Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door RokSterNL »

Hallo Ecokilt en Peter v,

Ik kan hier verder niets meer aan toevoegen alles wat mogelijk is is al gezegd geworden door jullie.

Alleen blijf ik dan toch met de vraag zitten, zijn er nu echt van die enkele mannen die het ook daadwerkelijk in het openbaar dragen die nooit eens tijd vrij hebben/kunnen maken ?

En om juist naar een bijeenkomst toe te komen als nog niet zo openbaar dragende rokdrager, kan ook geen kwaad, want dat kan nu juist het zetje/inzicht geven om het ook te gaan doen. En met een grotere groep is het altijd voor als je niet zo'n durfal bent makkelijker. Dat geeft ook niets, want dan heb je toch het gevoel, ik heb het gedaan, en vandaar uit kom je toch weer verder.

Groetjes van RokSterNL
Gebruikersavatar
jptje
Berichten: 392
Lid geworden op: 01 jan 2008 11:42
Locatie: helmond,noord-brabant,nederland

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door jptje »

ik heb meschien een leuk iedee.
is het niet iets om bv. iets van foldertjes te maken en die dan tijdens een bijeenkomst uit delen.
is wel goed voor de naams bekendheid van deze site
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
Peter v

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door Peter v »

Luk raak folders uitdelen is bedenkelijk. Je kunt daarbij ook niet gewensten op het idee brengen een kijkje daar te brengen, en dat willen wij niet. Ik heb het visite kaartje afgedrukt ( elders op het forum te vinden) en deel die uit aan oprechte geïnteresseerden die ik dikwijls eerst heb gesproken.

Daar komt nog bij dat zonder eerst ook een aannemelijke aantal dragers in het openbaar te hebben, er niets valt om te stimuleren.

Het is maar de vraag waarom er zo weinig leden zijn op de forum.
Er zijn weinig rok dragers meer,
andere rok dragers hebben geen interesse in een forum,
Deze forum is maar één van de vele????
Is deze forum moeilijk te vinden??

Ik weet het niet, maar alleen met oprechte geïnteresseerden in het daadwerkelijk dragen van rokken in publiek na streven en zich aansluiten op deze forum, zullen er een meer leden komen.
Peter v

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door Peter v »

Breda staat nog voor mij open, maar alleen als er een aantal rok dragend mannen daar alsnog heen gaan. Ik zeg rok dragend, want ik vind dat je voor zo'n bijeenkomst als rok drager wel de rok aan moet hebben. Wanneer er meerdere leden in rok komen, is het niet erg dat aankomend serieuze rok draag willenden dan ook erbij zijn dan maar nog niet in rok omdat zij nog niet zo ver zijn, maar er wel mee bezig zijn.
Daar ik denk dat het niet gebeurt verwacht ik niet dat het er van komt dat ik er heen zal gaan. Wel jammer.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door Wiha »

Peter, denk dat door de negatieve reactie van jou dat je niet komt, er juist mensen kunnen zijn die ook afhaken die misschien wel van plan waren maar zich hier niet gemeld hebben. Of misschien eerst in broek om even de kat uit de boom te kijken. Maar als ze al merken dat de fanatieke rokdragers afhaken dan komen ze al helemaal niet meer. Ik zou zeggen als je kunt gaan, ga dan. Ook al komen er straks maar 3. Maar als er hier al een negatieve sfeer gecreeerd wordt dan haken er meer af. Wie weet komen er 1 of 2 in broek bij die zich hier niet gemeld hebben. Wie weet gaat 1 ervan zich alsnog omkleden en heeft er enorm plezier in om in het openbaar een rok te dragen. Dan heeft het toch iets opgeleverd. Elke persoon meer helpt............ Toch?
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door RokSterNL »

RokSterNL schreef:Hallo Ecokilt en Peter v,

En om juist naar een bijeenkomst toe te komen als nog niet zo openbaar dragende rokdrager, kan ook geen kwaad, want dat kan nu juist het zetje/inzicht geven om het ook te gaan doen. En met een grotere groep is het altijd voor als je niet zo'n durfal bent makkelijker. Dat geeft ook niets, want dan heb je toch het gevoel, ik heb het gedaan, en vandaar uit kom je toch weer verder.

Groetjes van RokSterNL
Ik ben het wel eens met Wiha. Peter, wij zijn wel durfals, en hoe graag wij ook zouden zien dat er alle mannen die hier lid zijn in een rok naar een bijeenkomst komen, dat verwacht ik nu juist ook weer niet. Ik heb alleen wel gezegd van die weinige mannen die in het openbaar in een rok lopen, zijn er nu echt geen mannen die ooit eens tijd hebben/vrij kunnen maken om eens naar een bijeenkomst te komen. Ik besef terdege dat de meeste mannen nog geen durfals zijn. Dit kan diverse redenen hebben. Nogmaals Ecokilt heeft al een heleboel redenen aangedragen. Maar daarom is het wel belangrijk dat ook potiële rokdragende mannen, die nog niet het lef hebben om in een rok in het openbaar naar een bijeenkomst te komen, ook van harte welkom zijn. Zelfs graag. Uiteraard verbind ik daaraan dan wel, dat je ook daadwerkelijk in wezen rokken draagt/wilt dragen maar de omgeving van invloed daarop is dat men het nog niet openlijk doet. Ik wil de mannen die nog niet zover zijn niet afschrikken, dat ze alleen maar welkom zouden zijn in een rok. Nogmaals je moet alleen wel echt achter de acceptatie/integratie van de Rok voor de man staan, en het in wezen ook zelf graag willen dragen.

Dus ook aan hen die nog niet openlijk in een rok lopen en toch naar de bijeenkomst willen komen, kom gerust. Je kunt je best op je gemak voelen, ook al kom je dan in een broek. Daarnaast geeft het juist nog een extra contrast aan, dat wij net als de dames ook willen kiezen tussen een broek en een rok. Anders lijkt het misschien er op alsof we nu alleen maar rokken willen gaan dragen, en de broek voorgoed aan de wilgen hangen. Echter dat het voor ons mannen wel van essentieel belang is dat wij ook wat hebben te kiezen, en dat dit in werkelijk nog niet zo is. Dat je daarvoor wel dan het lef moet hebben je kop boven het maaiveld uit te willen steken. Dat wij graag zouden zien dat de modebroeders en zusters daar ook aandacht aan gaan besteden.

Kom als je nog geen durfal bent om in een rok te komen, maar je bent hier wel lid zeker naar de bijeenkomst. Je kunt hieruit aan maar kracht putten en inspiratie op doen van anderen om het voor jezelf ook mogelijk te gaan maken.

Groetjes van RokSterNL
pp62
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2008 22:31

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door pp62 »

Hallo, ik wil graag naar Breda komen en voor mij is dat geen probleem maar nu ga ik me wel afvragen of het nog wel doorgaat :?: :?: :?: Al die discussies van jullie word het namelijk niet duidelijker hierop en ik vind persoonlijk dat zulke uitspraken niet op het forum terecht moet komen maar dat jullie dit onderling moeten bespreken.

Rokliefhebber, pp62
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door rokwens »

Ik kom naar Breda, en ga daarna naar het folkbal.
Ik breng wat rokken mee die ik kan missen. maten 40 en 42
ik verkoop ze voor 5 € / st . Iemand interesse ?

Ps. Kunnen we niet afspreken in een gelegenheid (vb.cafetaria) in het station
of daar kort bij zodat eventuele laatkomers (kan buiten hun wil zijn)
toch de kans hebben om de groep tot bv. 13u30 ergens te treffen.
"13u en weg" vind ik geen goede afspraak.
Men moet rekening houden dat sommigen dan al erg vroeg moeten vertrekken.
Moest ik een huishouden hebben zou ik dat zeker niet kunnen regelen.

Als iemand vast zit in het verkeer en daar uiteindelijk niemand terug vindt is het wel
erg voor al de moeite en verplaatsingskosten. Een autorit is nu eenmaal geen
klokvast systeem.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Zaterdag 26 april bijeenkomst in Breda

Bericht door RokSterNL »

Hallo pp62,

Niet getreurd, de bijeenkomst gaat gewoon door.

Nogmaals je bent niet verplicht in een rok te komen als dat door bepaalde barricades niet gaat. Desnoods neem je een rok mee, mocht je ergens in de gelegenheid zijn, en je wilt je toch in een rok hullen, geen probleem.

Wat betreft de lokatie waar we verzamelen, houden we bij het station van Breda aan de zijde waar de stadsbussen staan. Vandaar uit lopen we dan richting centrum en kunnen daar dan een gezellige gelegenheid opzoeken.

Zorg dus dat je op tijd bent. Mijn trein arriveert helaas later dan de afgesproken tijd, dus jullie hebben de tijd tot uiterlijk 13.15 om aanwezig te zijn. Mijn trein arriveert namelijk als er geen vertraging is om 13.10 op station Breda.

Nogmaals iedereen is van harte welkom in rok en of broek. Nogmaals mits je van huis uit wel graag als man een rok draagt/wil gaan dragen, maar de drempel nog te hoog is. Door samen te zijn met mannen in rok en broek kunnen we elkaar steunen en helpen om die drempel te verlagen zoniet op te ruimen. Daarnaast is het niet erg als er een aantal mannen in broek komen en een aantal in rok. Dat geeft zoals ik al gezegd heb een goed contrast, dat wij zowel in een broek als een rok willen lopen. Zoals de dames dat heden ook doen.

Tot ziens op zaterdag 26 april aanstaande.

Groetjes van RokSterNL
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Aanmeldingen voor bijeenkomsten

Bericht door RokSterNL »

Op dit moment zijn er 4 mensen die komen.

1. jptje
2. RokSterNL
3. pp62
4. rokwens
Gesloten