culturele wandelclub

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok
Kiltmans
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 okt 2011 22:19
Locatie: Brielle

Re: culturele wandelclub

Bericht door Kiltmans »

Nog even een nabrander:

Wat bedoel jij met vrouwelijke attributen Jan?
Het lijkt me logisch dat we geen BH gaan dragen. (De meeste mannen hebben die niet nodig en als dat wel zo is, moeten ze hoognodig aan een Sonja Bakker dieet gaan werken denk ik, al is het alleen maar vanwege de kans op een ernstig hartprobleem)
Aan de andere kant: een soort sokophouders voor sokken die net over je knieen komen is best wel handig (alsmaar sjorren aan die sokken is niet echt een fraai gezicht en bovendien onhandig)
Waar is de grens?
Mijn idee is dat we net zoals de bijbel dat zegt moeten denken in termen van: "Gij zult niet oordelen"

Mijn standpunt hierin is: Ik ben een man en ik wil gewoon een rok kunnen dragen. Als concessie voor mijn vrouw beperk ik dat dan tot rokken die lijken op een kilt. ( het hele leven bestaat uit geven en nemen nietwaar)
Daarnaast kan ik mij best voorstellen dat er ook andere mensen zijn die daar anders in staan, en Jan, ik vindt dat je daar ook een beetje begrip voor op moet brengen.
Zo zijn er mannen die gewoon voor 100% vrouw willen worden, en er zijn travestieten die man zijn, maar zich helemaal als vrouw willen "vermommen". Nou prima, moeten zij weten. Het is niet mijn ding maar daarom zijn ze wel bijzonder welkom op dit forum en op deze website denk ik.
We moeten iedereen in zijn waarde laten. Dat is toch al moeilijk genoeg in deze wereld.
Ik ben( afgelopen juni), gekleed in een leren kilt, met enkele mensen met meerdere beperkingen, op bezoek geweest in zijn werkkamer op het Binnenhof, bij Diederik Samson. Geen enkel probleem met mijn kledingkeuze! Leuk gesprek .
Het ligt er niet aan wat je voor kleding aan hebt. Het ligt eraan wie en wat je bent en te zeggen hebt.


groeten
Kiltmans
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: culturele wandelclub

Bericht door jan »

Er is bij mij sprake van een soort "angst" voor cross-dresser te worden aangezien als ik naast iemand loop die onder een rok bijvoorbeeld panty's draagt of damesschoenen. Dat ligt geheel aan mij en het is raar gezien het feit dat ik al 40 jaar in rokken loop (en zit), dan zou je toch een pantser tegen het publiek opgebouwd moeten hebben.
Ik ben trouwens van mening dat panty's voor mannen een hulpmiddel zijn voor degenen die in koude omstandigheden op straat moeten werken en ze onder de broek dragen; voetballers gebruiken ook beenbekleding in snijdende kou maar dat vervangt dan weer een lange broek. Een man in een korte broek met panty's als heb ik nog nooit gezien.***
Jan

*** Dit klopt niet helemaal: In de supermarkt liep een keer een man in korte broek met een steunpanty. Goed te zien was dat deze man flinke vaatproblemen had en de steunpanty was er niet voor niets. Het was warm en daarom droeg de man een korte broek, geef hem eens ongelijk. Bekijks had hij volop maar daar had hij kennelijk lak aan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
stapjevoorstapje
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:46

Re: culturele wandelclub

Bericht door stapjevoorstapje »

Als er in Haarlem nog goede restaurants zijn en het past in mijn agenda, dan kom ik mee wandelen en aan tafel zitten ;-)
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: culturele wandelclub

Bericht door sam »

jan schreef:Er is bij mij sprake van een soort "angst" voor cross-dresser te worden aangezien als ik naast iemand loop die onder een rok bijvoorbeeld panty's draagt of damesschoenen. Dat ligt geheel aan mij en het is raar gezien het feit dat ik al 40 jaar in rokken loop (en zit), dan zou je toch een pantser tegen het publiek opgebouwd moeten hebben.
Ik ben trouwens van mening dat panty's voor mannen een hulpmiddel zijn voor degenen die in koude omstandigheden op straat moeten werken en ze onder de broek dragen; voetballers gebruiken ook beenbekleding in snijdende kou maar dat vervangt dan weer een lange broek. Een man in een korte broek met panty's als heb ik nog nooit gezien.***
Jan

*** Dit klopt niet helemaal: In de supermarkt liep een keer een man in korte broek met een steunpanty. Goed te zien was dat deze man flinke vaatproblemen had en de steunpanty was er niet voor niets. Het was warm en daarom droeg de man een korte broek, geef hem eens ongelijk. Bekijks had hij volop maar daar had hij kennelijk lak aan.
Jan, Ieder zijn meug. Ook als men zijn rokdragen combineert met panty's is dat nog geen crossdresser. natuurlijk ben ik het met je eens dat panty's een nuttig beschemringsmiddel zijn tegen houde, maar kort geleden heb ik met mijn vriendin een wandeling gemaakt door een bos bij de posbank en ik droeg een rok in combinatie met een panty. dat vond mijn vriendin toen iets te warm. maar na afloop had zij een tekenbeet te pakken en ik niet.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: culturele wandelclub

Bericht door musa »

En wanneer gaan we weer ontopic kwestie bijeenkomsten.
stapjevoorstapje
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:46

Re: culturele wandelclub

Bericht door stapjevoorstapje »

Waar zijn de wandelaars ? ;)
stapjevoorstapje
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:46

Re: culturele wandelclub

Bericht door stapjevoorstapje »

waar zijn de wandelaars ;)
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: culturele wandelclub

Bericht door Ben »

Aan de wandel?
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: culturele wandelclub

Bericht door Jos »

Kiltmans schreef:Misschien kunnen we een wandeling maken door Haarlem, waarbij telkens van restaurant naar restaurant wordt gelopen.
In het eerste restaurant krijg je een voorafje, het volgende de soep, enzovoorts.
Tussen de bedrijven door vertelt een gids een heleboel over de oude stad Haarlem.
Ik wil even terugkomen op jouw voorstel Kiltmans.
Haarlem is een mooie stad, zeker de moeite waard om te bekijken. Het idee om van restaurant te gaan lijkt me erg tijdrovend en een middag is zo om.
Rest nu ook de vraag om ook bij het voorstel van Rokwens te blijven: hoe ga je mensen uitnodigen en er toch ook verzekerd van zijn, dat er voldoende mannen in rok bij lopen
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Rokton
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jan 2014 11:39
Locatie: Rotterdam

Re: culturele wandelclub

Bericht door Rokton »

Ik mag graag wandelen.
Dus ik doe mee.
En hoor wel hoe of wat.
Rokton.
Plaats reactie