2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok
hansvw
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 jan 2011 12:23

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door hansvw »

Uiteraard dank voor WesleyN voor zijn input. Ik vind het fijn dat jullie al een paar stappen verder zijn in het "rokdragenproces". Maar goed, je hebt altijd beginnelingen en "Toppers".
Frank en vrij

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door Frank en vrij »

.
Laatst gewijzigd door Frank en vrij op 29 sep 2017 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door musa »

Ik zie het wel zitten ,maar 4 uur trein heen en 4 uur trein terug op één dag vind ik wat veel,als er alternatieven aangeboden worden zal ik dat best een overweging nemen om deel te nemen.
Als ik zondag om 8:00 kan vertrekken ben ik een tevreden men.
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door Yvan »

Even de kalender er bijgehaald en blijkbaar zit ik die dag met een motortreffen voor een goed doel.
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door wimjansma »

Jammer, maar helaas. Nog wel in mijn eigen stad.
Was er graag bij geweest. Maar we zijn dan in Ischl, Oostenrijk op vakantie.
Hoop dat jullie mooi weer hebben en dat het een succesvolle, dolle dag wordt. Een uithangbord voor ons, rokjesdragers.
Wim
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door Jos »

ik ben van plan om ook te gaan. Er zijn nog een paar dingetjes, die ik nu niet zeker weet, maar ga ervan uit dat ik 2 september in Nijmegen ben :)
een fervent rokdrager
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door rokwens »

Ik vind persoonlijk de opkomst nogal aan de lage kant. Een 100-tal personen zouden we toch bij elkaar moeten krijgen.
In de danskringen en vooral op festivals, waar ik me regelmatig bevind, dragen ongeveer 4 à 5 % van de mannen regelmatig een rok.
Ik zie nu zeer regelmatig artiesten, zangers, acteurs in rok gekleed.
Er zijn peilingen gedaan (ergens gelezen), waarvan ik me momenteel de herkomst niet meer herinner, dat ongeveer 20% van de mannen wel eens
wat anders wil dragen dan een broek. ( dat zijn alleen zij die durf genoeg hebben om ervoor uit te komen) In het folkmillieu zie je dat erg veel mannen zelfs broeken dragen die bijna niet meer te onderscheiden zijn van een rok. Net-geen rok dus. Allerlei vormen, prints en kleuren zijn daar aanwezig. Het is een duidelijk teken dat een flink aantal mannen niet meer tevreden is met wat fantasie in kleine details maar ook globaal verandering wil en veel meer vrijheid. Ga maar eens naar zo'n festival en oordeel zelf.
Ik ga dus zeker naar Nijmegen om samen met de anderen een statement neer te zetten. Ik vertrek vanuit het Antwerpse. Meerrijden kan als je me een PB stuurt. Ik zal die beantwoorden vanaf maandag.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Frank en vrij

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door Frank en vrij »

.
Laatst gewijzigd door Frank en vrij op 29 sep 2017 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door WesleyN »

Ik doe het op mijn eigen manier. Ik ben te zien op locaties waar mensen wat gevoeliger zijn voor trends. Misschien kan ik op die manier reclame maken. En op festivals doe ik echt mijn best om het mannelijk te houden en dat het ook nog stijlvol eruit ziet. Ik heb alleen steeds minder de behoefte om daar foto's van te tonen. Dat doe ik alleen bij mensen die ik beter ken.

Sorry. Dat is pas van de laatste tijd. Ik wil daar voorzichtiger mee omgaan. Maar ik kan het ook niet tegenhouden en ga ik ook niet doen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door RokkenRob »

Frank en vrij schreef: 26 aug 2017 00:26 Het zou toe te juichen zijn wanneer er in iedere stad iemand zo’n festijn op poten zou zetten. Dan zou de integratie van de rok voor mannen wel eens in een stroomversnelling kunnen raken. Maar inderdaad, alles staat of valt met degenen die bereid zijn een statement te maken. En ook of er mensen zijn die het voortouw willen en kunnen nemen om dit soort happenings te organiseren.
Ik denk (en vind) dat je nu iets te hard van stapel loopt met in iedere stad. ;)
Maar op een 4-5 tal plaatsen, verdeeld over het land, zou inderdaad een mooie gelegenheid kunnen zijn.
Je bereikt op deze manier een groter publiek, daar de reis afstand opeens een stuk aantrekkelijker/korter is.
Online is het allemaal wat makkelijker, maar op locatie gaat het aanzienlijk moeilijker worden.
Dit gaat grootste probleem worden vermoed ik zo: of er mensen zijn die het voortouw willen en kunnen nemen om dit soort happenings te organiseren.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Plaats reactie