Verslag bijeenkomst Rok voor mannen 26 april 2008

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Verslag bijeenkomst Rok voor mannen 26 april 2008

Bericht door RokSterNL »

Van de 5 mannen die zich aangemeld hadden was er eentje met mededeling op het forum niet kunnen komen.

Rokwens, jptje, Peter v en RokSterNL waren aanwezig. Waarvan 3 in een rok en 1 in een broek.

Er was ook Pers van een lokale krant op onze samenkomst afgekomen. Een fotograaf en een verslaggeefster.

Ze heeft voornamelijk, Rokwens en mij ondervraagd over het onderwerp Rok voor mannen. Ik kreeg wel de indruk dat het serieus werd aangepakt. Het artikel zal ze via de mail nog aan mij doorsturen. Dit volgt dan later nog voor op het forum. Ik ben namelijk nog wel vergeten te vragen of ik het artikel met vermelding van de bron mag plaatsen, maar dat vraag ik dan wel als ik het heb ontvangen.

Ik had zelf ook nog mijn pocket digitale camera meegenomen. Ik vroeg toen aan jptje of hij nog een foto van mij wilde maken.

Inmiddels was het 13.40 uur en zijn we langzaam richting centrum gelopen. Uiteindelijk kwamen we bij een Irish Pub uit. Daar zaten al wat mensen op het terras. Rokwens vertelde mij dat 1 van de mannen toen wij daar nog stonden te praten een foto van ons gemaakt had. Bij die pub hebben we een aantal uur gezellig gezeten en natuurlijk ook gedron
Na verloop van tijd zijn we toen opgestapt en nog wat winkels in en uit gegaan. Rokwens vroeg aan mij of ik even in een winkelstraat voor hem uit wilde lopen. Hij wilde even kijken of er mensen waren die opmerkingen maakte. Ik heb het niet gehoord, maar wat ik van hem heb gehoord, waren er een paar mensen die zeiden, dat is toch niet normaal. Later heb ik hetzelf nog een keer gedaan, en toen waren er geen reacties gekomen.
Ik ben toen met jptje rustig door gelopen. Ik keek even om of de anderen er nog bij liepen, en zag dat ze verdwenen waren. Jptje zag dat ze halverwege in de verte in de winkelstraat stonden. We zijn toen weer teruggelopen. Rokwens en Peter v stonden te praten met twee dames. Wij hebben ons toen ook weer gevoegd bij de mannen. De vrouwen waren serieus geïnteresseerd waarom wij rokken droegen, en konden dit ook goed begrijpen, en waarom ook niet zou een man geen rok mogen dragen, volgens hen. Ik liet het artikel uit de Panorama nog even zien, en 1 van de dames herkende mij daarvan. Toen zijn we weer verder gelopen na het gesprek beëindigd te hebben.

In 1 winkel heb ik een grapje gemaakt. Ik seinde de andere rokdragers in en die liepen met mij mee. Ik vroeg in 1 van die winkels aan een verkoopster: 'Mevrouw, verkoopt U ook mannenrokken ?' 'Nee, antwoordde ze' Voor de rest reageerde ze niet. Rokwens zei, 'ze voelde zich een beetje in het nauw gedreven'. Uiteindelijk hebben we toen bij Vroom & Dreesmann nog iets gebruikt alhoewel het nog maar 20 minuten voor sluitingstijd was. Daarna zijn we toen weer richting het station gelopen. Ik zag dat de trein er al stond. Het was inmiddels 18.15 en om 18.20 zou hij vertrekken. ik heb dus afscheid genomen van de andere rokdragende mannen en ben toen snel naar het station gelopen.

Onderweg in de trein stapte er een vrouw in. Deze kwam tegenover mij zitten. Ze kwam van de Kaap Verdische Eilanden. Ik zag dat ze de tekst op mijn trui zat te lezen. Ze herhaalde het zachtjes, en daarna lachte ze naar mij. Ik vertelde haar dat we een bijeenkomst van rokdragende mannen in Breda hadden gehad. Ze zei als je maar genoten hebt en ook van je rok. Ik vroeg haar of ze kon begrijpen dat mannen een rok in ook een fijn kledingstuk vinden omdat het lekker luchtig is met warm weer. Ja zei ze, want straks als het nog warmer wordt ga ik ook weer een rok aantrekken. Voordat ze op station Den Haag Hollands Spoor de trein verliet, wenste ze mij nog veel succes met mijn rok.

We kunnen allemaal terugkijken op een geslaagde en mooie Rok voor mannen bijeenkomstdag.

Jammer dat er nog niet meer mannen op de bijeenkomst af zijn gekomen.

Het zou gezellig en leuk zijn als die de volgende keer ook komen in een rok, en als je nog niet zover bent in een broek.

Er komt zeker weer een Rok voor mannen bijeenkomstdag.

Groetjes van RokSterNL
Bijlagen
RokSterNL tijdens de bijeenkomst van Rok voor mannen in Breda. Foto genomen op 26 april 2008
RokSterNL tijdens de bijeenkomst van Rok voor mannen in Breda. Foto genomen op 26 april 2008
Gebruikersavatar
jptje
Berichten: 392
Lid geworden op: 01 jan 2008 11:42
Locatie: helmond,noord-brabant,nederland

Re: Verslag bijeenkomst Rok voor mannen 26 april 2008

Bericht door jptje »

mooi verslag rokternl
de foto is ook goed gelukt zie ik het was een gezellige dag,om zeker eens over te doen.
gr jptje
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Verslag bijeenkomst Rok voor mannen 26 april 2008

Bericht door Wiha »

Blij om te horen dat het een geslaagde middag is geweest. Uiteraard droeg het weer ook zijn steentje bij. Hopelijk komen de volgende keer er meer aanmeldingen na het lezen het verslag van RoksterNL

Groeten,
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Verslag bijeenkomst Rok voor mannen 26 april 2008

Bericht door RokSterNL »

Ja bedankt jptje. Was eerst bang dat het te lang was geworden. Maar een verhaal kan lang zijn als je maar niet in herhalingen blijft vallen.

Ja Wiha, ik hoop dat er de volgende keer meer mannen op de bijeenkomst afkomen en zich ook aanmelden.

Groetjes van RokSterNL
Peter v

Re: Verslag bijeenkomst Rok voor mannen 26 april 2008

Bericht door Peter v »

Hoe langer hoe beter :shock: :o :oops: :oops: bij mannen verhalen.... :roll: :? 8-)

Ja ik kan het beamen, ik vond het een prachtige dag, heb vol op genoten. Jammer dat wij maar met ons vieren waren. Maar toch eindelijk een bijeenkomst voor elkaar gekregen. Het was voor mij de eerste ontmoeting met rokwens jptje. Wij hebben eindelijk in d en lijve met elkaar over het rok dragen door mannen kunnen praten, en daarbij niet hoeven te letten op hoeveel
regels er neer gezet worden, maar lekker kunnen praten. Het was dan ook schitterende weer om in een rok te zijn. Ook in de trein, heen en terug, en op het CS van Utrecht, ook al ben ik opvallend gekleed, geen moeilijkheden. En wat een verassing, een vrouw en twee medewerkers van een ? plaatselijke? krant. Ben benieuwd naar de reportage.

Breda is ook een prachtige stad, grote ruime winkel straten, historische gebouwen, ontzettend veel winkels. :D

Het is een eind weg, maar met mijn trein kaart van de trekpleister - Een echte aanrader, zeker voor vervolg bijeenkomsten!!!!
voor nog geen 10 euro!!! :D :D :D heel Nederland rond, was het best te doen, al moest ik vanuit Leeuwarden komen. Lekker rustig een boek gelezen in de trein. en anders kan het zijn dat je een gesprek aanknoopt met mede reizigers, al dan niet over rokken dragen. :P 8-)

Dus voor wat mij betreft voor herhaling vatbaar, mits ik weer zo voordelig kan reizen.

Hopelijk kunnen wij meer leden stimuleren om elkaar te ontmoeten, al is dat zeker niet verplicht of noodzakelijk, doch wel wenselijk, en zoals boven beschreven, door rokSter, en onderstreept door mij, een leuke dag uit. Ook is het een gelegenheid om de onderling band versterken, en vooral alles bij elkaar er voor zorgen dat het rok dragen alsmaar bekender wordt voor ieder.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Verslag bijeenkomst Rok voor mannen 26 april 2008

Bericht door rokwens »

Mannen, ik denk dat dit de laatste bijeenkomst was waar ik aan deel genomen heb.
Het weer was goed, maar voor mij was dat alles. Als ik niet vooruit weet met wie
ik ga moeten rondlopen en welke outfit die gaat dragen ,hoeft het niet meer.
Uit respect voor de anderen en voor Peter omdat hij de
moeite gedaan heeft van zo ver te komen, en omdat ik hun dag niet wilde verpesten
ben ik gebleven, maar het liefst had ik terstond terug gekeerd.
Ik (wij) ben de hele namiddag op stap geweest met een man die, uitgezonderd van de schmink,
zich van kop tot teen als dame verkleed heeft en dat zint me niet. Daar was ik niet voor gekomen.
Ik sta nog steeds achter het idee dat mannen een rok moeten kunnen dragen maar het hele plaatje
moet voor mij mannelijk genoeg blijven. Als dit forum hierover andere ideeën heeft trek ik me terug.
Ik heb daar een heel slecht gevoel bij en ik meen dat dit ook niet de gedachtengang volgt van dit forum.
Ik heb daar met Peter over gepraat en ik begrijp dat hij als complete freestyler de totale vrijheid wil.
Voor mij mag hij die vrijheid hebben maar daarmee zet hij iedereen op het verkeerde been.
Het is zo al moeilijk genoeg om een kleinigheid geaccepteerd te krijgen. We mogen niet vergeten dat wij
mannen nog in de Middeleewse fase zitten waar we niet eens een blote enkel mogen tonen in de
werksfeer van een bureel. Een rok voor de man , zelfs een Schotse kilt is in deze tijd al torenhoog gegrepen
en quasi onbereikbaar voor die (naar raming max 10%) het graag zouden willen.
Om iets te bereiken mag je volgens mij niet bruskeren maar moet je het langzaam doen.
Als we binnen 20 jaar in elke kledingketen enkele mannenrokken hebben zal dat al een reuze grote stap zijn.

Het verslag dat de plaatselijke krant over ons maakte loog er niet om. Ze schrijven wat ze gezien hebben
maar tussen de regels lees je duidelijk dat er een zekere spot aanwezig is. In elk geval vind ik
dit artikel met foto een heel slechte reklame voor onze zaak.
Ze leggen mij woorden in de mond die ik niet uitgesproken heb. nl "de vrouwelijke man" Ik haat deze
uitdrukking omdat de voorkeur om leuke en vrolijke kleding te hebben niet vrouwelijk is. Het is alleen omdat
deze keuze bij de herenafdeling nauwelijks aanwezig is dat we aan de andere kant gaan shoppen.
Men spreekt toch ook niet over de mannelijke vrouw omdat ze een broek draagt.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Verslag bijeenkomst Rok voor mannen 26 april 2008

Bericht door Wiha »

Deze website is inderdaad bedoelt voor de man in rok. Nou zal je daar verschillende gradaties in hebben, dus personen die verder willen. Als ze dit voor zichzelf willen is aan degene zelf. Het gaat mij erom en daarmee hoop ik ook een ieder die dit forum bezoekt om de rok aan de mannen garderobe toe te kunnen voegen. Dat er hier tevens een sub onderwerp is over laarzen en panty's is om dit gekleed met rok completer te maken, er worden immers ook mannenpanty's geproduceerd dus niets mis mee. Immers bij koud weer moeten we ook rokken kunnen dragen.

Rokwens, hoe komen mijn foto's over in het fotoalbum? Is dit mannelijk stoer of in jou ogen te vrouwelijk.

En ja de rest van de kleding mannelijk gekleed gaan is inderdaad wel de intensie. Een rok alleen al aan de mannen garderobe toegevoegd te krijgen is al moeilijk genoeg.
De opmerking vrouwelijk gekleed in het artikel is misschien niet de beste keuze, maar vaak staat er bij de vrouwelijke kleding ook wel als tekst 'een mannelijke outfit' of stoer mannelijk bv. Nu is het voor de meeste mensen wennen en neigt het dus voor hun naar vrouwelijk, voor hun is de rok immers voor de vrouw. Mocht de pers er een volgende keer bij zijn, dan moeten we zorgen dat de tekst eerst goedgekeurd gaat worden door bepaalde personen.

Ik zal bij de inhoud van de te plaatsen berichten hier meer op gaan letten. Als het naar mijn idee te 'vrouwelijk' word zal ik de teksten gaan editten.

Als men hier verder over wil discussieren (en peter v, graag niet te lange teksten :) ) zal ik dit voortzetten in een ander onderwerp.

Groeten,
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Verslag bijeenkomst Rok voor mannen 26 april 2008

Bericht door RokSterNL »

Rokwens, jammer om te lezen dat dit voorlopig de laatste bijeenkomst is waar je naar toe bent gekomen.

Het valt helaas nooit te voorspellen hoe iemand gekleed komt. Ik wil niet bemoederend optreden, maar misschien moeten we toch voortaan afspraken maken over wat wel en wat nog niet acceptabel is om in een rok te komen.

Ik vind het opzich prima als iemand een freestyler is, maar aannemende dat dit er ooit in komt, vind ik dit om naar een bijeenkomst te komen nu net iets te hoog gegrepen. Alhoewel het er keurig en verzorgd uit zag. Ikzelf zal dit niet snel doen. Om allerlei niet nader te noemen redenen.

Ik heb jou nog gevraagd wat ik droeg of dat nog acceptabel was. Dus daar ligt het achteraf hopelijk niet aan.

Ik hoop je toch bij een volgende bijeenkomst naar gelang je tijdsindeling je weer te mogen begroeten.

Groetjes van RokSterNL
Peter v

Re: Verslag bijeenkomst Rok voor mannen 26 april 2008

Bericht door Peter v »

Wiha schreef:Deze website is inderdaad bedoelt voor de man in rok. Nou zal je daar verschillende gradaties in hebben, dus personen die verder willen. Als ze dit voor zichzelf willen is aan degene zelf. Het gaat mij erom en daarmee hoop ik ook een ieder die dit forum bezoekt om de rok aan de mannen garderobe toe te kunnen voegen. Dat er hier tevens een sub onderwerp is over laarzen en panty's is om dit gekleed met rok completer te maken, er worden immers ook mannenpanty's geproduceerd dus niets mis mee. Immers bij koud weer moeten we ook rokken kunnen dragen.

Rokwens, hoe komen mijn foto's over in het fotoalbum? Is dit mannelijk stoer of in jou ogen te vrouwelijk.

En ja de rest van de kleding mannelijk gekleed gaan is inderdaad wel de intensie. Een rok alleen al aan de mannen garderobe toegevoegd te krijgen is al moeilijk genoeg.
De opmerking vrouwelijk gekleed in het artikel is misschien niet de beste keuze, maar vaak staat er bij de vrouwelijke kleding ook wel als tekst 'een mannelijke outfit' of stoer mannelijk bv. Nu is het voor de meeste mensen wennen en neigt het dus voor hun naar vrouwelijk, voor hun is de rok immers voor de vrouw. Mocht de pers er een volgende keer bij zijn, dan moeten we zorgen dat de tekst eerst goedgekeurd gaat worden door bepaalde personen.

Ik zal bij de inhoud van de te plaatsen berichten hier meer op gaan letten. Als het naar mijn idee te 'vrouwelijk' word zal ik de teksten gaan editten.

Als men hier verder over wil discussieren (en peter v, graag niet te lange teksten :) ) zal ik dit voortzetten in een ander onderwerp.

Groeten,
Ja Wiha, van de teksten van een kranten artikel kun je een opzettelijke sensatie schrijf wijze verwachten. Het had inderdaad wel anders geschreven kunnen worden, maar alweer, normale mensen maken niet direct iets negatiefs overal van, en wij kunnen nu eenmaal niet alsmaar rekening houden met domme of discriminerende mensen. Voor hun is alles wel negatief te lezen.
Peter v

Re: Verslag bijeenkomst Rok voor mannen 26 april 2008

Bericht door Peter v »

Een reactie op dit belangrijk punt kan niet met een paar woorden afgemaakt worden, hier mijn excuses voor.
Waarschuwing, waakt u voor de braveheart fenomeen. Het was een verrassend en treurig bericht, te vernemen dat iemand die ik in hoog aanzien had, en beslist wel mag, zeker na de persoonlijk ontmoeting, zich klaarblijkelijk laat intimideren door zijn angst voor wat anderen KUNNEN denken van hoe een ander er uitziet, maar beslist niet hoeven denken, en dat op zich zelf toedient. Laat aub de mensen er zelf mee komen, en niet vooroordelen zelf hun in de mond leggen.

Laat mij dan de vraag stellen voor alle duidelijkheid, is de forum een braveheart forum, door dan wel vrije keuze, of angst / lafheid om niet openlijk te willen erkennen meer te willen, en dan vervolgens daar lekker zich achter te kunnen verschuilen? En dan de zeer enge en beperkend voorgeschreven rok draag wijze die dat dan met zich me brengt te volgen, en daarmee de mogelijkheden zelf bepaald beperkt te houden?

Of is de forum bestemd ter behartigen en bijeen brengen van het rok dragen door mannen, in welke hoedanigheid dan ook, met lang haar, met kort haar, jong of oud, met rubber laarzen of fijne schoenen, enz enz, in al zijn nuances. Als je maar een man bent, en je als man je vertoont, in rok. Daarmee wel de mannen uitsluiten die ALS vrouw gezien willen worden, echte travestie, wat overigens ook prima gaat in overal, broek enz. Want het is dan het gezicht dat de doorslag geeft, en niet een rok. Ik doe er niets zelf aan om als vrouw uit te zien, maar geniet van kleding dat zij tot nu toe droegen en mannen niet, evenals de rok.

Van schijnheiligheid word ik onwel. Suggereer niet dat van alle andere mannen er geen zijn die anders dan het zeer beperkend braveheart doctrine gekleed willen gaan. Dat bijna alle daarvan het niet doen, niet durven is geheel wat anders, maar ontken het niet. Wij spreken dan van freestyling.

Ja ik ben zelf verder dan velen durven doen. Ik heb mij niet laten weerhouden zoals vele anderen dat doen. Vergeet daarbij beslist niet, dat ik vernomen heb, sinds ik zelf met rokdragen begonnen ben, dat vele mannen ook meer creatief, vrijer gekleed willen gaan dan de braveheart wijze van dragen. Die mannen worden door het propageren van de braveherart wijze van dragen eigenlijk ontkend en in feite gediscrimineerd, door notabene andere rokdragers. Maar zijn WEL een MAN in een rok. En goed verzorgd, wat ik niet kan zeggen van vele andere mannen in rok gekleed. De mannen die duidelijk er een potje van hun aankleding maken doen geen goed voor de hoofdzaak, de acceptatie van het grote publiek van freestyling,freestyling, dat biedt ruime ontwikkel mogelijkheden voor ieder, buiten het reguliere manier van kleden. (freestyling inhoudt alle kleding dat niet is volgens de idee van de huidig kleding conventie.) Daar mee is elke nuance toegestaan en kent vrijwel, geen beperkingen.

Wat ik meen sterk te proeven, is een capitulatie voor angst, vermeende bekrompen denken van anderen, maar wat feitelijk door de betreffende rok dragers zelf wordt bedreven, doordat zij zich niet verder durven kleden dan hun eigen opgelegde eerst stap, nl, het vervangen van de broek voor een eenvoudige rok ook al zouden zij wel meer willen. Handel niet volgens die angst en darmee anderen weerhouden, beperken in hun doen en laten. Dat wordt door geen één gevraagd of geëist voor acceptatie van de rok dragend man. ( ieder vorm van rok dragen is OK, je hoeft niet meer te doen dan dat, maar weerhoud anderen daar niet van meer te doen en verder te gaan.)

Om zich te concentreren aan één facet, één nuance, één variant van het vrijer kleden, het rok dragen, alleen een rok, waar het om anderen gaat, is bekrompen denken, en geeft tegelijker tijd de boodschap aan het publiek dat het macho mannen gedachte zich voort zet bij mannen die rokken dragen. Dat is geen goede zet. Van die bekrompen achterhaald manier van denken willen wij rok dragers juist van af.

Als ieder zo denkt, waarom dan niet zeggen, dat het forum een braveheart forum is, dat mannen in rok alleen de rok ipv de broek moeten dragen, en dat die rok een bepaalde soort en kleur moet hebben. Hamer daar maar voor tien jaar lang op, en dan is alles wat daar niet aan voldoet, wat anders is, taboe, door eigen toedoen, want je hebt dan al die tijd het publiek verteld dat dat de enige manier is dat acceptabel is, als man die een rok draagt en dat het mogelijk bekrompen gedachte van het publiek over mannen die rokken dragen juist is.

Vergeet niet dat het mannen zijn zoals ik die het publiek laten zien dat mannen anders willen en durven kleden, baanbrekend werk verrichten, waar anderen in de voetsporen kunnen volgen.

Nogmaals vind ik het erg jammer dat een lid blijkbaar zelf zo weinig vertrouwen in zijn eigen doen heeft dat hij bedreigd voelt door wat een ander doet. Als een crimineel een auto gebruikt voor de misdaad, ga je ook niet meer met de auto want dan is ieder auto bestuurder ook een krimi en jij dan ook, zeker. Dacht het niet.
Loop ook niet met een vrouw in broek, want dan houd je eigenlijk van mannen, en is je vrouw lesbisch. Allemaal overdreven onzin.

Zeg dan gewoon, ik wil of durf niet zo te kleden, en ben mijzelf. Klaar. Sta voor datgene wat jij doet. Wat een ander doet wordt hij dan wel op afgerekend.

( ik kon geen ander topic vinden dus heb hier gereageerd)
Gesloten