Bijeenkomst 2015

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Bijeenkomst 2015

Bericht door ecokilt »

Hallo Jos,
Is er nog plaats in die auto die naar Rotterdam rijdt of wordt dat moeilijk.
Ik ben nog aanhet twijfelen, maar zonder carpool-meerijden zie ik het helemaal niet zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Bijeenkomst 2015

Bericht door Jos »

Hallo Ecokilt,
wat ontzettend jammer, dat je je zo laat meldt. Ik heb nu met twee mensen uit Noord Limburg (John J en John1963), Rokwens en Musa afgesproken om hun mee te nemen. Ik zit dus helemaal vol. Ik had je graag meegenomen, altijd leuk om jou weer te ontmoeten
een fervent rokdrager
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Bijeenkomst 2015

Bericht door musa »

Door familiale omstandigheden kan ik helaas niet deelnemen.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Bijeenkomst 2015

Bericht door Jos »

Zaterdag 27 juni was een mooie zonnige, weliswaar nogal winderige dag.

Oorspronkelijk 6 aanmeldingen en in de laatste week 3 afmeldingen (waarvan 2 vrijdagavond helaas) en een nieuwe aanmelding uiteindelijk met 4 man naar Rotterdam.
Zelf ben ik via België gereden en heb onderweg Ecokilt en Rokwens meegenomen.
In Rotterdam aangekomen zijn we richting centrum gelopen, waar we heel toevallig Ricky in de auto tegen komen. Wij zoeken een terras op en hij gaat de auto parkeren om zich daarna bij ons te voegen. Dit ging niet helemaal goed, maar uiteindelijk hebben we elkaar gevonden en zijn gezellig een glaasje gaan drinken op het Stadhuisplein, naar het schijnt "the place to be" met een heleboel gezellige terrassen. Na afloop de foto's gemaakt.
stadhuis op de achtergrond
stadhuis op de achtergrond
Een stukje verderop een enorme onderdoorgang met allemaal gezellige winkeltjes,( zie foto)
DSCN0352 aangepast.jpg
Na afloop nog gezellig ergens gegeten in een Spaans tapas restaurant, waar de serveerster eigenlijk alleen Spaans verstond, gelukkig zijn we een beetje multi-linguaal ;) , dus alles kwam goed
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Bijeenkomst 2015

Bericht door WesleyN »

Leuk verslag. Rotterdam heeft wel meer leuke plekken. Eigenlijk vind ik het winkelcentrum wat minder gezellig dan de wijken eromheen. Sorry... Het is toch de schuld van de Duitsers. Dat diepe gat in het winkelcentrum. Dat noemen wij de Koopgoot! Als jullie wat meer hadden doorgelopen de V&D ruim voorbij, dan waren jullie op een gegeven moment bij de Markthallen terechtgekomen. En dat is nog maar een klein eindje van de Kubuswoningen en de Oude Haven, met allemaal terrasjes en restaurants. Dan waren jullie op een echte leuke locatie geweest. Maar misschien hebben jullie dat ook gezien.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Bijeenkomst 2015

Bericht door Jos »

wij waren met zijn allen onbekend in Rotterdam en lopen dus op de gok. Als jij er nou bij was geweest had je ons de weg kunnen wijzen :D :D :D
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Bijeenkomst 2015

Bericht door WesleyN »

Ik had graag als gids opgetreden. Maar deze omgeving is te dicht bij huis. En mijn vrouw staat (nog) niet voor open. Zij begrijpt niks voor mijn interesse. Rokken zijn voor vrouwen en niet voor mannen. Als er meer begrip gaat ontstaan zal ik waarschijnlijk een keer meegaan. Maar dan wel in het buitenland.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
René
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 nov 2014 14:21

Re: Bijeenkomst 2015

Bericht door René »

Ik vind de outfits van de drie rechtse heren een beetje zo zo, als je begrijpt wat ik bedoel. Jullie zitten wel erg aan de veilige kant hoor. Ik dacht toch echt dat de rechtse drie een korte broek droegen, de linkse persoon komt qua combinatie nog het meest natuurlijk over. Met een iets kortere rok had het wellicht nog wat sportiever geweest. Het is goed dat ik niet meegegaan ben, want mijn rokken zijn max 41 cm, dus was wel lekker uit de toon gevallen dan. :)

Een combinatie tussen mij en meneer links had ik nog wel overleefd.
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: Bijeenkomst 2015

Bericht door Ricky »

Er stond af en toe veel wind die dag,en als je dan tegen de wind in staat lijkt het een korte broek. Maar wij zijn er tenminste,en hebben geen enkele reactie gehad op straat. Dus dan is de kleding combi goed want niemand valt het op. Een kwestie van logisch nadenken.
Stoere mannen dragen een rok
René
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 nov 2014 14:21

Re: Bijeenkomst 2015

Bericht door René »

Je redenatie lijkt logisch, maar is het helaas niet. Je krijgt sowieso geen reactie als je een rok draagt in het openbaar. Als je al een reactie krijgt, dan is dat eerder een opmerking die iemand tegen een ander maakt over jouw verschijning. Dat jij het niet krijgen van een publiekelijke reactie koppelt aan de juistheid van jouw kledingkeuze, valt dan ook niet één op één tegen elkaar weg te strepen. Het uitgaan met gelijkgestemden in een omgeving waar niemand je kent, is een mooie gelegenheid om juiste eens iets anders te proberen toch?
Gesloten