Ontmoeting in Dokkum

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Ontmoeting in Dokkum

Bericht door RokkenRob »

Ik ben ten alle tijde bereid om iemand te helpen, al is het van de wal in de sloot. ;) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Ontmoeting in Dokkum

Bericht door beachlion »

Als we dan toch tot verbetering overgaan van de bijdragen dan vind ik dat het wel in één keer goed moet gaan.

hielt zou moeten zijn hield.
En de uitdrukking is: te allen tijde.

Ondanks het feit dat ik regelmatig in de hoek moest staan vanwege m'n opstandig gedrag op de Lagere School heb ik er toch wel wat van opgestoken.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Ontmoeting in Dokkum

Bericht door WesleyN »

Hielt of hield?! Dat vind ik grotere fout. :o

Maar als je al onze teksten moet verbeteren, dat zou zonde zijn van onze conversatie. Ik zie ook regelmatig links of rechts wat fouten opduiken. Het gaat erom dat we elkaar begrijpen en we kunnen niet van iedereen verwachten dat we goed zijn opgeleid en dat we allemaal onze eigen taal even machtig zijn.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Ontmoeting in Dokkum

Bericht door RokkenRob »

Wim,

Bijdehandje. :mrgreen:

Erwin,

Gaan we wedstrijdje doen wie de grootste taalfout maakt? :o
Het tweede deel daar ben ik het wel mee eens.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Ontmoeting in Dokkum

Bericht door beachlion »

Normaliter reageer ik niet op taalfouten die duidelijk tikfouten zijn. Maar als een foutje een komisch effect heeft wil ik daar graag op duiden. Dat is alleen om het komische te benadrukken en niet om de veroorzaker terecht te wijzen.

Van Wesley ben ik het gewend dat z'n berichten hier en daar wat rammelen. Met wat inzet is de bedoeling meestal wel te achterhalen. En anders vraag ik het hem gewoon.

Wat mij het rode potlood deed hanteren was in dit geval het verbeteren van de verbetering plus een foutje dat geheel over het hoofd werd gezien. Maar mijn intentie was van positieve aard. Ik heb er tijd voor genomen om een afweging te maken: laten lopen of reageren. Maar m'n verbeter de wereld mentaliteit won in dit geval. ;)
Plaats reactie