aandacht. Net iets wat de
meesten onder ons jammer vonden want met zulke verschijning zet je geen statement neer van MAN in rok maar
eerder "travestiet" in rok. Gelukkig is het bij de montage van de film nog goed gekomen, mede door de intervieuws.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door ecokilt »

"Je beoogt ook een soort van reklame of bekendheid te maken door in groep over straat te gaan lopen.
Tenminste als ik het goed verstaan heb. Vergeet de waarde ervan naar de buitenwereld toe. Ze gaan hoogstens
denken dat daar een stelletje rare gasten voorbij loopt die van een feestje komen of zo"
Ik denk dat een groep mannen gemengd (rok en broek) in veel meer reklame resulteert.
Als de onwetende buitenwereld-kijker 5 mannen in rok ziet is de kans groot dat hij denkt aan een stlletje rare gasten, een weddenschap, een karnavalstunt of zo iets. Die kans is veel kleiner als er een man (nog beter een vrouw) in broek bij is, want dan moet - eenvoudig gesteld - de toeschouwer redeneren dat er minstens één "normaal" persoon is die de rokken van zijn collega's ook doodnormaal vindt.
Gesloten