Oproep voor een bijeenkomst

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok
Gebruikersavatar
jptje
Berichten: 392
Lid geworden op: 01 jan 2008 11:42
Locatie: helmond,noord-brabant,nederland

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door jptje »

en ik ben dan ook weer van de partij,als de datum mij uit komt
gr jptje
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door RokSterNL »

In totaal al vijf als de vriendin van Lucas mee komt.

Dus dan kan er een datum gepland worden.
Gebruikersavatar
jptje
Berichten: 392
Lid geworden op: 01 jan 2008 11:42
Locatie: helmond,noord-brabant,nederland

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door jptje »

liefst op een zaterdag
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door RokSterNL »

Komt voor mij ook het beste uit.
Lucas
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2008 08:04
Locatie: Antwerpen België

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door Lucas »

Hallo Rokster,

Eigenlijk toch liever niet in Breda. Daar ken ik nogal veel mensen.
Tenzij voor een avondje echt op stap te gaan... ik dans wel graag maar dat zien jullie niet zitten denk ik??

Groetjes,
Lucas
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door RokSterNL »

Waar dan ?

Aan de andere kant denk ik ook zo, van je kunt altijd wel kiekeboe blijven spelen. Ik heb direkt toen ik in het openbaar naar buiten ben gegaan, zo'n 4 tot 5 jaar geleden, tegen iedereen die ik ken zowel uit mijn eigen buurt als familie en vrienden het verteld van dat ik het prettig vind om rokken te dragen. Ik heb met uitzondering van dat ene nichtje van niemand een negatieve reactie gekregen. Zelfs van 1 man die mij vertelde er in 2003 toen het zo heel erg warm was ook al aan had gedacht om een rok aan te trekken. Aangezien hij bij Justitie werkt heeft hij het maar niet gedaan.
Je kunt je altijd maar blijven verstoppen voor bekenden, het feit is dat je niet volop kunt genieten van je rokdragen. Het heeft meer te maken van :shock: :o :? je vult het antwoord al in voor hoe de ander er over denkt/tegenaan kijkt/(zouden kunnen)zeggen. Dan nog al denkt/kijkt men er tegenaan/(zouden kunnen)zeggen van :shock: :o :?, daar heb jij niets mee te maken. Je loopt er niet belachelijk bij. Je draagt het op een serieuze wijze uit, en jij bepaalt nu voor jezelf om het niet te doen door wat anderen denken/er tegenaan kijken/(zouden kunnen)zeggen. Niet die ander bepaalt dat. Jij bent zelf gevoelig voor zijn/haar (eventuele) argumenten.
Je kunt alleen maar groeien in het rokdragen door het gewoon te doen in een bekende omgeving waar je veel bekenden van je tegenkomt en in onbekende omgevingen. En ja, als iemand van jou bekenden er dan niet tegen?(zouden) kunnen, dat is niet jou probleem, maar zijn/haar probleem. Maar nu zou je zijn/haar probleem het jouwe kunnen maken. En zover moet je het niet laten komen. laat dit bij die ander liggen. Draag gewoon je rokken in het openbaar zowel onder bekenden als onbekenden, dan pas geniet je volop, en zul je merken dat de meeste mensen er helemaal niet zo negatief tegenover staan als je nu misschien denkt. Overigens mensen die het niet met je eens zijn in deze die kan je altijd tegenkomen. Er is geen enkele garantie. Dat dat niet leuk is, beaam ik. Maar om daarom in dit geval de rok in beperkte mate te dragen vind ik onacceptabel.

Het klinkt misschien hard wat ik nu verteld heb, maar het is de waarheid. Eerder veranderd er niets. En die verandering kun jij alleen maar bewerkstelligen. Niemand anders kan dat voor je doen. Ik heb het zelf ook moeten doen, en zie hoe ik geniet. En ja, ook ik heb weleens een negatieve ervaring van een toevallige passant die ik niet ken, die in een andere wijk woont of in mijn eigen buurt. Gelukkig meestentijds niet, maar een negatieve ervaring kun je nooit helemaal ontlopen. Dat mag op een gegeven moment niet langer meer een reden zijn om niet door te gaan met het dragen van een rok in het openbaar. Dat dat in het begin wel met vallen en opstaan gepaard gaat, dat heb ik ook gehad.

Veel succes :!:
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door ecokilt »

Liefst toch Breda of Tilburg of die buurt. Verhoogt de kans op mensen uit België.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door RokSterNL »

Die lokaties hebben zondermeer ook mijn voorkeur. Breda nog liever dan Tilburg. Ik vind persoonlijk Breda gezelliger.
Peter v

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door Peter v »

Voor de keus kan de verbinding / reis mogelijkheid ook een rol spelen. Breda is goed bereikbaar met de trein ( vanuit Leeuwarden ) , ik weet zo niet van Tilburg. Ik ben ook niet met Tilburg bekend. Breda is een mooie en grote stad, een bezoek waard.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door rokwens »

We zijn eens in Breda aan de achterkant van het station in een restaurantje samen gekomen. Daar is de kans klein dat men bekenden tegen komt.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gesloten