Bijeenkomst Kortrijk 2016

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok

op welke datum wil je deelnemen aan de bijeenkomst in Kortrijk

Peiling eindigde op 27 mei 2016 22:28

4 juni
3
33%
11 juni
2
22%
18 juni
2
22%
25 juni
2
22%
 
Totaal aantal stemmen: 9

Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Bijeenkomst Kortrijk 2016

Bericht door Jos »

Yvan schreef:Zo, net weer thuis en Jos en John zijn op weg om hun +200 km naar huis af te malen. Het was een leuke kennismaking en het weer is best meegevallen. Eindelijk heb ik eens kunnen kennismaken met gelijkgestemde zielen. Voor mij was het de eerste maal in de openbaarheid met een gewone rok aan en dat smaakt naar meer, geloof me. Als het even kan zijn we bij de volgende bijeenkomst ook van de partij.

Marina en ik wensen Jos en John een behouden terugreis.
ik ben weer thuis, na een paar stevige regenbuien onderweg tussen Brussel en Hasselt. Toen we bij Zolder reden, kregen we een melding door op de radio over een ongeluk op de E314 tussen Leuven en Lummel, waar wij dus net vandaan kwamen. Vlak achter ons gebeurd dus.

Het was een heel gezellige dag, waarbij dus weer nieuwe mensen ontmoet hebben. Kortrijk is een leuke stad met veel oude gebouwen, leuke terrassen en voldoende restaurants en heel veel mode winkels. Het weer was prima, de mensen gezellig, het bier smaakte prima, het eten ook prima. Kortom een zeer geslaagde dag. Foto's volgen nog
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Bijeenkomst Kortrijk 2016

Bericht door Jos »

een kort bezoek aan de begynhof, waar tot 2001 een of meerdere begynen woonden.
begijnhof 1.jpg
begijnhof 2.jpg
begijnhof 4.jpg
in de grote zaal is iets van museum ingericht en daar o.a. deze tekst te lezen. Dit laat duidelijk zien, hoe men vroeger over de begynen dacht:
begijnhof 5.jpg
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Bijeenkomst Kortrijk 2016

Bericht door Jos »

en zo nog enkele impressies van de stad.
De Broelbrug, een van de weinige restanten van de oude stadswal
kortrijk Broelbrug.jpg
kortrijk broelbrug standbeeld.jpg
al wandelend viel mij deze woning op. Als huis al een mooie bouwstijl en bovendien een paar aparte schoorstenen.
Kortrrijk huis met aparte schoorstenen vanaf fietsbrug.jpg
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
john k 1963
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 apr 2016 18:16

Re: Bijeenkomst Kortrijk 2016

Bericht door john k 1963 »

Goedeavond Jos, Yvan en Marina

Het was een zeer geweldige middag in kortrijk. Kortrijk is een mooie oude stad met veel bezienswaardigheden. Deze keer was de groep wel wat kleiner. Maar we hebben de middag goed kunnen vullen met als afsluiting nog eens met z n vieren lekker gegeten. Hierbij bedank ik ook Yvan en Marina wat ze ons van de stad kortrijk hebben laten zien. Mooie oude gebouwen en gezellige terrasjes. Dit was echt de moeite waard.
Zelf was ik rond de klok van 22.00 uur weer in Tegelen.

Met vriendelijke groeten,

John k 1963
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Bijeenkomst Kortrijk 2016

Bericht door Yvan »

Volgens mijn Fitbit hebben we gisteren ongeveer 15.000 stappen gedaan (dikke 10 km). Goed voor de cardio dus :lol:

Ik zie dat iedereen veilig en wel is thuisgekomen, mooi. Het was een fijne namiddag.
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Bijeenkomst Kortrijk 2016

Bericht door Jos »

nog een laatste foto in de begynhof met van links naar rechts John K 1963, Yvan en Marina
begijnhof 3 met John, Yvan en Marina.jpg
een fervent rokdrager
Plaats reactie